Sigma Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Basics: •Enigma2 2.6: 22.01.11 •Enigma2 Plugins 2.6: 22.01.11 •Newnigma2 Plugins: 22.01.11 DM 8000 HD PVR •driver: 15.12.2010 •secondstage: 76 •kernel: 2.6.18 Changes: •Feature: EPGCacheSelector (choose the file and location of the epg cache file) •Feature: User can now decide if manual activated infobar should be hidden automatically (settings can be found in system settings) •Feature: Installer checks now every x hours or on system startup for updates (settings can be found in system settings) •Feature: Devicemanager internal routines changed from hotplug to udev netlink •Feature: Now with slovakian translation on feed. •Feature: Oled now with number of the currently running channel and improved layout •Feature: Simplified picon installation •Bugfix: camd menu, camd list wasn't visible sometimes •Bugfix: systeminfo crashes in some strange cases •Bugfix: dvd speed settings have not an affect •Bugfix: dvdhandling improved •Bugfix: menu -> plugins (german: erweiterungen) now linked to our onlineinstaller •Bugfix: large file support for FAT32 (now its possible to create partitions and files >1GB) •Bugfix: dvdbackup .iso image creation •Update: nl, lt and fr translations updated •Update: dvdread and dvdnav updated •Update: satellites.xml by Reinh@rd 15.01.2011 •Update: dosfstools to 3.0.11 •Added: enigma2-plugin-extensions-easymedia to feed •Added: enigma2-plugin-extensions-fancontrol2 to feed •Added: enigma2-plugin-extensions-reconstructapsc to feed •Added: enigma2-plugin-extensions-seekbar to feed •Removed: dvdburn and depends removed from image (dm8000). Saves 8MB flash Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
cosmos Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 #################################################### Newnigma2 team proudly presents: Newnigma2 v3.1.4 #################################################### Basics: * Enigma2 2.6: 22.01.11 * Enigma2 Plugins 2.6: 22.01.11 * Newnigma2 Plugins: 22.01.11 DM 800 HD se * driver: 15.12.2010 * secondstage: 80 * kernel 2.6.18 DM 800 HD PVR * driver: 15.12.2010 * secondstage: 76 * kernel: 2.6.18 DM 8000 HD PVR * driver: 15.12.2010 * secondstage: 76 * kernel: 2.6.18 DM 500 HD * driver: 15.12.2010 * secondstage: 80 * kernel: 2.6.18 DM 7025(+) * driver: 08.12.2010 * secondstage: 76 * kernel 2.6.12 Changes: * Feature: EPGCacheSelector (choose the file and location of the epg cache file) * Feature: User can now decide if manual activated infobar should be hidden automatically (settings can be found in system settings) * Feature: Installer checks now every x hours or on system startup for updates (settings can be found in system settings) * Feature: Devicemanager internal routines changed from hotplug to udev netlink * Feature: Now with slovakian translation on feed. * Feature: Oled now with number of the currently running channel and improved layout * Feature: Simplified picon installation * Bugfix: camd menu, camd list wasn't visible sometimes * Bugfix: systeminfo crashes in some strange cases * Bugfix: dvd speed settings have not an affect * Bugfix: dvdhandling improved * Bugfix: menu -> plugins (german: erweiterungen) now linked to our onlineinstaller * Bugfix: large file support for FAT32 (now its possible to create partitions and files >1GB) * Bugfix: dvdbackup .iso image creation * Update: nl, lt and fr translations updated * Update: dvdread and dvdnav updated * Update: satellites.xml by Reinh@rd 15.01.2011 * Update: dosfstools to 3.0.11 * Added: enigma2-plugin-extensions-easymedia to feed * Added: enigma2-plugin-extensions-fancontrol2 to feed * Added: enigma2-plugin-extensions-reconstructapsc to feed * Added: enigma2-plugin-extensions-seekbar to feed * Removed: dvdburn and depends removed from image (dm8000). Saves 8MB flash Infos for skinners: * You don't have to use skindir/newnigma2 folder for icons, they are now integrated. If you want to use your own png's, dont delete this folder in your skin * extInfoBarSkins.xml is removed. Dont use this file anymore, it is no longer available, but you can activate the ecm info screen still via osd preference Multiboot: No support for multiboot. Not planned. No need for such a tool. G3wizard: No support for g3wizard. Probably not running. Not needed in Newnigma2 enviroment. Onlineupdate from v3.1(.x) is possible. Ein Update von v3.1(.x) ist per Softwareverwaltung möglich. Your Newnigma2 Team DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
Beheerder Michel Geplaatst: 23 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 23 januari 2011 Ik ga m proberen want ik heb vandaag OpenPli 2 al zeker 11 keer geboot en nog steeds geen beeld. Ik ben het zat. DM8000 image: http://www.newnigma2.to/wbb2/jgs_db.php?action=download&download_id=120&sid= Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Waarom dan niet gewoon voorlopig openpli1.0 beta? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
mobieltje Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Voor zover ik kan zien werkt deze versie pefect. Geen hikups met CCcam na het booten. Teletekst werkt prima, lekker snel. EPG plugin van Rytec is te doenloaden, de gegevens update werkt op dit moment niet, op geen ankele image, er wordt aan gewerkt door Rytec. Deze versie werkt bij mij op een DM800, ik weet niet of er nog een bootprobleem is bij de DM8000. Volgens mij wordt dit voorlopig mijn image, in ieder geval totdat de problemen bij de OpenPLi 2.0 image voorbij zijn. Grts.
Toho_NL Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Hier geïnstalleerd op 2 8000HD's en op 1 800HD se. Werkt zonder problemen op alle drie de boxjes. Toho_NL. 2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta 1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2
Boerenjong Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Ik erger me er wel aan dat Open PLi hier steeds beschermd wordt. Er zijn meer images, zoals deze
Beheerder Michel Geplaatst: 23 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 23 januari 2011 Ik ben er weer vanaf. In deze image werkt de autotimer niet goed. Met mijn bestaande autotimer.xml vind deze image maar 10 overeenkomsten, terwijl iedere andere image er 23 vind mnet dezelfde zenderslijst en instellingen. Voor de rest draaide de image op de DM8000 vrijwel perfect. Ook booten geen probleem. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gerard 76 Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Wanneer ik Newnigma op de 8000 zet dmv een 100% schone flash werkt die ab al vanaf het begin irritant traag. Ik bedoel, de box reageert soms niet,en laat op de ab. Erg lastig als je een WF met 7 LNB's moet instellen. Geen idee hoe dit komt. Deze 1e indruk is bij mij al not done. Dit gebeurt bij al de laatste images van Newnigma. Erg jammer,want volgens mij is 't een prima image.
Gerard 76 Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 En wat is in de praktijk nu het voordeel van deze versie itt de vorige? Met Newnigma krijg ik de picons op de CF ook niet aan de praat, met PLi gaat dit vanzelf... Hiermee wil ik niet PLi de hemel inprijzen, maar het is vervelend dat dit niet zomaar gaat bij Newnigma.
mobieltje Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Ik had ook wat problemen om de picons te laten werken, maar OpenPLi 2.0 gebruikt de directory picon en bij deze image is dat piconHD en piconlcd Hoe kwam ik daar achter, via het menu picons downloaden naar de USB en dan maakt hij zelf de directory. Bij mij staan de picons op een USB stick en werken nu. Grts.
speedy Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Misch iets meer moeite doen om uit te zoeken waarom het niet werkt... De map picon noemt bvb bij Newenigma piconHD.... Als je je picons bvb op CF staan hebt dan vind je die terug onder /autofs/...... Vervolgens geef je nog het pad aan waar de picons zich bevinden (hdd of usb cfReadert)Dit doe je door op de Blauwe knop te drukken en Newenigmaservices te kiezen,dan OSD settings en daar kan je je keuze maken ... Succes Spiderman
Sigma Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Boerenjong Ik erger me er wel aan dat Open PLi hier steeds beschermd wordt. Er zijn meer images, zoals deze helemaal mee ééns ene hier werkt gewoon alles perfect. op de epg na dan maar dat is een ander probleem Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gerard 76 Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: speedy Misch iets meer moeite doen om uit te zoeken waarom het niet werkt... De map picon noemt bvb bij Newenigma piconHD.... Als je je picons bvb op CF staan hebt dan vind je die terug onder /autofs/...... Vervolgens geef je nog het pad aan waar de picons zich bevinden (hdd of usb cfReadert)Dit doe je door op de Blauwe knop te drukken en Newenigmaservices te kiezen,dan OSD settings en daar kan je je keuze maken ... Succes Spiderman Geloof me,ik heb van alles uitgeprobeerd om de zaak draaiend te krijgen. Telkens bij elke nieuwe versie die er uitkomt. Dat de piconmap bij Newnigma een afwijkende naam heeft wist ik niet, en had ik ook niet kunnen weten. Het autofs verhaal ben ik idd van op de hoogte. Ook het Newenigmaservices menu ken ik. Maar goed,ik ben erg blij met deze info en ga er ook zeker mee aan de gang. Het trage ab verhaal zal ik nog even aanzien.
Sigma Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Geplaatst: 23 januari 2011 Hoe bedoel je trage AB waar moet ik op letten dan. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen