Ga naar inhoud


Ziggo Loewe TV ontvanger-recorder


rolandroland

Aanbevolen berichten

Lang leve de + van HD+ en CI+... een + want je kunt niet opnemen... maar een vette - voor alle problemen!!!

 

Ik begrijp alleen niet dat Ziggo niet de koude douche kreeg. Het is Ziggo die wat aan het protocol veranderd heeft en niet Loewe.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
Lang leve de + van HD+ en CI+... een + want je kunt niet opnemen... maar een vette - voor alle problemen!!!


ook al is je zin sarcastisch bedoeld,
als je enkel dat antwoord leest zonder z'n context van alle berichten poneer je een stelling die klinkklare onzin weergeeft.

met HD+ heeft het niets te maken
****HD+ is a package of high definition digital satellite TV channels for German-speaking viewers and (as HD PLUS GmbH)

met CI+ kun je weldegelijk opnemen
de extra mogelijkheden van CI+ zijn evenwel nog niet actief - zoals film wissen
en dan pas zijn die "extra's voor de provider" inderdaad minder leuk voor de gebruiker.

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonski,

de gemiddelde Nederlander heeft geen flauw benul

van wat er voor een aanbieder mogelijk is met CI+.

 

Wanneer mensen van tevoren weten dat ze een film van Film1

of een voetbalwedstrijd op ECV misschien niet kunnen opnemen

vanwege restricties opgelegd door de aanbieder

dan krabben ze zich wel even achter de oren alvorens zo'n TV aan te schaffen.

 

Dit is typisch een geval waar mensen pas enige tijd na de aanschaf

erachter komen wat CI+ werkelijk is.

Maar dan is het leed al geschied.

 

Denk je dat een verkoper in de winkel dit kenbaar maakt aan iemand die zo'n TV gaat kopen?

Sterker nog,die verkoper weet waarschijnlijk niet eens

wat CI+ allemaal kan,net als de klant.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

met CI+ kun je weldegelijk opnemen
de extra mogelijkheden van CI+ zijn evenwel nog niet actief - zoals film wissen
en dan pas zijn die "extra's voor de provider" inderdaad minder leuk voor de gebruiker.


Ik begrijp dat je met de huidige CI+ standaard maar één stream kan decoderen (en dus niet kijken en opnemen van een andere zender tegelijk). Met CI kan dit wel (zie ook de Dreamboxen). Hierdoor is er een probleem met PVR's met CI+. Er komt een nieuwe CI+ standaard die dit wel mogelijk maakt:
Leesvoer (wel in het engels): http://www.broadbandtvnews.com/2011/01/26/viewers-need-ci-plus-pvr-support/

Maar het probleem is dus zeker CI+ gerelateerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitzending ook gezien. Kennelijk heeft Loewe bij de ontwikkeling van de TV een grote gok genomen, namelijk dat een opgenomen gecodeerd programma later nog gedecodeerd kan worden.

 

Nu Ziggo de sleutel om de 2 uur wijzigt, gaat dit dus niet meer.

 

De man van Loewe probeerde nog uit te leggen dat dit niet softwarematig op te lossen is, omdat de TV slechts 1 programma tegelijk kan decoderen. Als je dus 1 programma aan het kijken bent, kan de ontvanger niet een ander programma gedecodeerd opnemen. Daar zit hem de kneep van het probleem.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eens een aantal zaken op een rijtje zetten:

 

  • Alle Loewe TV's met ingebouwde PVR's hebben dit probleem, ook die van voor de invoering van CI+ (dus nog met CI).
  • Ik weet niet hoeveel CAMs in staat zijn twee streams te decoderen. De Alphacrypt Classic CAM die in het CI slot gebruikt wordt kan dat wel, maar dat zou wel eens een uitzondering kunnen zijn.
  • Het lijkt er dus op dat zo'n Loewe TV chassis niet zodanig ontworpen is dat geprobeerd wordt twee streams tegelijk te decoderen.
  • Ik heb vroeger een Topfield TF5200c PVR gebruikt met de Alphacrypt. Lange tijd kon ik ook alleen maar werken met achteraf decoderen, totdat er een nieuwe firmware versie van de Alphacrypt kwam waarmee de Topfield wel de beide streams tegelijk kon decoderen. Blijkbaar was de Topfield wel zodanig ontworpen dat hij probeerde twee streams te decoderen met één CAM.
  • Ik weet niet of de Loewe wellicht twee CI slots heeft. Dan zou je een tweede CAM kunnen plaatsen en (bijna) gratis met een tweede kaartje ook de opname direct kunnen decoderen.
  • Blijft natuurlijk wel het feit Ziggo erg flauw bezig is door de levensduur van die sleutels tot twee uur te beperken.
  • Al die waarschuwingen van Ziggo gingen bij mijn weten alleen maar over het gebruik van de Alphacrypt, en niet over de PVR functionaliteit. En de Alphacrypt werkt nog steeds......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Alle Loewe TV's met ingebouwde PVR's hebben dit probleem, ook die van voor de invoering van CI+ (dus nog met CI).

Klopt.

Citaat:
Ik weet niet hoeveel CAMs in staat zijn twee streams te decoderen. De Alphacrypt Classic CAM die in het CI slot gebruikt wordt kan dat wel, maar dat zou wel eens een uitzondering kunnen zijn.

Het klopt dat sommige CAM's de mogelijkheid hebben om gelijktijdig meerdere Elementary Streams van meerdere services te decrypten, maar dat kan alleen als die services in dezelfde Transport Stream zitten. Het Common Interface (CI) slot in apparatuur moet namelijk volgens de DVB-CI specificatie de volledige Transport Stream via het CI slot doorgeven aan de ingestoken CAM. Er is in die DVB-CI architectuur geen mogelijkheid om gelijktijdig meerdere Transport Streams via het CI slot aan de CAM aan te bieden.

Citaat:
Het lijkt er dus op dat zo'n Loewe TV chassis niet zodanig ontworpen is dat geprobeerd wordt twee streams tegelijk te decoderen.

Met één CAM is het technisch niet mogelijk om de Elementary Streams van meerdere services uit meerdere Transport Streams aan een CAM aan te bieden via een CI slot. Dat zal ook de reden zijn waarom Loewe gekozen heeft voor de achteraf decryptie methode zodat met één CAM toch opnames gemaakt kunnen worden van kanalen met encryptie terwijl gelijktijdig een ander kanaal met encryptie bekeken wordt.

Citaat:
Ik heb vroeger een Topfield TF5200c PVR gebruikt met de Alphacrypt. Lange tijd kon ik ook alleen maar werken met achteraf decoderen, totdat er een nieuwe firmware versie van de Alphacrypt kwam waarmee de Topfield wel de beide streams tegelijk kon decoderen. Blijkbaar was de Topfield wel zodanig ontworpen dat hij probeerde twee streams te decoderen met één CAM.

Het kan zijn dat die Topfield de mogelijkheid bood om twee services uit dezelfde Transport Stream gelijktijdig te decrypten aangezien de AlphaCrypt Classic CAM dat ook ondersteunt, maar dat levert wel weer allerlei problemen op waarvoor dan technisch ook een oplossing moet worden gezocht. Wat moet de ontvanger namelijk doen als de gebruiker besluit om verder te zappen waarbij er zeer waarschijnlijk ook op een andere Transport Stream afgestemd moet worden? Dan zal de ontvanger er toch voor moeten kiezen om ook de gelijktijdige decryptie van de opname te stoppen aangezien er een andere Transport Stream door de CAM gehaald moet worden voor de service die de gebruiker wil gaan bekijken.

Citaat:
Ik weet niet of de Loewe wellicht twee CI slots heeft. Dan zou je een tweede CAM kunnen plaatsen en (bijna) gratis met een tweede kaartje ook de opname direct kunnen decoderen.

Loewe heeft helaas gekozen voor de daisy chain hardware implementatie wanneer een TV is voorzien van meerdere CI sloten. Dat wil zeggen dat een Transport Stream langs alle CI sloten wordt geleid. Als de CAM in het eerste slot van de daisy chain dan niet geschikt is voor het Conditional Access System (CAS) van de provider van het signaal, dan kan eventueel een andere CAM in een volgend slot die wel geschikt is voor het CAS van de provider gebruikt worden. In de satelliet wereld is het immers vrij normaal dat er allerlei verschillende providers zijn die allemaal voor hun eigen CAS (Irdeto, Nagravision, Mediaguard, Conax, etc.) hebben gekozen.

Citaat:
Blijft natuurlijk wel het feit Ziggo erg flauw bezig is door de levensduur van die sleutels tot twee uur te beperken.

Het is gewoon onnodig aangezien Ziggo ook speciaal voor hen ontwikkelde PVR's op de markt laat brengen waarmee opnames zijn te maken zonder encryptie en waarvan die opnames van de HDD te halen zijn voor verdere verspreiding. Het haalt dan totaal niets uit om een klein groepje klanten op deze manier te treiteren, want die TV content is via door Ziggo "goedgekeurde" PVR's toch wel op het Internet te plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: grunnsat
Laten we eens een aantal zaken op een rijtje zetten:

  • Alle Loewe TV's met ingebouwde PVR's hebben dit probleem, ook die van voor de invoering van CI+ (dus nog met CI).
  • Het lijkt er dus op dat zo'n Loewe TV chassis niet zodanig ontworpen is dat geprobeerd wordt twee streams tegelijk te decoderen.
  • Blijft natuurlijk wel het feit Ziggo erg flauw bezig is door de levensduur van die sleutels tot twee uur te beperken.

Even een beperkte quote, want ik wil niet overal op reageren :D

Het klopt inderdaad dat het een Loewe probleem is en niet een Ziggo probleem of een UPC probleem of of of... Loewe had in het ontwerp van de tv moeten zorgen voor gedecodeerd opslaan, dan had niemand een probleem gehad. Wat mij betreft ververst de kabelaar elke 10 minuten zijn sleutels, als je maar tv kunt kijken en desgewenst opnemen zonder hikken. Beetje jammer wel voor de mensen die dit niet hebben zien aankomen en nu een hele dure tv hebben met functionaliteit waar je feitelijk niks aan hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het probleem is echt ziggo.

Hierin westland bij caiwest werkt alles goed.

Ziggo codeert voor een product die straks standaard wordt.

Nu betaal je voor analoog en krijgt digitaal er gratis bij.

Medio juni keert dit om: digitaal betaal je voor, analoog er gratis bij.

Me hoela met een gewone tv met digitale tuner werkt bij caiwest wel en bij ziggo niet.

Analoog hoeveel tv maakt niet uit digitaal bij ziggo nu en strak beperkt tot drie.

Bij Digitenne kun je toch ook ned 1-2-3 en regionale zonder kaart en cam kijken.

Moet Ziggo een voorbeeld aan nemen.

 

Suc6

 

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: grunnsat
Laten we eens een aantal zaken op een rijtje zetten:

 

  • Alle Loewe TV's met ingebouwde PVR's hebben dit probleem, ook die van voor de invoering van CI+ (dus nog met CI).
  • Het lijkt er dus op dat zo'n Loewe TV chassis niet zodanig ontworpen is dat geprobeerd wordt twee streams tegelijk te decoderen.
  • Blijft natuurlijk wel het feit Ziggo erg flauw bezig is door de levensduur van die sleutels tot twee uur te beperken.

Even een beperkte quote, want ik wil niet overal op reageren :D

 

Het klopt inderdaad dat het een Loewe probleem is en niet een Ziggo probleem of een UPC probleem of of of... Loewe had in het ontwerp van de tv moeten zorgen voor gedecodeerd opslaan, dan had niemand een probleem gehad. Wat mij betreft ververst de kabelaar elke 10 minuten zijn sleutels, als je maar tv kunt kijken en desgewenst opnemen zonder hikken. Beetje jammer wel voor de mensen die dit niet hebben zien aankomen en nu een hele dure tv hebben met functionaliteit waar je feitelijk niks aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...