Gast Duolist Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Jawel hoor, maar dat sneeuwt onder in het geschreeuw en de off-topics: zoals gezegd is er voor de gebruiker geen wezenlijk verschil. De verschillen zitten voornamelijk "onder water". En natuurlijk: de verschillen worden wel groter, omdat 2.0 verder ontwikkeld wordt, en de andere versies niet.
luke-san Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Sorry, maar ik zie ook niet waar Jean-Claude de mist ingaat. De thread starter vraagt waar de verschillen inzitten en natuurlijk springen er een paar op de kar om het welbekende probleem aan te karren. Nu moet ik eerlijk zijn, en denk dat ik hier ook gepost heb, dat ik het probleem ook met v1 heb (versie 2 staat er nog niet op of zelfs nog niet getest) Ik had wel menu's, maar geen beeld, ook niet van de opnames die op de HD staan. Is dit hetzelfde fenomeen bij v2? Nu dat er gezegd is dat men via twitter of via mail de changelog kan volgen stel ik mij de volgende vraag. Is dit dezelfde als http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openpli/openembedded;a=shortlog ?
Harley Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Gebruik al tig jaar PLI, heb ook al tig keer wat anders geprobeerd, toch keer ik elke keer weer terug omdat ik bij de rest wat mis. Dus ondanks de soms wat "koop een topfield reacties", en de bootproblemen, blijf ik lekker bij PLI. VU+ Duo2 - PrismCube
Neptunus Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 De discussie over het bootprobleem is helemaal niet off-topic, het is namelijk op dit moment hét verschil tussen de (stabiele) 1.0 en (nog niet) stabiele 2.0. Waar moeten we het dán over hebben als er verder geen verschillen zijn? Valt me sowieso op dat er hier vaak geklaagd wordt over het off topic gaan terwijl dat feitelijk niet het geval is. Als er hier ineens een bericht tussen wordt gezet over de transfer van Suarez of zo, dan is het off topic. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Origineel bericht van: Harley Gebruik al tig jaar PLI, heb ook al tig keer wat anders geprobeerd, toch keer ik elke keer weer terug omdat ik bij de rest wat mis. Dus ondanks de soms wat "koop een topfield reacties", en de bootproblemen, blijf ik lekker bij PLI. Er wordt niet gesuggereerd een Topfield te kopen maar gebruik te maken van een ander image, ik heb dat geprobeerd (Black Hole) maar ben weer snel terug gegaan, te verknocht aan Pli, vangnet is de 1.0 die voorlopig wel even zal blijven draaien, maar op den duur wil je toch de vernieuwing hebben via de updates. Dan men zo klaagt betekent alleen maar dat men erg veel waarde hecht aan Pli, anders waren ze wel met stille trom vertrokken. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Loui (K) Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: Harley Gebruik al tig jaar PLI, heb ook al tig keer wat anders geprobeerd, toch keer ik elke keer weer terug omdat ik bij de rest wat mis. Dus ondanks de soms wat "koop een topfield reacties", en de bootproblemen, blijf ik lekker bij PLI. Er wordt niet gesuggereerd een Topfield te kopen maar gebruik te maken van een ander image, ik heb dat geprobeerd (Black Hole) maar ben weer snel terug gegaan, te verknocht aan Pli, vangnet is de 1.0 die voorlopig wel even zal blijven draaien, maar op den duur wil je toch de vernieuwing hebben via de updates. Dan men zo klaagt betekent alleen maar dat men erg veel waarde hecht aan Pli, anders waren ze wel met stille trom vertrokken. Daar zit een kern van waarheid in.Ook ik ben nu overgestapt naar pli.Heb ook veel andere image geprobeerd maar kom ook terug bij Pli door z'n eenvoud en toch degelijk werk.Toevallig heb ik geen bootproblemen met de laatse Versie 2.0 op mijn DM8000HD Alleen nStreamPlayer 0.3 crasht nog steeds maar waar dat aan ligt is mij een raadsel.
Gast Duolist Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus De discussie over het bootprobleem is helemaal niet off-topic, het is namelijk op dit moment hét verschil tussen de (stabiele) 1.0 en (nog niet) stabiele 2.0. Waar moeten we het dán over hebben als er verder geen verschillen zijn? Goed, laat ik dan proberen het wat duidelijker te stellen.Even herhalen: 1- De hoofdregel is, dat er voor een gebruiker geen wezenlijke verschillen zijn tussen 1.0 en 2.0: de verschillen zitten onder water. 2- Een beta is per definitie in ontwikkeling. Het gebruik van een beta brengt met zich mee dat je dagelijks het nieuwste van het nieuwste hebt. De 1.0 wordt niet verder ontwikkeld, de 2.0 wel. Vandaar ook dat ik duidelijk stelde, dat de verschillen wel optreden en in de tijd gezien groter worden. Dat was met de beta 1.0 ten opzichte van de "stable release" niet anders, en inherent aan het begrip "beta". Dan over beta's: Als je een beta gebruikt, is de situatie dagelijks anders. Je kunt direct genieten van alle verbeteringen die zijn ingebracht. Je loopt ook dagelijks het risico dat de box (ernstige) problemen krijgt. De kans daarop blijkt in de praktijk wel mee te vallen, maar toch: als je dat risico niet wilt lopen, moet je überhaupt geen beta gebruiken. Ook zijn er heel simpele manieren om met die problemen om te gaan, maar je moet dat wel willen. Vrijwel dagelijks zitten er in die beta verbeteringen, maar soms gaan er ook dagen voorbij dat er weinig verandert. Alles is prima te volgen via de site die PLi daarvoor ter beschikking stelt. Om nu in dit verband (we hebben het over het verschil tussen 1.0 en 2.0) steeds het bootprobleem van de 8000 eruit te lichten is niet zinvol, en verandert ook niets aan wat ik hier boven gesteld heb. Elke beta heeft altijd dat risico-element in zich. Meestal zijn problemen dezelfde dag nog opgelost, met het bootprobleem duurt dat helaas wat langer. Ik vind dus het blijven praten over het bootprobleem (en niemand ontkent dat dat probleem er is) als zijnde het verschil wel off-topic, omdat je daar één bijzonderheidje van de huidige status er uit licht. Als je dat wel van belang vindt, moet je het goed doen en een complete lijst van alle aanpassingen sinds die stable release publiceren (en die dan ook actueel houden). Als je naast de algemene waarschuwing tegen het gebruik van een beta in dit geval extra wilt waarschuwen omdat er een blijkbaar zeer lastig te tackelen probleem in zit, is daar in mijn ogen helemaal niets op tegen. Maar ik denk dat dat doel langzamerhand wel bereikt is......
Beheerder Michel Geplaatst: 29 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 29 januari 2011 Al die ruis is echt niet nodig. Feit: Pli1 1 is er als realease (stabiel, maar 4 maanden oud) Feit: Pli2 is er alleen als BETA Feit: Het topic gaat over het verschil tussen Pli1 en Pli2 Feit: Iedereen snapt hier wel wat beta betekend. Dat hoeft niemand meer uitgebreid toe te lichten. De verschillen zijn dus: Pli1: - Oud(er) maar stabiel Pli2: - Nieuwer kan niet - Er ziet een nieuwe skin in die ik veel beter vind dan de rest (LT6) - Je kan nu ook veel bestanden direct vanuit de videoknop afspelen in plaats van omslachtiger via media/dvd player. - Beta status: Je mag problemen verwachten en die vooral ook melden want dat doen men er (hopelijk) iets mee. - Boot slecht tot soms niet uit deep-standby (geen beeld) - Teletekst is (of was, geen idee) zeer traag met opstarten - Er is 'iets' veranderd met de mounts naar offline apparatuur, want met identiek dezelfde automount.xml start ik Pli1 probleemloos op en sluit ik die ook probleemloos weer af en met precies dezelfde configuratie met Pli2 dikke afsluitproblemen. Dát zijn de verschillen. Dat het een beta is en je dit soort problemen mag verwachten kan zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat er niet opbouwend kritisch over gepraat mag worden en die indruk geven Pli'ers wel zeer regelmatig gezien de diverse gerirriteerde reacties. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Duolist Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Dát zijn de verschillen. Nee hoor, jij licht er nu slechts een paar ondervonden problemen uit. De echte verschillijst is heel lang en groeit dagelijks, waarbij met name de lijst van verbeteringen indrukwekkend is.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 29 januari 2011 Dat zal wel, maar dat zijn de belangrijkste, door diverse mensen opgemerkte verschillen. Dat de software door Dream Multimedia en Pli in 4 maanden tijd ook verder ontwikkeld is, snap ik ook. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Duolist Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Dat zal wel, maar dat zijn de belangrijkste, door diverse mensen opgemerkte verschillen. Waarmee je dus aangeeft dat mensen wel problemen, maar geen verbeteringen opmerken. Daaruit concludeer ik dat blijkbaar de verkeerde mensen beta's gebruiken.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 29 januari 2011 Ik zal er de twee door mij opgemerkte verbeteringen bij zetten ok? Helaas heb ik nu eenmaal meer last van de verslechteringen dan plezier van de verbeteringen. Ik heb ondanks de opstart ellende er voor gekozen de Beta te gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat ik en anderen niet opbouwend kritisch mogen zijn over de problemen met die beta. Toch ben ik blij met Pli, maar t moet maar eens afgelopen zijn met het afplassen van mensen die opbouwend kritisch zijn, want dat is allemaal erg flauw. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Die van die mount afsluitproblemen hoor ik hier pas voor het eerst... Het booten van de DM8000 is al langer bekend en helaas is er nog steeds geen werkende work-a-round gevonden. Onlangs is afgelopen week hier weer wat geprobeerd om het te helpen. De laatste oplossing heeft wel waarschijnlijk het CW-probleem bij de DM800 opgelost. Vertel eens meer van je afsluit problemen. Trouwens het mounten e.d. van OpenPli1.0 is wel anders dan die van OpenPli2.0... Wat de enige fatsoendelijke fix zou moeten zijn is een driver fix door DMM. En daar moeten we op wachten. We weten wel degelijk waar het probleem zit en dit is uiteraard ook al doorgegeven. Maar helaas in de tussentijd is het nog niet gelukt voor jullie dit (tijdelijk) middels een work-a-round op te lossen. Misschien kunnen wij hier wel mee geholpen worden doordat er met sleep en zo gespeelt wordt in /etc/rcs.d/S20modutils.sh. Momenteel zit voor het laden van de drivers een pause 3 (wordt nu buiten dit script gedaan)... Tenmiste persoonlijk heb ik het vermoeden dat het hier een timing (race) probleem betreft en wie weet tussen twee bepaalde drivers of zo... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Beheerder Michel Geplaatst: 29 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 29 januari 2011 Citaat: Die van die mount afsluitproblemen hoor ik hier pas voor het eerst... Die heb ik al zeker een keer of vier genoemd hoor Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Al eens getest of dat nog zo is... zover ik begreep is hier onlangs wat aan gedaan. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen