Greatone Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Ik krijg sindskort mijn rotor niet meer werkende. Bij het schakelen van bijvoorbeeld de Astra 1 naar Astra 2 krijd ik de melding "afstemmen mislukt" te zien. Ik moet vervolgens naar tunerconfiguratie gaan om daar even de rotor uit te zetten en vervolgens weer aan. Dan draait de rotor goed. Als ik vervolgens naar een andere sateliet wil schakelen, dan heb ik hetzelfde probleem. Ik heb tevens geprobeerd om andere images in de tuner te zetten (PLI - Dream Elite - NewNigma - Blackhole) maar met alle images hetzelfde probleem. Is er iemand bekend met dit probleem en weet eventueel een oplossing voor mij? * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Meega1 Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Origineel bericht van: Greatone Ik krijg sindskort mijn rotor niet meer werkende. Bij het schakelen van bijvoorbeeld de Astra 1 naar Astra 2 krijd ik de melding "afstemmen mislukt" te zien. Ik moet vervolgens naar tunerconfiguratie gaan om daar even de rotor uit te zetten en vervolgens weer aan. Dan draait de rotor goed. Als ik vervolgens naar een andere sateliet wil schakelen, dan heb ik hetzelfde probleem. Ik heb tevens geprobeerd om andere images in de tuner te zetten (PLI - Dream Elite - NewNigma - Blackhole) maar met alle images hetzelfde probleem. Is er iemand bekend met dit probleem en weet eventueel een oplossing voor mij? Gaat de rotor wel draaien en draait tie helemaal naar oost? Dat heb ik . Oplossing voor mij is rotor op tuner B zetten. En dan nog gaat het niet altijd goed. Je hebt gelijk, dat als ik dan even in het menu geweest ben of enigme2 herstart doet tie het meest wel weer. Wat je ook nog even kan controleren via ftp in de etc/enigma2 map in de settings file kijken of er geen dubbele nims.config's staan. Oftewel nims 1 als rotor en als advance ofzo. Als dat zo is moet je de verkeerde weghalen en de box met de schakelaar achterop uitzetten zodat tie niet de settings weer opslaat. Dan weer opstarten. Dit is mijn lijstje config.Nims.1.turningSpeed=slow config.Nims.1.diseqcMode=positioner config.Nims.1.latitude=xxxxxx config.Nims.1.powerThreshold=80 config.Nims.1.configMode=simple config.Nims.1.longitude=xxxxxx config.Nims.0.configMode=satposdepends Dit heeft er bij mij ook wel eens in gestaan en dan gaat het niet goed. config.Nims.1.turningSpeed=slow config.Nims.1.diseqcA=235 config.Nims.1.configMode=simple config.Nims.1.longitude=xxxxx config.Nims.1.diseqcMode=positioner config.Nims.1.latitude=xxxxxx config.Nims.1.powerThreshold=70 config.Nims.1.advanced.sats=235 config.Nims.1.advanced.sat.235.usals=false config.Nims.1.advanced.sat.192.rotorposition=2 config.Nims.1.advanced.sat.192.usals=false config.Nims.0.turningSpeed=slow config.Nims.0.diseqcMode=positioner config.Nims.0.advanced.sat.192.rotorposition=192 config.Nims.0.advanced.sat.192.usals=false config.Nims.0.advanced.sat.235.rotorposition=235 config.Nims.0.advanced.sat.235.usals=false config.Nims.0.latitude=xxxxxx config.Nims.0.powerThreshold=100 config.Nims.0.configMode=satposdepends config.Nims.0.longitude=xxxxxx Meega Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Greatone Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Dank voor uw antwoord, dit staat er in mijn settingsfile: config.skin.primary_skin=newnigma2-HD/skin.xml config.misc.rcused=0 config.misc.firstrun=false config.misc.initialchannelselection=false config.misc.radiopic=/usr/lib/enigma2/python/Plugins/newnigma2/Menu/radiopic/sd_radio.mvi config.misc.startCounter=2 config.misc.languageselected=false config.misc.defaultchosen=false config.misc.videowizardenabled=false config.av.videomode.DVI=1080i config.av.videorate.1080i=multi config.av.policy_43=scale config.av.osd_alpha=245 config.av.videoport=DVI config.Nims.1.configMode=equal config.Nims.0.configMode=advanced config.Nims.0.longitude=6.550 config.Nims.0.diseqcMode=positioner config.Nims.0.latitude=53.217 config.Nims.0.advanced.sat.192.usals=false config.Nims.0.advanced.sat.192.lnb=1 config.Nims.0.advanced.sat.235.rotorposition=2 config.Nims.0.advanced.sat.235.lnb=2 config.Nims.0.advanced.sat.282.rotorposition=3 config.Nims.0.advanced.sat.282.usals=false config.Nims.0.advanced.sat.282.lnb=3 config.Nims.0.advanced.lnb.1.latitude=53.217 config.Nims.0.advanced.lnb.1.diseqcMode=1_2 config.Nims.0.advanced.lnb.1.longitude=6.550 config.Nims.0.advanced.lnb.3.latitude=53.217 config.Nims.0.advanced.lnb.3.diseqcMode=1_2 config.Nims.0.advanced.lnb.3.fastDiseqc=true config.Nims.0.advanced.lnb.3.longitude=6.550 config.Nims.0.advanced.lnb.2.latitude=53.217 config.Nims.0.advanced.lnb.2.diseqcMode=1_2 config.Nims.0.advanced.lnb.2.longitude=6.550 config.osd.language=nl_NL config.tv.lastroot=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "bouquets.tv" ORDER BY bouquet;1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.canaldigitaal_19__e.tv" ORDER BY bouquet; config.tv.lastservice=1:0:1:7D4:449:35:C00000:0:0:0: config.usage.blinking_display_clock_during_recording=false config.usage.e1like_radio_mode=true config.usage.multibouquet=true config.usage.setup_level=expert config.usage.instantrec_path=/hdd/movie/ config.usage.on_long_powerpress=shutdown config.usage.show_infobar_on_event_change=false config.usage.hdd_standby=60 config.usage.quickzap_bouquet_change=true config.usage.timer_path=/hdd/movie/ config.plugins.e2board.path=/usr/lib/enigma2/python/Plugins/newnigma2 config.audio.volume=20 * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Meega1 Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Misschien moet je alle config.nims er eens uithalen en dan de box opstarten zoals ik zei met de schakelaar achterop. En dan gewoon de eenvoudige configuratie gebruiken. Meega Ps draait de rotor nu voorbij zijn satpositie? Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Greatone Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Geplaatst: 21 januari 2011 Ik ga er vrijdagavond mee aan de slag, hartelijk dank voor de info! Wordt vervolgd..... * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen