Gast Duolist Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Dus de motor is goed en het ligt slechts aan je instellingen. Let erop dat je de juiste LNB-nummering gebruikt: dat is de enige referentie die de ontvanger gebruikt. Maak nu eens LNB1 aan, met USALS en je juiste geografische positie. Wijs nu die LNB1 toe aan Astra 1,2 & 3. Verlaat het scherm met "OK": klaar is Kees!
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 helaas - dit werkt ook niet.. De VU+ weigert namelijk de schotel te draaien naar de astra 2.... astra 1 en 3 nu perfect - maar astra 2 draait hij niet naartoe - dan blijft de motor stilstaan... Echt heel raar - want heb allerlei instellingen geprobeerd - maar het is alleen de astra 2 die van zijn plek is. En reageren op de commandeo's zoeken oost - west etc. draait hij ook niet op... Best vervelend - want ik kijk veel naar de BBC (en nu dus niet...)
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Misschien handig om te weten: alleen als ik naar astra 2 laat draaien - krijgt de motor geen stroom van de ontvanger.... (geen groen lichtje)
Tonskidutch Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Angeline, je hebt natuurlijk niet voor niets bij ontvangst van de nieuwe VU+ en het inrichten ervan enkele berichten geplaatst zie je eigen berichten heb het vermoeden dat je gewoon opnieuw moet flashen en moet herbeginnen zoals je destijds hebt gedaan. daar ook ik zelf vaker gemerkt heb dat een eenmaal ingestelde tunerconfiguratie per diseqc of rotor advanced >veranderen< niet zo maar "grijpt" beetje erg vervelend dat het op zondag avond gebeurt. bij een volgende keer suggesties pas opvolgen als je een imagebackup hebt gemaakt. lijkt misschien niet aardig, maar bedoel het wel goed met je. ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Angeline, je hebt natuurlijk niet voor niets bij ontvangst van de nieuwe VU+ en het inrichten ervan enkele berichten geplaatst zie je eigen berichten heb het vermoeden dat je gewoon opnieuw moet flashen en moet herbeginnen zoals je destijds hebt gedaan. daar ook ik zelf vaker gemerkt heb dat een eenmaal ingestelde tunerconfiguratie per diseqc of rotor advanced >veranderen< niet zo maar "grijpt" beetje erg vervelend dat het op zondag avond gebeurt. bij een volgende keer suggesties pas opvolgen als je een imagebackup hebt gemaakt. lijkt misschien niet aardig, maar bedoel het wel goed met je. ciao Ik zie hier niets onaardigs aan hoor! Is inderdaad vervelend dat dit gebeurd is - en zeker als je motor de hele tijd over de kop gaat. Die snapt er niets van - en dan kapt hij er ook mee. Dus jij zegt openpli opnieuw erop - en dan via dreamboxedit opnieuw de zenders erop - en in theorie zou hij dan weer moeten werken?
Tonskidutch Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 als je dat zo voor aanvang van je miserie hebt werkend gekregen... Ja en dat bleek uit je oude berichten. ik ben niet vies van vaker opnieuw beginnen > je leert ervan ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Helaas Precies gedaan wat ik deed toen ik de ontvanger kreeg: - flashen - cccam installeren - usals instellen - zenders via dreambox edit - kijken je kan kijken op de satelliet waar ie op staat - maar draaien - ho maar Grrr - ben ik een domme doos om geen backup te maken! Ging opeens mis - terwijl het daarvoor prima ging!
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Ok Bij deze blijf ik er vanaf!! Hij werkt weer! Alle kabels zitten er weer goed in - de motor draait weer - de zenders staan op goede volgorde en.. om het drama toch nog een happy ending te geven : het signaal is wel omhoog gegaan - met de usuals!
Gast Duolist Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Ben je toch niet zo'n domme doos....... Ik ben wel benieuwd wat er nu anders is (ingesteld).
Angeline Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Ik weet het niet - is toch weer de oude instelling zoals hij voor dit gedoe was. Ik heb wel tussendoor met mijn oude ontvanger de schotel wat verplaatst links en rechts - dus kan zijn dat dat net het tikje was dat hij nodig had.. astra 1 2 3 zijn nu allemaal 75 - 88 %
Angeline Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Ik heb nog een korte vraag: Ik heb nu overal 80 en hoger kwaliteit op de VU+ - maar soms (op de SD kanalen) krijg ik af en toe toch een blokje hier en daar. Weet iemand hoe dit komt?
Tonskidutch Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 je kunt enkel vermoeden; dat uitrichten nog beter kan dat die zenders sowieso een slecht signaal hebben dat er daar waar het signaal ge-upload wordt slecht weer is ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Angeline Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 uitrichten is volgens mij nu wel ok. Anders zou ik toch geen goed signaal hebben. Het is vooral op astra 1 - rtl8 bijvoorbeeld af en toe. Ook een keer gehad op channel 4 op de astra 2. Gebeurd overigens nooit op een HD kanaal
devisser Geplaatst: 15 augustus 2013 Geplaatst: 15 augustus 2013 Het is wel terdege een hardware probleem heb hier een vu+duo geeft maar 7.8 db aan heel veel zenders heb ik niet. andere box er achter , gaat het signaal sterkte baar 15,2 db Wat een verschil, ik denk dat er een elco kapot is maar welke Wie kan me helpen
Moderator wiz Geplaatst: 15 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 15 augustus 2013 zo, doe even een kick van een topic wat 2 jaar oud is. Open voor je vraag gewoon even een nieuw topic, en geef dan even aan welke software je draait in je box, en hoe je schotel config eruit ziet, en wat je zoal hebt geprobeerd. Deze ga ik sluiten. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten