Gast stoereboer Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Beste mensen, eerste keer dat ik hier post, normaal geen satelliet gebruiker, maar zoek een probleem uit voor vrienden van mij. Zij hebben altijd in een appartement in Frankrijk een bol gehad met daarin een schotel en de horn feed daarop. Na rondneuzen op internet en gezoek in het forum kwam ik erachter dat het een zogenaamde Cassegrain schotel is, alleen dan dus geplaatst in een volgens mij zelfgefabriceerde plastic bol (door de vorige Nederlandse bewoner). Dit omdat gewone schotels niet zomaar op het balkon mogen staan daar. Echter, bij het vorige bezoek deed de schotel het niet meer (franse klussers in huis geweest) en nu probeer ik het probleem te achterhalen. Franse electroman is langs geweest en zei: 'hij doet het niet meer', nieuwe schotel geplaatst (offset type) en je raadt het al: gezeur van de buren, want schotel in het zicht, binnen minuut aan de bel. Dus eigenlijk willen ze het liefst de schotel op de oude manier weer werkend krijgen. Komt erop neer dat ik mij afvroeg of ik met de feed horn en de lnb (type MTI AP8-TW) naar een satellietwinkel kan gaan om deze door te meten om te kijken of de fransman lag te liegen en hij het wellicht nog wel doet. Zo niet, wat zou een oplossing kunnen zijn, want volgens mij is de MTI AP8-TW niet meer te verkrijgen. Hoop niet dat ik onzinnige vraag heb gesteld, maar vraag het liever even zo voordat ik een twintigtal winkels in en uitloop op zoek naar een oplossing. Als iemand zegt: ga naar die of die winkel en het komt goed (rond Eindhoven), dan ga ik direct en zal ik niet verder jullie expertise verstoren met mijn beginnersvraag.
waterpas Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Google eens op DIGIGLOBE, een "verstopte" schotel. waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Gast stoereboer Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Dank, had ik reeds gevonden, maar huidige bol is netjes in de kleur van het huis geverfd, dus die graag behouden. Zal morgen eens een winkel langsgaan waarbij ik op de internetpagina een LNB zag vergelijkbaar met de MTI AP8-TW, dus zonder een feed horn, want de LNB zat bij deze namelijk achter de schotel geschroefd op de feed horn die boven op de schotel zat.
satencom Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Heb je ook een foto van de Feedhorn en de schotel . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Terradon Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Hoi, zoek maar eens op c-120 flens lnb wat dat namelijk het type lnb wat je zoekt. Het hoeft niet perse een mti te zijn, er zijn ook wel andere passende merken verkrijgbaar. Groetjes............
Gast stoereboer Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Origineel bericht van: satencom Heb je ook een foto van de Feedhorn en de schotel . Bij deze van de Feedhorn geschroefd op de LNB
Gast stoereboer Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Origineel bericht van: satencom Heb je ook een foto van de Feedhorn en de schotel . En bij deze van de schotel hangend in de plastic bol. (kap ernaast zit er normaal op en maakt het een complete bol)
Gast stoereboer Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Origineel bericht van: Terradon Hoi, zoek maar eens op c-120 flens lnb wat dat namelijk het type lnb wat je zoekt. Het hoeft niet perse een mti te zijn, er zijn ook wel andere passende merken verkrijgbaar. Groetjes............ Dank, had ik inmiddels ook gevonden op internet, maar altijd fijn om te horen dat ik op de juiste weg zat. Alleen heb ik dan dus nog wel de vraag of het mogelijk is om de LNB of Feed horn te testen via een meetapparaat of iets dergelijks of ze het nog doen en kan ik dat vragen bij een satellietwinkel? Al gezien dat die c-120 flens LNB's niet zo heel duur zijn, maar was gewoon benieuwd of die fransoos me niet heeft lopen flessen. Stel dat er niks mis mee is dan ligt het waarschijnlijk aan de afstemming van de schotel en moet ik die goed uitrichten.
satencom Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Je zou hem door kunnen meten met een multimeter op kort sluiting. En als je een goede satmeter hebt, en richt hem even uit op een satelliet, dan zie al gauw dat hij nog werkt, met een satontvanger kan het ook natuurlijk. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast stoereboer Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Terradon Hoi, zoek maar eens op c-120 flens lnb wat dat namelijk het type lnb wat je zoekt. Het hoeft niet perse een mti te zijn, er zijn ook wel andere passende merken verkrijgbaar. Groetjes............ Ben naar een winkel geweest, wat informatie erover gevraagd en daar deze LNB gekocht: Inverto IDLR-SINF00 Maar nu zie ik nergens C120 bij deze LNB staan, wel Single Flange. Maakt dat nog uit of zou deze in principe gewoon moeten werken met mijn systeem?
Terradon Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Hoi stoereboer, Dat is idd het goede type dat noemen ze nou een C-120 flens lnb, als de externe afmetingen gelijk of kleiner zijn dan de MTI moet die passen(dit ivm met het passen in de bol) . Groetjes............
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen