Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Ik moet ook zeggen dat mijn zwakste signaal ook van de astra 3 (23.5)komt - dus de nederlandse zenders. Op de astra 2 gemiddeld 70 tot 80% Astra 1 ook rond de 70 - behalve dan weer de nederlandse zenders daar. Ben benieuwd wat er aan gedaan kan worden om te finetunen als je een rotor hebt
Gast Duolist Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist Er zijn wel trucjes hoor, ik kom er nog op terug. Bij deze: Er zijn twee methodes om een motor te besturen: met en zonder USALS. 1- Bij de methode zonder USALS moeten eenmalig alle gewenste satellieten worden opgezocht, waarna de positie kan worden opgeslagen. Voor een uitputtende beschrijving hoe dat te doen zie de bijlage. Het is (als je veel satellieten wilt ontvangen, maar daarvoor heb je nu juist een motor) een tijdrovende, maar zeer nauwkeurige methode. 2- Bij de methode met USALS berekent het systeem aan de hand van je eigen positie en de positie van de satelliet naar welke positie de motor moet worden gedraaid. Voor optimaal gebruik moet alles 100% zuiver staan uitgericht. Vooral ook het zuiver verticaal staan van de mast is een vereiste, met name voor de satellieten die wat verder om de Oost of de West zitten. Dat de zaak bij jou niet 100% goed is uitgericht heb je zelf al aangegeven. Nu is dat niet zo erg: zolang de afwijking heel gering is, kan je dat prima corrigeren op de volgende manier: Als blijkt dat je de motor iets om de Oost moet draaien om een beter signaal te krijgen, kan je je eigen positie iets om de West verplaatsen (en omgekeerd). Doe dit door de eerste decimaal van je eigen positie met 1 te verhogen of te verlagen, en controleer het resultaat door naar de zender te zappen en de gehele procedure te herhalen. Zolang je je eigen positie met niet meer dan 0.3 moet aanpassen, is deze methode goed te gebruiken. Ik weet het: de puristen onder u verfoeien deze correctie methode, maar neem van mij aan dat het werkt, onvermijdelijk is en geen negatief gevolg heeft op de gehele geometrie (omdat die afwijking zo klein is). Succes en veel plezier.E2 DiSEqC 1.2 No USALS Vs2.pdf
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist Origineel bericht van: Duolist Er zijn wel trucjes hoor, ik kom er nog op terug. Bij deze: Er zijn twee methodes om een motor te besturen: met en zonder USALS. 1- Bij de methode zonder USALS moeten eenmalig alle gewenste satellieten worden opgezocht, waarna de positie kan worden opgeslagen. Voor een uitputtende beschrijving hoe dat te doen zie de bijlage. Het is (als je veel satellieten wilt ontvangen, maar daarvoor heb je nu juist een motor) een tijdrovende, maar zeer nauwkeurige methode. 2- Bij de methode met USALS berekent het systeem aan de hand van je eigen positie en de positie van de satelliet naar welke positie de motor moet worden gedraaid. Voor optimaal gebruik moet alles 100% zuiver staan uitgericht. Vooral ook het zuiver verticaal staan van de mast is een vereiste, met name voor de satellieten die wat verder om de Oost of de West zitten. Dat de zaak bij jou niet 100% goed is uitgericht heb je zelf al aangegeven. Nu is dat niet zo erg: zolang de afwijking heel gering is, kan je dat prima corrigeren op de volgende manier: Als blijkt dat je de motor iets om de Oost moet draaien om een beter signaal te krijgen, kan je je eigen positie iets om de West verplaatsen (en omgekeerd). Doe dit door de eerste decimaal van je eigen positie met 1 te verhogen of te verlagen, en controleer het resultaat door naar de zender te zappen en de gehele procedure te herhalen. Zolang je je eigen positie met niet meer dan 0.3 moet aanpassen, is deze methode goed te gebruiken. Ik weet het: de puristen onder u verfoeien deze correctie methode, maar neem van mij aan dat het werkt, onvermijdelijk is en geen negatief gevolg heeft op de gehele geometrie (omdat die afwijking zo klein is). Succes en veel plezier. Ok - ziet er logisch uit allemaal - ik ga eens ermee spelen. De 2e optie is feitelijk het makkelijkste - want het is inderdaad zo dat bij zenders ik 3-4 stapjes naar oost moet gaan om een sterker signaal te krijgen. Snelste resultaat lijkt me. En als dit dan niet goed werkt - zal ik eens kijken naar optie 1
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 optie 2 werkt goed - alleen iets meer dan 0.3 om goed uit te meten. astra 3 van 43% --> 66-76 % Astra 2 blijft een beetje zoals hij is (die had ik al van 62 naar tussen 70 en 80% gekregen) Misschien toch optie 1 nog proberen - want ik heb zelf wel zoiets dat het beter moet kunnen - en uiteindelijk kijk ik momenteel maar naar 3 satellieten. Hoop dat optie 1 te doen is - aangezien die uitleg niet helemaal hetzelfde is als de image die er bij mij op staat - maar ga wel wat spelen ermee - als ik beter signaal krijg - is dat alleen maar goed!
