Pedro4 Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de pli 1.0 van sept 2010 en de huidige pli 2.0 ?? Niet de echte technische verschillen maar de gebruikers verschillen. Is het dan een ander menu? Is de een sneller als de andere? enz enz DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Toppers Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Kijk even op de Pli-site http://www.pli-images.org/forum/index.php, daar is dit allemaal al uit de "doeken" gedaan.
Gast MiLo Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 2.0 is nu de nieuwste-van-het-nieuwste, aan 1.0 wordt alleen nog wat onderhoud gedaan maar verder ligt de ontwikkeling ervan stil. In 2.0 werken alle plugins die op OE 1.6 images ook werken. Verder is binnen OpenPLi 2.0 intussen van alles verbeterd, zo kun je de opnamelijst als MP3 speler gebruiken, even kijken waar je gebleven was, DVDs direct vanuit die lijst afspelen, en nog meer. 2.0 is prima voor dagelijks gebruik, maar mist hier en daar nog wel eens iets waar dan weer hard aan gewerkt wordt...
Pedro4 Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: MiLo 2.0 is nu de nieuwste-van-het-nieuwste, aan 1.0 wordt alleen nog wat onderhoud gedaan maar verder ligt de ontwikkeling ervan stil. In 2.0 werken alle plugins die op OE 1.6 images ook werken. Verder is binnen OpenPLi 2.0 intussen van alles verbeterd, zo kun je de opnamelijst als MP3 speler gebruiken, even kijken waar je gebleven was, DVDs direct vanuit die lijst afspelen, en nog meer. 2.0 is prima voor dagelijks gebruik, maar mist hier en daar nog wel eens iets waar dan weer hard aan gewerkt wordt... Bedankt voor je antwoord. Ik zit met het probleem dat met de huidige pli 2.0 de teletekst hinderlijk langzaam is. Vandaar de vraag. Ik ben aan het bekijken om er 1.0 op te zetten. Dan werkt de teletekst prima maar dan verlies ik waarschijnlijk nieuwe functies !! DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Pedro4 Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Pedro4 Origineel bericht van: MiLo 2.0 is nu de nieuwste-van-het-nieuwste, aan 1.0 wordt alleen nog wat onderhoud gedaan maar verder ligt de ontwikkeling ervan stil. In 2.0 werken alle plugins die op OE 1.6 images ook werken. Verder is binnen OpenPLi 2.0 intussen van alles verbeterd, zo kun je de opnamelijst als MP3 speler gebruiken, even kijken waar je gebleven was, DVDs direct vanuit die lijst afspelen, en nog meer. 2.0 is prima voor dagelijks gebruik, maar mist hier en daar nog wel eens iets waar dan weer hard aan gewerkt wordt... Bedankt voor je antwoord. Ik zit met het probleem dat met de huidige pli 2.0 de teletekst hinderlijk langzaam is. Vandaar de vraag. Ik ben aan het bekijken om er 1.0 op te zetten. Dan werkt de teletekst prima maar dan verlies ik waarschijnlijk nieuwe functies !! Even tussendoor: Kan ik met de nieuwste pli 2.0 een dvd bestand rechtstreeks afspelen vanuit de pvr?? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Cobus R Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Ja dus ? dat wordt toch gezegd. Citaat: DVDs direct vanuit die lijst afspelen, en nog meer. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Patman Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: MiLo ...... zo kun je de opnamelijst als MP3 speler gebruiken, even kijken waar je gebleven was, ..... Ik heb het idee dat dit bij mij niet helemaal 'fris' meer is. Icoontjes zijn er niet (meer). Soms weer wel? Hoe bedoel je als MP3 speler gebruiken? DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Meega1 Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: Patman Origineel bericht van: MiLo ...... zo kun je de opnamelijst als MP3 speler gebruiken, even kijken waar je gebleven was, ..... Ik heb het idee dat dit bij mij niet helemaal 'fris' meer is. Icoontjes zijn er niet (meer). Soms weer wel? Hoe bedoel je als MP3 speler gebruiken? Ook niet als je de film een keer gekeken hebt of een stukje. Bij films die nog niet bekeken zijn staat geen icoon.(meer) Meega Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
renzie Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: MiLo 2.0 is nu de nieuwste-van-het-nieuwste, aan 1.0 wordt alleen nog wat onderhoud gedaan maar verder ligt de ontwikkeling ervan stil. In 2.0 werken alle plugins die op OE 1.6 images ook werken. Verder is binnen OpenPLi 2.0 intussen van alles verbeterd, zo kun je de opnamelijst als MP3 speler gebruiken, even kijken waar je gebleven was, DVDs direct vanuit die lijst afspelen, en nog meer. 2.0 is prima voor dagelijks gebruik, maar mist hier en daar nog wel eens iets waar dan weer hard aan gewerkt wordt... Milo, ik heb gisteren wederom geprobeerd om 2.0 op mijn boxen te zetten, maar krijg geen beeld. ook niet na 5-7 keer booten. ik heb daarna op het Pli forum gelezen dat 2.0 nog steeds een groot boot probleem heeft welke ik gisteren zelf ook voor de 2de keer in een maand tijd heb ervaren. 1.0 heeft ook wel eens dat je hem een tweede keer moet booten voor dat je beeld hebt, maar 2.0 is het nog echt heel slecht. ook met een telnet opdracht werkt het gewoon niet. ik ben dan ook teruggegaan naar 1.0 en wacht voorlopig de ontwikkelingen met 2.0 maar af. hij is mij nu nog te buggy. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Pedro4 Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Geplaatst: 23 januari 2011 Origineel bericht van: renzie Origineel bericht van: MiLo 2.0 is nu de nieuwste-van-het-nieuwste, aan 1.0 wordt alleen nog wat onderhoud gedaan maar verder ligt de ontwikkeling ervan stil. In 2.0 werken alle plugins die op OE 1.6 images ook werken. Verder is binnen OpenPLi 2.0 intussen van alles verbeterd, zo kun je de opnamelijst als MP3 speler gebruiken, even kijken waar je gebleven was, DVDs direct vanuit die lijst afspelen, en nog meer. 2.0 is prima voor dagelijks gebruik, maar mist hier en daar nog wel eens iets waar dan weer hard aan gewerkt wordt... Milo, ik heb gisteren wederom geprobeerd om 2.0 op mijn boxen te zetten, maar krijg geen beeld. ook niet na 5-7 keer booten. ik heb daarna op het Pli forum gelezen dat 2.0 nog steeds een groot boot probleem heeft welke ik gisteren zelf ook voor de 2de keer in een maand tijd heb ervaren. 1.0 heeft ook wel eens dat je hem een tweede keer moet booten voor dat je beeld hebt, maar 2.0 is het nog echt heel slecht. ook met een telnet opdracht werkt het gewoon niet. ik ben dan ook teruggegaan naar 1.0 en wacht voorlopig de ontwikkelingen met 2.0 maar af. hij is mij nu nog te buggy. renzie Kan je in 1.0 ook een dvd bestand rechtstreeks afspelen via de pvr lijst? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Neptunus Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Jammer dat de 1.0 niet meer wordt onderhouden, zolang de 2.0 nog de bootproblemen heeft is het voor mij veel té beta. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
renzie Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 nee, wel via de dvd- en mediaspeler in het menu renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Beheerder Michel Geplaatst: 24 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 24 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Jammer dat de 1.0 niet meer wordt onderhouden, zolang de 2.0 nog de bootproblemen heeft is het voor mij veel té beta. Dat vind ik ook, maar ik kan me wel voorstellen dat het bijhouden van 1.0 wel erg veel meer werk is en dat men daar niet aan wil beginnen. Ik vind het wel jammer dat het bootproblemen af en toe wat nonchalant af wordt gedaan en op het bord van dream multimedia wordt geschoven, want dat is echt een heel vervelend probleem waar geen enkele andere recente image last van heeft. Ook het traag starten van teletekst kan als je het veel gebruikt wel behoorlijk vervelend zijn. Voor de rest niets dan complimenten voor Open Pli want de image wordt wel steeds gebruiksvriendelijker. Ik hoop wel dat jullie niet net als bij de Enigma1 Pli het hele menu uit elkaar gaan trekken want dat vond ik bij Enigma1 Pli echt waardeloos. Software moet je proberen te verbeteren en een heel menu uit elkaar trekken en alles op een ander plek schuiven was zeker geen verbetering. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Loui (K) Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Origineel bericht van: renzie Origineel bericht van: MiLo 2.0 is nu de nieuwste-van-het-nieuwste, aan 1.0 wordt alleen nog wat onderhoud gedaan maar verder ligt de ontwikkeling ervan stil. In 2.0 werken alle plugins die op OE 1.6 images ook werken. Verder is binnen OpenPLi 2.0 intussen van alles verbeterd, zo kun je de opnamelijst als MP3 speler gebruiken, even kijken waar je gebleven was, DVDs direct vanuit die lijst afspelen, en nog meer. 2.0 is prima voor dagelijks gebruik, maar mist hier en daar nog wel eens iets waar dan weer hard aan gewerkt wordt... Milo, ik heb gisteren wederom geprobeerd om 2.0 op mijn boxen te zetten, maar krijg geen beeld. ook niet na 5-7 keer booten. ik heb daarna op het Pli forum gelezen dat 2.0 nog steeds een groot boot probleem heeft welke ik gisteren zelf ook voor de 2de keer in een maand tijd heb ervaren. 1.0 heeft ook wel eens dat je hem een tweede keer moet booten voor dat je beeld hebt, maar 2.0 is het nog echt heel slecht. ook met een telnet opdracht werkt het gewoon niet. ik ben dan ook teruggegaan naar 1.0 en wacht voorlopig de ontwikkelingen met 2.0 maar af. hij is mij nu nog te buggy. renzie Toch vind ik dit vreemd omdat ik nu ook OpenPli 2.0 gebruik en ik gebruik de versie na 16 jan 2011 en ik heb hier geen probleem mee.
Beheerder Michel Geplaatst: 24 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 24 januari 2011 We hebben het hier over booten vanuit deep-standby he. (Geen netwerk, geen display) Dat wil zeggen dat de box dan dus volledig uitgeschakeld is. Ik heb gisteren 11 keer gereboot/uitgeschakeld/opnieuw gestart en toen had ik nog steeds geen beeld. Geen beeld wil zeggen, geen TV beeld ook niet FTA. Het menu zie je gewoon en verder lijkt de box ook gewoon goed te werken. Heel soms gaat het wel in één keer goed, maar dat is op één hand te tellen. Zet ik er een willekerige andere image op, Newnigma, CVS, iCVS, heb ik geen enkel probleem met booten. Ook levert een mount die in Pli1 geen enkel probleem gaf, in Pli2 wel problemen op. Ik heb een cifs mount naar de DM800 in de slaapkamer die meestal gewoon helemaal uit staat. Op het moment dat de DM8000 die uitgeschakelde DM800 probeert te (un)mounten duurt het 3-7 minuten (ik weet het niet precies) voordat de box uitschakelt of reboot. Dat was met Pli1 niet zo. Pli heeft overigens het afspelen van willekerige media via de Video knop heel erg gebruiksvriendelijk gemaakt. Van mij mag die mediaplayer en de DVD speler wel uit het menu Misschien kunnen de mannen nog een setting maken waarmee je voorkeurslocaties voor DVD-images, HD video en (door de DM8000) opgenomen video kunt opgeven. Als je nu een nasje gebruikt, zijn het nog best veel handelingen voordat je daar bent waar je moet zijn. Dat moet anders kunnen, door bijvoorbeeld die voorkeurslocatie onder een toggle knop te zetten. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen