Ga naar inhoud

[RE-8000HD] instelling resolutie in menu-scherm

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden,

Ik heb vandaag voor het eerst mijn Full-HD tv aangesloten en

twijfel toch een beetje welke instelling ik moet kiezen voor

de juiste resolutie nl AUTOMATISCH of 1020 I .

( In het menu van de REBOX8000).

Gaarne advies,

MVG Hansvw

Geplaatst:

Ik zou kiezen voor 1080i en niet voor automatisch. Als je automatisch kiest schakelt je TV iedere keer om, ik vond dat storend.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

• Moderator
Geplaatst:

Afhankelijk van naar welke zender je kijkt, moet het aantal beeldpunten omgerekend worden naar je beeldscherm punten.

Dit kan je Rebox doen, die rekent dan alles om naar 1920x1080 beeldpunten, en je scherm zal dan het aangeboden signaal 1 op 1 weergeven.

Je kan ook je Rebox het beeldsignaal passief laten doorgeven, waarna de processor in je tv het aangeboden signaal eventueel aanpast naar je scherm resolutie.

tussen de processor in je Rebox en die in je tv kan een kwaliteits verschil zitten.

Je zal voor jezelf moeten uitmaken welke processor voor jou zijn werk het beste doet.

Verder is het zo, dat wanneer je de Rebox vastzet op 1080i, het zappen tussen zenders met verschillende resoluties sneller gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: marcow
AUTOMATISCH of 1020 I .
( In het menu van de REBOX8000).
Gaarne advies,

MVG Hansvw

Dit hangt af van de kwaliteit van de processor in je TV en hoeveel geduld je hebt. Als je rechttoe, rechtaan wilt zappen en je bent tevreden met de kwaliteit zoals de Rebox levert kun je het best de Rebox op 1080i instellen. Dan zorgt de Rebox voor de zogenaamde upconversion van de SD zenders naar 1080i. Als je deze stand gebruikt gaat het zappen 'snel' (zo snel als je Reboxje kan) en zonder onderbreking.

Heb je een moderne topklasse TV (zoals bijvoorbeeld de Panasonic VT20 serie of de Philips PFL9955) en ben je echt geïnteresseerd in aleen de allerbeste beeldkwaliteit, zet dan de Rebox op AUTOMATISCH. Hierdoor worden alle signalen 1 op 1 doorgegeven aan je TV en zorgt de processor in je TV voor de upconversion van alle SD signalen. Bij dit soort TV's loont dit echt de moeite en moet je de nadelen van wat langer wachten tussendoor voor lief nemen.

Je TV neemt verder altijd de upconversion van 1080i naar 1080p voor zijn rekening omdat de Rebox eenvoudigweg geen 1080p output heeft.

Bedenk ook dat, als je een receiver tussen je Rebox en je TV in hebt hangen, deze ingesteld moet worden op AUTOMATISCH. Dit omdat anders je receiver de upconversion gaat doen en dat wil je niet tenzij je receiver hier echt goed in is, maar dat zijn vaak dure apparaatjes.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

• 2 weken later...
Geplaatst:

Beste pst,

Bedankt voor het heldere antwoord .

Ik heb een Panasonic TX-P42G20 ; loont het voor deze tv ook

om voor automatisch te kiezen .

Of is dit een minder kwalitatieve tv in vergelijking met de VT20.

Mvg Hans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen