Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn D&R telefoonvork heeft een probleem.

Het geluid dat ik er in stop, komt nouwelijks terug op de telefoon van de beller.

Ik moet loeihard insturen op 0dB en dan nog horen de bellers mij nouwelijks.

Ik hoor de beller wel duidelijk.

Wie heeft een idee of een schema van dit ding ?

• Moderator
Geplaatst:

Die 0 dB klopt wel.

Heb je misschien een faze draaier op je XRL plug?

Omdat dit een passieve vork is, zal er wel een 600 Ohm ingangs trafo inzitten.

Je hebt hem toch wel symmetrisch aangesloten?

De D&R Hybrid 1 is een passiever 9,5" brede telefoon hybride met uitstekende eigenschappen:

Output: Balanced mic level -20dB

Input: Line level 0 dBu balanced.

R/C balance: fully adjustable seperation to more than 30dB

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De input gaat (voor de test even) op de koptelefoon output van de audiointerface.

Dus jack out naar jack in van de D&R.

Metrisch of symetrisch heeft toch geen invloed op het inputlevel ?

• Moderator
Geplaatst:

Aangezien dit een passieve vork is, zal hij vermoedelijk uitgerust zijn met een transformator ingang.

Heb je dan wel een van de XRL ingangen aan massa gelegd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: RVP
De input gaat (voor de test even) op de koptelefoon output van de audiointerface.
Dus jack out naar jack in van de D&R.

Metrisch of symetrisch heeft toch geen invloed op het inputlevel ?

Jawel! Dat is misschien wel de meest gemaakte fout!
Als je een symetrische ingang aanstuurt met een a-symetrische uitgang (meestal stereo) gaat het gegarandeerd fout.
De symetrische ingang gaat dan namelijk L-R gebruiken als ingangssignaal. (Het verschil dus). Als je een mono signaal omzet naar stereo en dan het verschil neemt, dan zou je dus "0" overhouden. Aangezien niet alle "pan/pot" instellingen perfect staan, heb je in jouw geval dus een beetje over op de uitgang, immers L is niet gelijk aan R. Vandaar dus je zeer lage ingangsniveau.
Wat je "moet" doen is simpel. Hang een van de symetrische uitgangssignalen aan de "massa" van de ingang van de vork. Haal de oorspronkelijke massa (meestal de afscherming van de kabel) los. Als je teveel storing krijgt dan kan je eventueel de afscherming weer aan de massa van de ingang van de vork aansluiten. Echter dit kan allerlei storing geven, dus eerst even testen zonder de afscherming aan massa.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen