Gast MiLo Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Origineel bericht van: Apple740 Wat ik overigens wel een vreemde handelwijze vind van het Pli team is dat de zogenaamde "snelheidsverbetering" ... van de bootcyclus al is ingevoerd in Openpli 2.0 terwijl notabene het vlaggeschip van de reeks ontvangers, de DM8000, hier problemen van ondervindt. Logischer zou zijn om de verbetering pas toe te passen als het probleem getackeled is. Dat kan ik wel toelichten. Met de eerste opzet van OpenPLi 2.0 is al in mei 2010 begonnen. Toen was dit probleem er niet, maar werd wel al de standaard OpenEmbedded boot methode gehanteerd. Voor de "gewone man" lijkt OpenPLi 2.0 dan een plotselinge overstap, maar de allereerste versies waren al gebaseerd op maanden werk.
Littlesat Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Citaat: Logischer zou zijn om de verbetering pas toe te passen als het probleem getackeled is. Dat heb je nu eenmaal met beta's... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
CB1 Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Ik moet zeggen dat de 2.0 zeer goed werkt bij mij. Vanuit de deep stndby geen problemen enz. Het probleem met de crash van de wireless lang ook verholpen dus werkt tot nu toe fantastisch. Alleen heb ik de autoshift functie geinstalleerd maar weet eigenlijk hier niet mee om te gaan. Normale timeshift werkt ok maar wat doe de auto timeshift dan? Ik kan niet terugspoelen oid. Gr Cb1
Gast Duolist Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Origineel bericht van: CB1 Alleen heb ik de autoshift functie geïnstalleerd maar weet eigenlijk hier niet mee om te gaan. Normale timeshift werkt ok maar wat doe de auto timeshift dan? Ik kan niet terugspoelen oid. Ja, dat kan je wel. Maar dan moet jee eerst even op "pauze" drukken. Daarna heb je alle vrijheid om terug te gaan tot het moment dat je op het kanaal afstemde. Tenminste: ik ga er wel van uit dat je in het systeemmenu de plugin geactiveerd hebt.
Loui (K) Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Ik heb nog een sugestie ,Is het mogelijk dat er een Changelog bij de OpenPli 2.0 komt zodat we kunnen zien of het de moeite loond om te updaten of niet.Sommigen willen natuurlijk elke dag up to date blijven maar om nu elke keer te gaan flashen om te zien wat er verbeterd is lijkt me lastig.Het is maar een Idee.Wat mij betreft is het voldoende om alleen de textregel toe tepassen die veranderd is.
metoo Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 zet jezelf op de mailinglist en je krijgt elke wijziging per mail toegestuurd. je kan jezelf ook op hoogte houden via twitter. Er zijn mogelijkheden genoeg om op de hoogte te blijven van wijzigingen Je kan de box gewoon via het menu updaten, flaschen is maar zelden nodig en wordt dan ook wel aangegeven/gemeld ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Loui (K) Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Oke weer wat geleerd, bedankt voor de info.
hemertje Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 bij deze trouwens nog wat info wat blijkbaar nog niet duidelijk is bij iedereen die het dm8000 bootprobleem ervaart: dit is zeker geen 2.0 probleem. met dezelfde drivers gebruikt in een 1.0 stand hadden we voor de overgang naar 2.0 intern precies dezelfde bootproblemen. het ligt dus overduidelijk niet aan het overbodig maken van /etc/init.d/bootup in OpenPLi 2.0. dit is 1 van de redenen geweest om een stabiele OpenPLi 1.0 te releasen voordat we deze drivers online beschikbaar zetten in 1.0. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Jean-Claude Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 lap - gaat het welles/nietes spelleke weer beginnen het kan ons db8000 gebruikers denk ik weinig schelen waar het probleem vandaan komt, als het maar opgelost geraakt. en ja, het zit ook in 1.0 want ik heb er ook last van, en ik denk er niet aan om naar de 2.0 over te stappen zolang er geen oplossing uit de bus komt. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
hemertje Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Origineel bericht van: Jean-Claude lap - gaat het welles/nietes spelleke weer beginnen het kan ons db8000 gebruikers denk ik weinig schelen waar het probleem vandaan komt, als het maar opgelost geraakt. en ja, het zit ook in 1.0 want ik heb er ook last van, en ik denk er niet aan om naar de 2.0 over te stappen zolang er geen oplossing uit de bus komt. wat een onzin, jij haalt dit aan, niet ik. ik probeer alleen extra informatie aan te dragen aan onze gebruikers zodat ze weten wat er speelt aan gebruikers zoals jij heb ik een broertje dood met deze mismakende opmerkingen zoals deze, daar doen we het iig niet voor... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
jima3 Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 daarbij komt nog dat PLI niet het enige image is wat je kunt gebruiken en dit naar mijn weten niet betaald ontwikkeld wordt. ikzelf gebruik al tijden PLI omdat ik zeer tevreden ben met de manier waarop een en ander werkt in het image.. je bent natuurlijk vrij om te gebruiken wat je wil maar je moet niet verwachten dat "gratis" software voor volle 100% werkt zeker een beta niet... je kunt natuurlijk ook gewoon de orginele software van dream zelf gebruiken maar dan kan een en ander niet haha
Neptunus Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Tsja, als je er over gaat nadenken en je beseft dat het inderdaad gratis software is dan moet je toch wel constateren dat sommigen hier wel erg brutaal overkomen. Als ik ontwikkelaar zou zijn geweest werken dergelijk reacties op mij contra productief. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Jean-Claude Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 moest het onzin zijn dan zou er hier niet zoveel lawaai over gemaakt worden. en doe mij een plezier en lees alle 50 vorige berichten nog eens, dan zult ge misschien beseffen wat ik bedoel met welles/nietes spelleke. voor mijn part komt uw opmerking even denigrerend over als die van mij (hoewel die niet denigrerend bedoeld was, maar ik merk dat de tenen hier behoorlijk lang geworden zijn als het over het "bootprobleem" gaat. en nee, ik ga hier niet meer op reageren. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Duolist Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Zoveel onzin uitkramen is trouwens wel een kunst: je zou zo de politiek in kunnen....... En denk je echt dat je daarmee iets bijdraagt? Wat een energie verspilling. Als het je niet bevalt is er toch een heel simpele oplossing: zoek wat anders, keuze genoeg. Dan kom je er trouwens wel snel achter wat je allemaal mist.....
Wouwtje Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 En nu weten we nog steeds niet echt wat het "Verschil" is ! DB8000HD OpenPli
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen