Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ron
ben toch een stukkie verder, heb nog een testje gedaan, heb de tuner A losgehaald, de tuner B gaf geen beeld, heb de Tunerconfig aangepast van Auto naar Tuner B, ik heb dan beeld (hoi)ook zap tie naar de verschillende satallieten, dus dit werkt.
Volgende test:
een opname gestart, toen weer een probleem, neemt wel op maar kan niet andere zenders zappen, heb nlm geen beeld..
sluit ik de andere tuner aan is er weer beeld..

toch een software probleem miss?

heb precies het zelfde ervaren. tuner a losgekoppeld en geen beeld op tuner b tenzij je de lnb voorkeur van auto naar tuner B zet.

Daarnaast heb ik ook dat wanneer je handmatig zenderer wilt zoeken en de zoekmodus op multisat zet de vu aangeeft dat de tuner configuratie niet correct is. Dit heb ik sinds openpli 2.0 maar niet eerder met openpli 1.0 gehad.

heb op de pli website ook vragen hierover gesteld maar tot op heden geen antwoord helaas.

andere images heb ik nog niet getest.

o ja ik gebruik 4xquad lnb met 4x 4/1 diseq switches.

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: mrspock
ben toch een stukkie verder, heb nog een testje gedaan, heb de tuner A losgehaald, de tuner B gaf geen beeld, heb de Tunerconfig aangepast van Auto naar Tuner B, ik heb dan beeld (hoi)ook zap tie naar de verschillende satallieten, dus dit werkt.
Volgende test:
een opname gestart, toen weer een probleem, neemt wel op maar kan niet andere zenders zappen, heb nlm geen beeld..

heb precies het zelfde ervaren. tuner a losgekoppeld en geen beeld op tuner b tenzij je de lnb voorkeur van auto naar tuner B zet.

Daarnaast heb ik ook dat wanneer je handmatig zenderer wilt zoeken en de zoekmodus op multisat zet de vu aangeeft dat de tuner configuratie niet correct is. Dit heb ik sinds openpli 2.0 maar niet eerder met openpli 1.0 gehad.

heb op de pli website ook vragen hierover gesteld maar tot op heden geen antwoord helaas.

Dus dan toch een softwareprobleem denk ik?
raar dat andere het dan niet hebben, ben wel blij dat de tuner niet defrct is

ron
Geplaatst:
Origineel bericht van: ronjans
Volgende test:

Dus dan toch een softwareprobleem denk ik?
raar dat andere het dan niet hebben, ben wel blij dat de tuner niet defrct is

ron

heeft er niemand het probleem?

Geplaatst:

Heb het probleem wel eens vaker bij anderen meegemaakt bij aansluiten en inrichten

daar bleken noname diseqc switches gebruikt te zijn en elders die digiality 4in1 (is ook meuk).

vooral als je tussentijds coax aansluit en/of afkoppelt dat de switch nergens meer op reageerde.

Overigens zoals al meerdere malen gemeld, nooit de coax aansluiten als de receiver aan de spanning hangt.

aan de LNB's zal het niet liggen (gezien je merken)

aan de receiver in de meeste gevallen ook niet

aan de images ligt het ook niet als blijkt dat na een her-flash het wel werkt (vaak genoeg gelezen) - maar in een heel enkel geval zit er een satellite.xml in die om te huilen is

dat laatste kun je wel verhelpen...

eerst jezelf de netwerk configuratie afwerken

dan een goede settingslijst erin (inclusief satellite.xml)

een herstart en dan je tuners configureren

maar zoals geschreven de diseqc switch!!!

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Het gebeurt met de DUO ook nog wel eens, dat nieuw gemaakte tunerconfiguraties "pas pakken" na een reboot.

Geplaatst:

Zou dit met mijn probleem te maken kunnen hebben ?

Dit namelijk ook aangegeven op de Pli website:

Citaat:
Als ik van bijvoorbeeld Nederland 3 HD opneem heb ik geen beeld meer op een aantal andere HD zenders. (SBS6 , NED3 bijv.)

Wat gedaan / uitgesloten

* In de setup afzonderlijk beide tuners uit en aan geschakeld.. beide geven beeld zowel tuner A als B

* Bij het zappen naar een andere zender die wel beeld geeft wisselt in de skin, infobalk, de A naar de B en heb ik beeld

* Bij de zenders die het niet doen zie ik zowel een A als een B maar geen van beide heeft een andere kleur om aan te geven dat deze aktief is.

* Wissel ik naar een SD kanaal, bijvoorbeeld SBS 6 dan lukt het wel.

Ik heb nu mijn voorkeurstuner op tuner B staan en heb dan geen problemen meer..

VU+ duo + Triplesat + FamilieHD

Image, telkens weer wat anders..

Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0

Skin : Army Gradient HD

Geplaatst:

lijk tme sterk dat het de diseq switches zijn bij mij.

Ik gebruik octagon 4/1 en heb 3 boxen thuis namelijk:

1. ipbox 900hd ( werkt prima)

2. cuberevo 9000hd met dubbel tuner (werkt prima)

3. vu+ duo ( heb problemen zoals in mijn vorige citaat beschreven)

dus misschien opnieuw flashen en de hele conig maar van scratch opzetten?

Geplaatst:
lijk tme sterk dat het de diseq switches zijn bij mij.

Ik gebruik octagon 4/1 en heb 3 boxen thuis namelijk:

1. ipbox 900hd ( werkt prima)
2. cuberevo 9000hd met dubbel tuner (werkt prima)
3. vu+ duo ( heb problemen zoals in mijn vorige citaat beschreven)

dus misschien opnieuw flashen en de hele conig maar van scratch opzetten?

de ene ontvanger is de andere niet en zeker met een diseqc schakelaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen