Ga naar inhoud


Rittenregistratie met gps zonder abonnement


satede

Aanbevolen berichten


Ik heb hier sinds kort ervaring mee.

 

Ik heb een bedrijfsauto waar ik privé niet mee kan rijden.

Ik heb het een paar weken geprobeerd om een ritten registratie bij te houden, maar daar ben ik de persoon niet voor. ik vergeet het gewoonweg.

 

Ik heb een rittenregistratie via gps aangeschaft zonder abo, en het werkt perfect. Alle bewegingen van de auto worden geregistreerd, en je kunt het zelf zo instellen wanneer je op een knop drukt dat het een privé rit betreft. één maal per week (of eerder of later) sluit je de GPS aan op de PC en alle ritten komen op je PC te staan. Daarna kan je nog dingen wijzigen, en opslaan.

 

Het enige nadeel wat ik wel ondervind is dat de standen van de kilometers iets gaan verlopen t.o.v. kilometerteller, dit omdat de gps om de zoveel seconden de gps coördinaat registreert, en het kan voorkomen dat daardoor de bocht wordt afgesneden. Maar uiteindelijk kan die km-stand ook weer gecorrigeerd worden.

 

indien je googled op "rittenregistratie via gps", de eerste niet gesponsorde link heb ik (€ 119,-)

 

 

 

 

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel ooit een progje voor op de tomtom gevonden dat alle GPS-gegevens logt, kan je nadien omzetten en bekijken in Google earth etc.

Het is wat bewerkelijk, en je zit nog steeds met het probleem dat je dat programma handmatig moet starten als je je Tomtom aanzet (maar misschien behoort een autostart ook tot de mogelijkheden, heb ik me nog niet zo in verdiept). Maar als je al een tomtom hebt, kost het je verder niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een Nedsoft Rittenregistratie 2010. Handig klein dingetje.Regelmatig geeft hij een verkeerde postcode. Zo staat de auto een dag voor deur en is de postcode van vertrek de postcode van een blok verder. Er is van alles in te stellen, meerdere wagens, bestuurders etc. Ook de duur van stilstaan voordat die plek geregistreerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk wel, dat de ritten administratie alleen geen garantie is voor het voldoen aan de wet.

 

Belasting controleurs kijken ook naar benzinebonnen en je agenda.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, maar wat ik zoek is dat ik ook als ik op een adres kom met en simpele druk op de knop kan instellen als een eindpunt.

Dus dat ik niet +/- 8 min moet wachten voordat dit word geregistreerd. soms ben ik binnen 2 minuten al weer weg.

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg in ieder geval, dat je ritten registratie goed in orde is.

Want de aasgieren van de belastingdienst, gaan daar dit jaar extra op controleren.

Dit volgens een klant van mij, die bij die organistie werkt.

 

Ook gaan ze meer kentekens kontroleren, bij bv winkelcentra's, pretparken, bungalowparken, grensovergangen, enz. enz.

 

Dus hou ook je privé gereden kilometers in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satede
oke, maar wat ik zoek is dat ik ook als ik op een adres kom met en simpele druk op de knop kan instellen als een eindpunt.
Dus dat ik niet +/- 8 min moet wachten voordat dit word geregistreerd. soms ben ik binnen 2 minuten al weer weg.


Ik heb dus ook Nedsoft, je kunt in het systeem ook de tijd instellen van stilstaan, maar ook de functie van de knop op de GPS

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de nedsoft 2011.

voordeel prijs geen abb.

nadeel

ik weet nog steeds niet wat de knop op de gps doet.

slechte gebruiks aanwijzing (geen)

Help functie in programma is echt niet voldoende.

duurt te lang voodat hij verbinding maakt dus continu aanlaten.

Vaak word de straat er naast aangegeven maar de afstand en tijd is goed.

Ben er nog niet achter hoe ik aan kan geven wat prive gereden is en wat voor het bedrijf.

En hoe ik dit goed kan opslaan en hoe uit te printen.

kortom hij kost me tot nu toe te veel tijd.

in cijfer uitgedrukt een 5,5

 

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...