Ga naar inhoud


[RE-9000HD] update software vraag


Travelingchef

Aanbevolen berichten

Beste schotel liefhebbers

 

Ik zat met een vraagje ik zou mijn rebox 9000 hd moeten gaan updaten:

 

1 naar wat moet ik kijken ?

dit zit er in:

 

load ver. 1.19

H/W van FS 9000 100

aplicatie FS V.1.07.50

API 7.90

Data FDu V 1.2

 

2 Moet ik enkel de laatste update plaatsen V 1.08.75 of allemaal ?

 

 

 

alvast bedankt voor de hulp

 

mvg

 

Rebox RE 9000 HD PVR hdd 1T ;  Schwaiger  DSR690HDPL ;  Hauppauge  pc inbouw

Wafefield T 55
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen de laatste update en je bent weer helemaal bij de tijd.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
De firmware die je er in hebt is volgens mij geen Rebox firmware maar Fortis (deze versie 1.07.50 is niet door Rebox uitgebracht). Die kun je niet zomaar met Rebox Firmware updaten.

Ik denk dat het wel gewoon kan, deze firmware is denk ik gewoon erg oud. We zitten nu in de 1.08, maar we hebben ook de 1.07 reeks gekend.
Het kan ook voorkomen dat er vanaf de fabriek meteen een niet uitgebrachte firmware erin word geplaatst. Ik heb dit zelf mogen ervaren met mijn decoder, de versie van de firmware was nooit uitgebracht, waardoor mijn interne kaartsloten niet werkte vanaf de fabriek. Dus gewoon de laatste firmware erop zetten en je bent meteen bij. Ook denk ik dat in de oude versies van de firmware altijd de naam Fortis stond

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, er staat ook bij de applicatie FS voor het versiemummer en dat is bij Rebox RE.

Dan ben ik toch benieuwd wat er op de kast staat !!

 

Maar goed, je kunt allicht een Rebox versie op een stick zetten en proberen.

Als de reseller ID niet klopt, dan wordt hij toch niet herkend.

Originele Fortis firmware kan ik zo snel niet vinden op het internet.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Je hebt gelijk, er staat ook bij de applicatie FS voor het versiemummer en dat is bij Rebox RE.

 

Versie 1.08.01 van Rebox meldde zich ook als FS v1.08.01. Gewoon de laatste Rebox-versie proberen dus.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het handig om vooraf loader versie 1,23 er op te zetten.

Deze stond separaat op de Rebox site, en was tevens inbegrepen in v1.08.26, als ik me goed herinner. Of die loader ook inbegrepen is in de latere firmware-updates weet ik niet, wellicht kan iemand dat bevestigen?

 

Anders kun je Rebox mailen dat ze die loader update naar je opsturen.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een originele Rebox is dan zou je de nieuwe firmware er op kunnen zetten. Zoals eerder gezegd in dit topic, gewoon proberen. Als het niet wil krijg je wel een waarschuwing.

 

De bootloader hoeft niet vervangen te worden, dat is alleen nodig in bepaalde gevallen (er zijn boxen met pixelproblemen en die kon je hiermee oplossen - ik heb dit probleem niet en er ook nooit een andere bootloader opgezet).

 

Het is overigens wel vreemd dat er op je Rebox een versie van de firmware staat die verwijst naar de Fortis en die volgens de lijsten ook nooit door Rebox is uitgebracht, zeker als je hem nieuw hebt gekocht. Eerlijk gezegd maakt dit mij wat achterdochtig, maar misschien kijk ik er te zwart naar.

 

Je kijkt voor de firmware versie op de juiste plaats.

 

Misschien een raad: als het updaten niet lukt met de originele Rebox versie 1.08.75 zou ik terug gaan naar de dealer waar je hem gekocht hebt.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Misschien is het handig om vooraf loader versie 1,23 er op te zetten.

 

Over loaders is al een heel uitgebreid draadje elders op dit forum. De loader 1.23 is overigens slechts één keer door Rebox in combinatie met V1.08.37 ter beschikking gesteld en alleen voor de RE-9000. Die update is terecht weer teruggetrokken want hij was bedoeld om bij enkelen het 'pixel-probleem' op te lossen en dat deed hij niet, en V1.08.37 was bepaald niet de beste firmware tot dusver.

 

Alle andere Rebox-updates laten de loader ongemoeid.

 

En zelf de loader vervangen is niet zonder risico: als het fout gaat is de ontvanger effectief total loss, of je moet een vriendje/dealer met JTAG-spullen en de correcte bestanden hebben.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de update v 1.08.75 er op gezet en werk goed smile

moet enkel nog wat banden (H/V) laden en opnieuw scannen

 

de loader version 1.19 zit er nog op deze is niet verandert.

 

 

Hoe de loader versie veranderen ? en waar te halen ?

 

Rebox is van begin januari 2010 (fabrieks uitlevering)

heb deze enkel nog nooit upgedate

 

 

Rebox RE 9000 HD PVR hdd 1T ;  Schwaiger  DSR690HDPL ;  Hauppauge  pc inbouw

Wafefield T 55
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De loaderversie updaten heeft alleen maar risico's zoals hierboven beschreven.

 

Je kan ervan uitgaan, dat de loader software in je box optimaal aangepast is aan de gebruikte hardware componenten.

 

Zie de opmerkingen van Audioniek, ik ben het geheel met hem eens.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal eens met de opmerking omtrent Firmware-update v37; zie mijn eigen ongezouten commentaar destijds.

 

Het klopt ook dat een loaderupdate in zoverre riskant is dat bij onderbreking danwel anderszins mislukken, je met een gigantisch probleem zit.

 

Dat een loaderupdate heeft geholpen bij een pixelprobleem klopt echter niet. Een loader is vergelijkbaar met het BIOS van een PC: bij het aanzetten laadt het de hardwaregegevens en software zodat het apparaat kan gaan werken.

Die ogenschijnlijke oplossing van pixelproblemen hing samen met andere gelijktijdige acties, hoe gering en simpel ook.

 

Van een nieuwe loaderversie mag je aannemen dat die de loaderfunctie verbetert, maar blijkbaar is dat in dit geval niet of amper van toepassing, dus laat 1.19 maar lekker zitten.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...