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Optie 1 werkt prima (nu gemiddeld 78% signaal op astra 3) - maar hij draait dan niet meer naar de volgende satelliet.... Jammer heb je hier ook oplossingen voor?
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 herstel : hij draait naar astra 1 en 3, maar hij kan de astra 2 niet vinden.... Echt vaag - want de andere 2 zijn met disecq instellingen echt beter geworden - maar hij weigert te draaien naar de BBC etc..
Edgario Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Fried ik haal op de 19 en de 28 rond de 70% en op de 23 maar 10% en toch heb ik perfect beeld zonder enige storingen. Mijn ervaring is dat als het rond de 32% komt dat je echt stilstaand beeld gaat krijgen. Had ik een tijdje last van vooral als het begon te regenen kelderde het signaal naar beneden. Nu heb ik de meeste kanalen ergens in de 50%. Zal vast beter kunnen, maar zonder apparatuur toch lastig af te stellen. Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 HELP! het is nu echt helemaal mis als ik usals gebruik kan ik alleen astra 2 nog vinden nu - en als ik disecq gebruik alleen astra 1 en 3 (en weer geen 2)
Gast Duolist Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Je bent te snel aan het rommelen: rustig aan. Je hebt één motor met één kabel? En je wilt de 3 Astra's zien? Gooi gerust even je tunerconfig weg (allemaal op niet beschikbaar). Koppel vervolgens Astra 1 aan LNB1 zonder USALS. Ga naar de positionersetup, zoek de satelliet op en leg de positie vast. Nu weer naar tunercnfig, koppen de tweede Astra aan LNB2 en ga weer de positie vastleggen. Enzovoort. Gebruikte je 1 kabel: stel dan tuner 2 in op doorlus vanaf tuner 1 Gebruikte je een tweede kabel vanaf dezelfde motor: stel dat dan in bij Tuner 2.
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist Je bent te snel aan het rommelen: rustig aan. Je hebt één motor met één kabel? En je wilt de 3 Astra's zien? Gooi gerust even je tunerconfig weg (allemaal op niet beschikbaar). Koppel vervolgens Astra 1 aan LNB1 zonder USALS. Ga naar de positionersetup, zoek de satelliet op en leg de positie vast. Nu weer naar tunercnfig, koppen de tweede Astra aan LNB2 en ga weer de positie vastleggen. Enzovoort. Gebruikte je 1 kabel: stel dan tuner 2 in op doorlus vanaf tuner 1 Gebruikte je een tweede kabel vanaf dezelfde motor: stel dat dan in bij Tuner 2. Ik heb: 1 motor met een quad lnb 2 kabels de VU+ in. tuner B is geconfigureerd als 2e kabel draaibaar. Hoe verwijder ik alle tunergegevens?
Gast Duolist Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Angeline Ik heb: 1 motor met een quad lnb 2 kabels de VU+ in. tuner B is geconfigureerd als 2e kabel draaibaar. OK, dus tuner A --> draaibaar; Tuner B --> tweede kabel van draaibaar. Waar gaan die twee andere kabels heen? Toch niet naar een ontvanger die ook de motor probeert aan te sturen? Origineel bericht van: Angeline Hoe verwijder ik alle tunergegevens? Door bij de beide tuners de betreffende satellieten te kiezen en aan te geven dat die niet beschikbaar zijn. Opslaan met "OK", en daarbij akkoord gaan met het verliezen van de instellingen.
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Ik ben denk ik de goede locaties kwijt op mijn motor. Hij snapt nergens meer wat van... reageert ook niet meer (draait geen enkele kant meer op met de vu+) Had ik maar genoegen genomen met een wat zwakker signaal denk ik dan..
Gast Duolist Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Er kan helemaal niets fout gaan: gewoon opnieuw beginnen. Volg rustig de aanwijzingen.
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Probeer nu via mijn oude ontvanger eerst eens astra 1 2 en 3 weer terug te vinden. Op een of ander manier wilde de vu+ geen signaal aan de motor geven om te draaien...
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist Er kan helemaal niets fout gaan: gewoon opnieuw beginnen. Volg rustig de aanwijzingen. Als ik de aanwijzingen volg - draait de motor niet meer naar de goede satelliet. en als ik dan de usals weer terug zet - draait hij ook niet meer naar de satelliet.. Ik krijg dus gewoon mijn VU+ niet meer samen met de motor... en weet echt niet meer wat ik fout aan het doen ben. Ik heb het behoorlijk verperst Op oude ontvanger heb ik uiteindelijk wel astra 2 en 1 te pakken gehad.
Aanbevolen berichten