Ga naar inhoud


Wat is het wezenlijk verschil tussen pli 1.0 en de pli 2.0 ?


Pedro4

Aanbevolen berichten


  • Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Loui (K)
Een ding is mij nog een beetje onduidelijk, als ik software Update doe in Softwarebeheer wordt dan alleen de plugins en Pluginlijst vernieuwt of ook de Pli image. zodat ik niet om de week opnieuw hoefd te flaschen.


je geinstalleerde systeem en plugins worden gecontroleerd op nieuwere versies en deze versies worden geupdate als er wat nieuws is... oftewel alles wordt geupdate....

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: Littlesat
maar of dat een rede is om te drijgen met overstappen!! Dat slaat nergens op -


Nee jullie met je uitleg over appels en peren!!
Opmerkingen over andere images, ja maar dat zijn maar gewoon standaard images.
Neem nu eens het bootprobeem van de DM8000, wie kreeg er de schuld, de nieuwe drivers van DMM, dat hebben jullie maanden vol gehouden.
Foutjes die mogen voorkomen (liever niet) in een Beta image, neem nota van de problemen, probeer ze op te lossen, maar geef niet een ander de schuld

eek


en jij denkt dat je met deze toon ons nog stimuleert om voor jou dit probleem op te gaan lossen?

wat denk je nou zelf?

en ja wij blijven in herhaling vallen omdat gebruikers zoals jij ook maar in herhaling blijven vallen met hij doet het niet... ja dat klopt, dat ervaren wij ook wel wink

nog steeds blijven we bij het standpunt dat er iets mis is met de DMM drivers voor de DM8000, alle andere boxen die we ondersteunen werken gewoon goed met dezelfde bouwomgeving en systeemopzet...

dat neemt niet weg dat wij er ook van balen dat we maar geen oplossing gevonden krijgen in al onze spaarzame prive uren die we eraan besteden naast onze sociale levens en betaalde banen!

een andere mogelijkheid is dat je zelf een OpenPli bouwomgeving opzet en je zelf aan de gang gaat om de fout eruit te halen, we zien je oplossing graag tegemoet!

succes alvast...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
een andere mogelijkheid is dat je zelf een OpenPli bouwomgeving opzet en je zelf aan de gang gaat

Is er ook een handleiding over hoe dat op te zetten, en ook over hoe het Python verhaal functioneert op een Dreambox?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie http://openpli.pli-images.org. Hier vind je ook een link hoe je een PLi-image kunt bouwen (http://openpli.pli-images.org/wiki/OpenembeddedBuild)

 

Python moet je helaas studeren/oefenen. Ben ik ook onlangs mee begonnen.

 

Maar het bootprobleem zit niet in het python gebeuren...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat onder VMware?

Edit: En als dat zo is, is er dan een VMware bestand beschikbaar waarin e.e.a. volgens de standaard uit de link al is opgezet, zodat ik een standaard omgeving heb om mee te beginnen?

 

En is er nog een tip over waar en hoe met Python te beginnen?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Het ligt meer aan DMM dan aan PLi, op de VU+Duo draait de 2.0 als een zonnetje.


Was het niet zo dat DreamMultimedia recentelijk iets ingebouwd heeft om te voorkomen dat "klonen" goed op kunnen starten?

Ik gooi ff een balletje op: Pli heeft die beveiliging van Dream er uit gesloopt (zodat de VU+ prima blijft werken) maar laat nu net de 8000 hier de dupe van zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Pli heeft die beveiliging van Dream er uit gesloopt

Dat heeft PLi helemaal niet gedaan. Die beveiliging zit er gewoon in hoor!!!

Er zit ergens een timing probleem in de drivers. Nu moet ik even met suggesties komen omdat we nog niet weten een work-a-round te maken. Vermoedelijk wachten de drivers niet totdat tmpd of zo iets klaar is met opstarten (dat is wel zo netjes als je software maakt).

Dus wordt het meteen afgekeurt als er nog geen antwoord komt van tmpd. PLi boot nu eenmaal sneller (of door deze race in de drivers helemaal niet goed)... daar is alles aan gedaan in de 2.0....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Loui (K)
Een ding is mij nog een beetje onduidelijk, als ik software Update doe in Softwarebeheer wordt dan alleen de plugins en Pluginlijst vernieuwt of ook de Pli image. zodat ik niet om de week opnieuw hoefd te flaschen.


je geinstalleerde systeem en plugins worden gecontroleerd op nieuwere versies en deze versies worden geupdate als er wat nieuws is... oftewel alles wordt geupdate....


Helemaal helder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:
Pli heeft die beveiliging van Dream er uit gesloopt

Dat heeft PLi helemaal niet gedaan. Die beveiliging zit er gewoon in hoor!!!

Er zit ergens een timing probleem in de drivers. Nu moet ik even met suggesties komen omdat we nog niet weten een work-a-round te maken. Vermoedelijk wachten de drivers niet totdat tmpd of zo iets klaar is met opstarten (dat is wel zo netjes als je software maakt).

Dus wordt het meteen afgekeurt als er nog geen antwoord komt van tmpd. PLi boot nu eenmaal sneller (of door deze race in de drivers helemaal niet goed)... daar is alles aan gedaan in de 2.0....


misschien eens kijken hoe de aangepaste Ferrari image`s draaien en booten op een clone 8000 ???

en hier ook niets dan lof voor het al het werk en tijd in pli laugh

en anders take it or leave it

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iets veranderd met Magic EHD? ik was bezig met de laatste versie van OpenPli 2.0 erop te zetten,tot zover alles oke maar zodra ik in menu naar skin ga en kies Magic EHD en installeer deze gaat het helemaal mis.De box gaat rebooten en blijft rebooten.Totdat ik via ftp de Map Magic EHD heb verwijderd,Dan komt hij weer terug in Defauld stand Met oudere image is het net zo.Dus vanaf 20.01 tot 25.01 allemaal het zelfde probleem.dus ik denk dat de nieuwe Magic EHD niet goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: ErwinB
Stelletje azijnzeikers hier...... mad

Voor de PLI bouwers niets meer dan lof, laat jullie alstublieft niet van de wijs brengen door die negatieve reacties.


Ehj jo,

Als iets niet goed werkt, behoud ik mij het recht voor hier iets over te melden en mijn mening daarover te schrijven.

In het begin was de eerste reactie van een OpenPli member dat het aan de drivers lag... punt.

Dat is niet helemaal waar, want andere images doen het nogmaals wel goed. Je mag dus stellen dat de wijzigingen die pli heeft voorgenomen in hun image, dit probleem veroorzaakt.

De discussie is dus geheel valide omdat hier nu eenmaal veel mensen last van hebben en ook die mensen hebben het recht hun eigen mening netjes kenbaar te maken.

Prima dat Pli er van alles aan doet om het probleem dat alleen bij hun image optreed op te lossen, maar zoalang dat niet gebeurt is, mag men hierover gewoon nejes zijn mening geven.

Ik vind het nogmaals geweldig wat het OpenPli team maakt, maar er zijn ook dingen die niet werken en dat software gratis is, wil niet zeggen dat er geen (opbouwende) kritiek gegeven mag worden.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dat is niet helemaal waar, want andere images doen het nogmaals wel goed. Je mag dus stellen dat de wijzigingen die pli heeft voorgenomen in hun image, dit probleem veroorzaakt.

Nogmaals een zeer kortzichtige gedachte...

Waarschijnlijk wachten de drivers niet netjes dat de tpmd klaar is... geen tpmd -> zwart beeld. Omdat elk ander image langzamer boot hebben ze daar er geen last van. PLi boot nu eenmaal stukken sneller. Als de drivers eerst netjes wachten totdat de tpmd netjes klaar, voordat er uitgelezen wordt en gecontroleerd of een licentie goed is dan had je dit probleem niet.

Nu mag PLi een work-a-round gaan verzinnen...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...