Ga naar inhoud


Wat is het wezenlijk verschil tussen pli 1.0 en de pli 2.0 ?


Pedro4

Aanbevolen berichten


  • Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Citaat:
Nogmaals een zeer kortzichtige gedachte...

 

Waarschijnlijk wachten de drivers niet netjes dat de tpmd klaar is... geen tpmd -> zwart beeld. Omdat elk ander image langzamer boot hebben ze daar er geen last van. PLi boot nu eenmaal stukken sneller. Als de drivers eerst netjes wachten totdat de tpmd netjes klaar, voordat er uitgelezen wordt en gecontroleerd of een licentie goed is dan had je dit probleem niet.

 

Nu mag PLi een work-a-round gaan verzinnen...

 

Littlesat,

 

Ik hoef jou toch niet uit te legen hoe het werkt.

 

Het is zo simpel als 1+1.

 

Even zonder appelen met peren te vergelijken:

 

DM8000

 

Originele image DMM = OK

CVS build van vandaag = OK

Ozoon Image = OK

Newnigma image = OK

Gemini image = OK

iCVS = OK

OpenPli2 = BOOT PROBLEEM.

 

Dan ligt het dus aan wijzigingen in de OpenPli2 image. Dat die wijzigingen niet werken met een volgens jullie slecht gebouwde driver.... kan, maar alle andere images doen het met die 'slechte' driver wel gewoon. Je kunt dus niet simpelweg zeggen dat het aan de driver ligt. Het is op zijn minst een combinatie van factoren.

 

Als wat jij zegt over het probleem in de driver klopt, zijn er twee partijen die dit op kunnen lossen.

 

1.) Dream Multimedia, door het aanpassen van de driver. Maar die gaan (zeer begrijpelijk) gegarandeerd zeggen:

...Zoek t ff uit, het werkt toch met alle images prima? Jullie (Pli) moeten niet alles zo ingrijpend gaan lopen wijzigen, dan heb je ook geen problemen met booten en teletekst. Dit probleem krijgt bij ons PRIO-99...

 

2.) Het OpenPLi team. Ik heb liever een box die wat trager boot, dan een box die na booten steeds niet werkt.

 

Nogmaals: Respect voor jullie werk, maar als je opbouwende kritiek niet kunt verdragen moet je appelen en peren gaan schillen en niet openbare OpenPli images gaan bouwen. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Kan dat onder VMware?


Ja, werkt prima. Ik ontwikkel alles vanuit een Ubuntu die onder VMWare draait, onder Windows.

Citaat:
En als dat zo is, is er dan een VMware bestand beschikbaar waarin e.e.a. volgens de standaard uit de link al is opgezet, zodat ik een standaard omgeving heb om mee te beginnen?


Die wordt een paar giga groot...

Een standaard Ubuntu voldoet prima. Ik heb 40GB diskruimte toegewezen, daarvan is ongeveer 20GB in gebruik voor 8 bouwomgevingen (1.0 en 2.0 voor 4 verschillende boxen).

Minimum VMWare systeem zou iets zijn van 512MB RAM en 10GB disk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
Nogmaals een zeer kortzichtige gedachte...

Waarschijnlijk wachten de drivers niet netjes dat de tpmd klaar is... geen tpmd -> zwart beeld. Omdat elk ander image langzamer boot hebben ze daar er geen last van. PLi boot nu eenmaal stukken sneller. Als de drivers eerst netjes wachten totdat de tpmd netjes klaar, voordat er uitgelezen wordt en gecontroleerd of een licentie goed is dan had je dit probleem niet.

Nu mag PLi een work-a-round gaan verzinnen...


Littlesat,

Ik hoef jou toch niet uit te legen hoe het werkt.

Het is zo simpel als 1+1.

Even zonder appelen met peren te vergelijken:

DM8000

Originele image DMM = OK
CVS build van vandaag = OK
Ozoon Image = OK
Newnigma image = OK
Gemini image = OK
iCVS = OK
OpenPli2 = BOOT PROBLEEM.

Dan ligt het dus aan wijzigingen in de OpenPli2 image. Dat die wijzigingen niet werken met een volgens jullie slecht gebouwde driver.... kan, maar alle andere images doen het met die 'slechte' driver wel gewoon. Je kunt dus niet simpelweg zeggen dat het aan de driver ligt. Het is op zijn minst een combinatie van factoren.

Als wat jij zegt over het probleem in de driver klopt zijn er twee partijen die dit op kunnen lossen.

1.) Dream Multimedia, door het aanpassen van de driver. Maar die gaan (zeer begrijpelijk) gegarandeerd zeggen:

...Zoek t ff uit, het werkt toch met alle images prima? Jullie (Pli) moeten niet alles zo ingrijpend gaan lopen wijzigen, dan heb je ook geen problemen met booten en teletekst. Dit probleem krijgt bij ons PRIO-99...


2.) Het OpenPLi team. Ik heb liever een box die wat trager boot, dan een box die na booten steeds niet werkt.

Nogmaals: Respect voor jullie werk, maar als je opbouwende kritiek niet kunt verdragen moet je appelen en peren gaan schillen en niet openbare OpenPli images gaan bouwen. wink

Mvg,

Michel



Ik geloof ook niet dat er iemand van Pli tegen kritiek is als het over de image gaat.
Alleen de verwachtingen van sommige mensen ,zoals ik deze treath en meerdere threats lees is ,schiet effe op ik wil Pli.
En als jullie (pli) het niet kunnen hou er dan mee op.

Dat is natuurlijk je reinste onzin.
Die gasten zijn dag en nacht bezig als je de git volgt.
Als je een probleem hebt kijken ze er vrijwel direct naar,en komen met een oplossing.
Het probleem dat de 8k niet goed boot wordt echt wel onderzocht en getest.

Je kunt dan zeggen, ga weer terug naar zoals alle andere het doen.
Maar kun je jezelf als Pli dan onderscheiden?
Of krijg je dan een image net als alle andere?

Mijn box Dm8000 loopt niet met de orginele image.
De fabrieks image die er in zat werkte niet.
Meerdere gedownload ,werkte ook niet.


Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens mij heb je een licentie nodig voor VMware Workstation dus je zou ook kunnen overwegen om VirtualBox (tegenwoordig van Oracle) te gebruiken. Geen licentiekosten en is prima te gebruiken voor (k)Ubuntu als guest os.

 

Origineel bericht van: vGnp
Kan dat onder VMware?

Edit: En als dat zo is, is er dan een VMware bestand beschikbaar waarin e.e.a. volgens de standaard uit de link al is opgezet, zodat ik een standaard omgeving heb om mee te beginnen?

 

En is er nog een tip over waar en hoe met Python te beginnen?

 

vGnp

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Aangezien je op mij reageerd zal ik er dan ook maar een antwoord op geven.

 

Ik heb geen grote haast, ik neem OpenPli voor wat betreft het niet correcte werken van de image ook niets kwalijk, maar ik wil wel dat het mogelijk blijft om netjes opbouwende kritiek te geven.

 

Daar wordt nu af en toe door bepaalde mensen wat vreemd op gereageerd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Volgens mij heb je een licentie nodig voor VMware Workstation

Heb ik al jaaaaren. Hobby/Test omgeving voor de ESX servers die ik op m'n werk draaide.

@MiLo: Dank voor de info

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat die anderen doen zal ik niet weten, want die zijn meestal closed source. Daar weet niemand precies van wat daar in zit... maar waarschijnlijk zal het nauwelijks afwijken van de standaard DMM OE1.6 (dus wat kan er mis gaan?)

 

Maar op ten duur zal het heus wel worden opgelost. Eventueel dmv een work-a-round op de race conditie in de drivers. Want dat is inmiddels wel al duidelijk dat die erin zit - alleen word die gemaskeerd (niet getriggerd) in de OE1.6 - en wie weet als er de work-a-round dan heb je een grote kans dat DMM het wel gaat aanpassen.

 

In ieder geval de drivers van de andere boxen buiten de DM8000 hebben er geen last van wat betreft het booten....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook (zakelijk vwb VMware Workstation) maar ik betrap me er op dat ik steeds vaker VirtualBox gebruik omdat het lichter aanvoelt qua werking en mij dus steeds beter bevalt dan VMware.

Maar voor de build-omgeving (voor de 8000) gebruik ik gelukkig nog steeds een (kale) Gentoo omgeving op een dedicated server en dan heb je geen virtualisatie nodig...

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Volgens mij heb je een licentie nodig voor VMware Workstation...


Ja, maar de player is gratis en meer heb je niet nodig. Op "easyvmx.com" stel je een image samen, en die boot je dan even met de player. DVDtje of ISO mounten, en dan kun je je OS gaan installeren (waar je wel een licentie voor nodig hebt).

Ik ben met VMWare begonnen omdat die de USB kon "doorlussen", VirtualPC kon dat toen niet. Verder is het zo'n beetje een pot nat volgens mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het topic gaat over het verschil tussen Pli 1 en Pli 2 en de rest is off topic.

 

Over images bouwen e.d. gewoon even een nieuw topic openen a.u.b.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loui (K)
Is er iets veranderd met Magic EHD? ik was bezig met de laatste versie van OpenPli 2.0 erop te zetten,tot zover alles oke maar zodra ik in menu naar skin ga en kies Magic EHD en installeer deze gaat het helemaal mis.De box gaat rebooten en blijft rebooten.Totdat ik via ftp de Map Magic EHD heb verwijderd,Dan komt hij weer terug in Defauld stand Met oudere image is het net zo.Dus vanaf 20.01 tot 25.01 allemaal het zelfde probleem.dus ik denk dat de nieuwe Magic EHD niet goed werkt.


Probleem al gevonden Skin.xml zat een fout in volgens de site van Pli.
In de bijlage de goed Skin.xml
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Oftewel: http://www <dot> pli-images <dot> org/forum/viewthread.php?forum_id=64&thread_id=11297&pid=182409#post_182409

Altijd weer achterlijk hoe ik zo'n link moet vernaggelen om hem hier te krijgen...

 

Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: Loui (K)
Is er iets veranderd met Magic EHD? ik was bezig met de laatste versie van OpenPli 2.0 erop te zetten,tot zover alles oke maar zodra ik in menu naar skin ga en kies Magic EHD en installeer deze gaat het helemaal mis.De box gaat rebooten en blijft rebooten.Totdat ik via ftp de Map Magic EHD heb verwijderd,Dan komt hij weer terug in Defauld stand Met oudere image is het net zo.Dus vanaf 20.01 tot 25.01 allemaal het zelfde probleem.dus ik denk dat de nieuwe Magic EHD niet goed werkt.

 

Probleem al gevonden Skin.xml zat een fout in volgens de site van Pli.

In de bijlage de goed Skin.xml

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Citaat:
Altijd weer achterlijk hoe ik zo'n link moet vernaggelen om hem hier te krijgen...


Achterlijke onkunde aan jouw kant dan denk ik.

Niet meer dan copy/paste:

http://www.pli-images.org/forum/viewthre...409#post_182409

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...