Ga naar inhoud


Wat is het wezenlijk verschil tussen pli 1.0 en de pli 2.0 ?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Het ligt meer aan DMM dan aan PLi, op de VU+Duo draait de 2.0 als een zonnetje.

 

Dat mountprobleem ondervind ik ook vaak, alleen blijft bij mij dan wel een uur of zo staan zoeken naar de mount die er niet is want het gemounte apparaat staat uit of de adressering klopt niet.

 

Gisteren noodgedwongen een verse flash moeten doen omdat de IP nummers waren gewijzigd vanwege een nieuw modem. De netwerkverbindingen laten zich niet wijzigen of verwijderen omdat er bij "opslaan" steeds verbinding wordt gezocht die er niet is.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Citaat:
Het ligt meer aan DMM dan aan PLi, op de VU+Duo draait de 2.0 als een zonnetje.

 

Zo zou je het kunnen stellen, maar recente originele DMM images, CVS images, iCVS images, gemini, newnigma, DreamElite enz. hebben er allemaal geen last van.

 

Het ligt ongetwijfeld aan beide. Dream heeft wat veranderd, dat net door de veranderingen in de Pli image voor dit model niet goed werkt.

 

Nu kunnen beide partijen met de vinger naar elkaar gaan wijzen, maar daar schieten wij niets mee op.

 

Ik hoop dus dat Pli een oplossing vind en ze niet op DMM gaan wachten, want dan wachten we over 2 jaar nog wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik vind het wel jammer dat het bootproblemen af en toe wat nonchalant af wordt gedaan en op het bord van dream multimedia wordt geschoven...


Geloof me, het booten van de 8000 is intern bij de ontwikkelaars een hot item waar veel aandacht voor is. Op het PLi forum zie je alleen het topje van de ijsberg.

Origineel bericht van: Michel
...waar geen enkele andere recente image last van heeft.


Wat niet verwonderlijk is, omdat die images nauwelijks afwijken van DMM's fabrieksimage. Alle verschillende appels hebben er geen last van, maar de peer wel...

Veel frappanter is dat geen enkele andere box erdoor geplaagd wordt, de 500hd, 800, 800se, 7025, vu+duo en et9000 starten allemaal probleemloos op met dezelfde software.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dan toch maar de peer iets meer in de vorm van een appel maken?

 

Of via een truuk de peer laten denken dat hij een appel is, ik woon dichtbij de Universiteit Wageningen, daar doen ze niets anders!

 

Waar gaat dit over? crazy

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik ook al op het pliforum bezig ben heb ik totaal geen last van het boot probleem vanuit de deep stndby.

Ook de schakelaar uit en aan enz enz enz geeft geen rare dingen en start hij gewoon op met beeld.

Het enige probleem wat ik heb met de 2.0 versie is de wireless lan.

Hier crashed de box met een groen scherm en dan reboot hij weer.

Aangezien ik hier gebruik van maak ben ik ook terug gegaan naar de 1.0 versie.

Of hij dit ook bij andere imges doet weet ik niet want dat heb ik niet geprobeerd.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik ook die peer, en heb ik nu ook een probleem met mijn box.

 

Ik ben maar terug gegaan naar een 2010 image, maar ook daar heb ik een probleem mee, nadat ik PLi 2.0 geladen heb. Ik kan niet meer rebooten, alleen opnieuw flashen.

 

Ik moet zeggen dat mijn absolute devotie voor de PLi images wel een hele flinke deuk heeft opgelopen...

 

Zo zeer, dat ik overweeg wat anders te proberen.

 

Zéker ook omdat ik maar wacht en wacht, maar er geen duidelijkheid komt, wanneer PLi eindelijk weer eens stabiel wordt.

 

Ja, ik weet het, is beta, is niet de stabiele versie, en wat nog meer.

 

Voor nu is mijn box alleen maar onstabiel, en lees ik alleen maar dat andere images het wel voor elkaar hebben. Hoe 2.0 is 2.0 dan?

 

Volgens mij moet een 2.0 versie een "wil ik hebben" versie zijn, dat moet niet bij versie 2.12.225 pas het geval zijn.

 

Daarnaast werkt bij mij de autoinstall niet, werken diverse geïnstalleerde plugins niet meer en kan ik ook nergens vinden wat nou de manier is om van Open PLi over te gaan naar 2.0. Wat moet je doen, wat werkt er niet meer, en wat moet je doen om alles weer wel werkend te krijgen. Zelfs de zenderlijst deed het bij mij niet, en nergens te vinden wat en hoe te doen om naar een werkende 2.0 box te komen, die ook maar een beetje werkt zoals mijn box voorheen werkte. Hoog tijd voor een Howto...

 

Al met al begint mijn onvoorwaardelijke liefde voor Open PLi toch behoorlijk te bekoelen...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt steeds vergeten dan OpenPli2.0 beta is!!! Staviel werkt OpenPli1.0 en zover wij weten ook de laatste OpenPli1.0-Beta. Met de 2.0 zijn er vooral bootproblemen met de DM8000, voor de verdere rest is het ook stabiel...

 

Auto instal en 'diverse' plugins werken gewoon. Om hem erin te krijgen zal je opnieuw moeten flashen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk val ik in herhaling. Simpelweg omdat van beta's verwacht worden dat er geen problemen zijn en dat het perfect werkt... Iets wat ook telkens weer terug komt...

 

Aan de wireless lan is onlangs weer gewerkt... volg de sources van PLi en het PLi forum. ALs het goed is moet die inmiddels weer werken.

 

Natuurlijk mogen de problemen herhaald worden... maar of dat een rede is om te drijgen met overstappen!! Dat slaat nergens op - zeker als of over beta's klaagt en terug kunt stappen naar een OpenPli1.0 op OpenPli1.0-beta.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
maar of dat een rede is om te drijgen met overstappen!! Dat slaat nergens op -


Nee jullie met je uitleg over appels en peren!!
Opmerkingen over andere images, ja maar dat zijn maar gewoon standaard images.
Neem nu eens het bootprobeem van de DM8000, wie kreeg er de schuld, de nieuwe drivers van DMM, dat hebben jullie maanden vol gehouden.
Foutjes die mogen voorkomen (liever niet) in een Beta image, neem nota van de problemen, probeer ze op te lossen, maar geef niet een ander de schuld

eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, heren!

 

Als het je niet bevalt stap je toch gewoon over?

 

Wat een emotie, dat duidt erop dat je toch aan Pli gehecht bent, anders was je wel zonder meldingen overgestapt.

 

En terecht dat je eraan gehecht bent want is veruit de meest actuele image.

 

En dan nog iets: JE KRIJGT HET GRATIS! Om er dan zo over te oordelen?????

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...