Ga naar inhoud


3000IP of 3600IP??


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik kan redelijk voordelig een IP3000 aanschaffen. Heb nu een Hummie met StabH120, maar werkt de echostar ook met diseq1.2??

Andere vraag, als jullie als gebruikers moesten kiezen gaan jullie dan voor de 3000 of de 3600... Ik heb geen idee.

 

Ik hoop dat jullie iets kunnen helpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


neem maar de 3600, dat is toch min of meer de opvolger van de 3000. deze ontvanger is gewoon beter dan de 3000 hoewel ik ook geen fan ben van de 3600.

als je de centjes hebt zou ik een 7000 nemen. dan ben je tenminste in 1 keer klaar.

 

peter.

 

Bij nader inzien, hou voorlopig je hummie nog maar even. de echo kan prima met diseqc 1.2 overweg, maar ik kan je garanderen dat je binnen 5 minuten de haren uit je hoofd trekt van spijt.

 

je hummie is vele malen sneller dan de 3000, of de 3600.

 

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had destijds ook een humax en ik stond ook voor de keuze om een gebruikte 3000 of een nieuwe 3600 te kopen omdat ik gecombineerd analoog en digitaal wou en mijn schotel met een actuator wou gebruiken.

Ik heb toen voor de 3000 gekozen en ik heb er geen seconde spijt van gehad, integendeel, ik ben nog nooit zo tevreden over een ontvanger geweest.

Hij is inderdaad trager, maar ik heb mij daar tegen de verwachting in nooit aan gestoord.

Ook de teletekst is in de laaste software release nog steeds niet goed geregeld.

De voordelen en mogelijkheden vind ik echter veruit opwegen tegen de nadelen.

Als voorbeeld noen ik maar de beeldkwaliteit, de afstandbediening en breedbeeld.

Ik gebruik hem ook voor C band, iets wat je met de humax wel kunt vergeten omdat je geen polarizer kunt aansturen en geen actuatur.

Ik weet wel dat daar losse kastjes voor te krijgen zijn maar ik heb mijn oude analoge ontvanger zo gebruikt en mij er groen en geel aan geergerd.

Ik weet niet zeker of de 3000 wel diseqc 1,2 heeft, volgens mij alleen 1,0.

Hij schakeld in iedergeval prima tussen de verschillende schotels.

 

Toch denk ik dat ik binnenkort een andere ontvanger ga kopen.

Ik heb een gevonden die de echostar een generatie achter zich laat, een echte DX machine.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de Satcruiser 2040 ACE, en is vergelijkbaar met de 3600, maar heeft een paar flinke voordelen.

Hij is voledig mpeg/dvb compatible, dat betekend dat veel mpeg stations die bij de 3600 op zwart blijven gewoon te zien zijn, ook open powervu.

Voor zover ik weet is hier in Europa maar 1 ontvanger die dat kan en dat is een gemodificeerde D-Box en dan nog niet eens van harte.

Hij kan de hele band afzoeken naar zenders en zoekt daar ook zelfstandig de sr fec en pid codes bij, vooral het opsporen van de sr is voor onbekende stations onontbeerlijk.

Doet dit ook nog eens razend snel.

Kan ook variabele sr aan.

Is ook nog eens E 300 goedkoper.

Je kan hem krijgen met Amerikaanse, Aziatisch of Europese satelieten voorgeprogrammeerd.

Er kleven ook nadelen aan, het aantal digitale/analoge kanalen is beperkt tot 4000/500.

Hij is (nog) niet in Europa te krijgen, je moet hem zelf importeren.

Hoe hij verder is in beeldkwaliteit weet ik niet

 

Als ik een koop dan laat ik nog wel eens weten hoe hij bevalt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...