Ga naar inhoud

Bevriezen van beeld bij mijn VU+duo Twin

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste lezer (s) ,

Ik heb een probleem met mijn VU+ duo twin .

Het beeld bevriest regelmatig , soms 5 soms 10 seconden .

Om dit op te lossen heb ik geprobeerd mijn netwerk aan te passen.

Helaas tevergeefs , niets helpt ...

Heeft het zin om een ander image erop te zetten ?

Ben nog niet zover met instellingen aanpassen en ook erg voorzichtig met dingen proberen .

Ik had wel een software update gedaan maar vanwege problemen ( regelmatige groen beeld dus een herstart ) heb ik de backup weer terug gezet .

Hieronder heb ik de instellingen geplakt maar ik vraag me af of iemand hier wat aan heeft ...

Ik hoop dat iemand een tip of oplossing heeft anders moet ik hem misschien toch terugbrengen ..

Enigma Version: OpenPLi 2010-12-23-oldloopthrough

Image Version: openpli-2010-05-21

Frontprozessor Version: VNone

Webinterface Version: 1.6.2

Groeten Stoopy

• Moderator
Geplaatst:

wat doe je precies met je vu waardoor dit wordt veroorzaakt?

Ik lees iets over netwerk aanpassen, maar ik begrijp niet zo goed wat het probleem nu is.

Zit je als het ding bevriest tv te kijken, of kijk je een mkv over het netwerk ofzo?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Gelukkig , zo snel al reactie (thx )!

Nee , ik doe niets met mijn netwerk maar dat werd mij geadviseerd om daar eens goed naar te kijken ..

Het probleem is dus dat het beeld soms 5 x in een half uur bevriest voor 5 a 10 seconden terwijl ik naar een zender zit te kijken .

Hiervoor had ik een DM500 maar deze problemen had ik dus niet .

Het is de ene dag ook erger als de andere ..

Ik zie het graag als je enig idee hebt .

Ga nu eerst pitten , erg kort nachtje gehad

groet S

Geplaatst:

kijk eens naar jouw ontvangst waarden

denk dat de schotel niet goed staat uitgelijnt

of een slechte connectie bij f-stekker.

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

Ok , de F stekker zal ik checken maar dat lijkt me sterk ...

Het probleem speelt al vanaf begin en volgens mij heb ik dit probleem niet bij de FTA zenders vandaar de gedachte dat er iets is met mijn netwerk maar goed dat heb ik uitgesloten .

Geplaatst:

Om als laatste nog even toe te voegen , zodra hij vastloopt druk ik op OK en dan zie ik dat er een goed bereik is van zo'n 83 % dus ik denk echt dat het niet aan de bekabeling kan liggen .

Bedankt voor het meedenken iig en alvast welterusten !

Geplaatst:

Kijk je via een abonnement, ofwel welke card heb je ?

Zit de card, rechtstreeks al of niet met gebruik van CI-module of share je intern ?

Allemaal vragen voordat we verder kunnen (mee)denken.

• Moderator
Geplaatst:

als je intern shared zou ik die kaart eens in je vu steken en je cam zo configureren dat die kaart gebruikt wordt om te checken of het aan je vu ligt.

Heb je geen kaart, maar share je extern, dan houdt het hier op qua support omdat over sharen met externen hier niet mag worden gediscussieerd.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: stoopy
Goedemorgen WIZ ,

Kan het dan niet aan mijn PLI of Image liggen dat mijn VU+ het beeld bevriest ?

nee, daar hoef je het niet te zoeken...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

wellicht eens zin om een oudere image erop te zetten, ik zie inderdaad dat het bij mij nu opeens ook speelt nadat ik de laatste drivers erop gezet heb. Doe ik het kaartje in de ontvanger dan geen problemen. Zet ik hem op de server dan komen er freezes. Ik dacht eerst dat het aan mijn wireless Lan verbinding lag en ga voor de zekerheid eind deze week maar een utp kabel leggen in de kelder. Maar goed dat is iets voor het weekend om te testen waar de problemen zitten. Ik heb de digitenne pas in ieder geval terug in de ontvanger gedaan, daar heb ik dus geen problemen meer.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:

Fijn dat er meerder mensen meedenken misschien komt het dan toch nog goed .

Ik heb het probleem ook met de leverancier besproken ( ***geen-reclame*** )maar die gaf aan dat misschien hielp om de laatste firmware erop te zetten .

Dat ga ik dan ook nog proberen zodra ik er tijd voor heb .

Kan ik er een oudere Image opzetten via de box of moet ik dat via de pc /usb stick doen ?

Bvd

Geplaatst:

Het is natuurlijk altijd te proberen om een andere image op je VU te plaatsen. Zoveel werk is dat niet, is mijn ervaring. Ik zelf heb in de beginperiode fanatiek Open Pli gebruikt maar ben er even vanaf gestapt omdat ik veel last had van draaiende radertjes.

Na diverse andere images gebruik ik nu AAF (laatste versie) en heb eigenlijk nooit meer problemen met freezes (behalve op 28E, maar daar kijk sporadisch naar) of draaiende radertjes. Ga natuurlijk wel weer eens Open Pli gebruiken maar heb het idee dat er toch nog het een en ander ontwikkeld (hulde aan deze mensen) moet worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen