Ga naar inhoud

Bevriezen van beeld bij mijn VU+duo Twin

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik lift hier maar verder mee op dit draadje in plaats van een nieuw te starten: ik heb ook last van een blokjes beeld en een vastlopend beeld maar enkel bij timeshift en bij (wel iets minder) eerder opgenomen programma's.

Ik dacht dit al eens gelezen te hebben hier in het forum maar vond het niet meer terug: het zou iets kunnen te maken hebben met een slecht draadje van of naar de HD kan dit kloppen?

Indien ja kan er dan iemand een foto plaatsen van dit stekkertje? of zou het iets anders zijn?

Nog even bijvermelden: bij timeshift als hij dan vastloopt of blokjes geeft hoor ik een sjqeek geluid uit de vu precies een dvd die vol vuile vingers staat en door de DVD recorder slecht afspeelt.

Iemand een idee voor ik hem bij de verkoper op de toonbank ga gooien. (ben maar bang dat ik hem lang ga moeten missen)

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Geplaatst:

Hier ook af en toe last van blokken in beeld tijdens afspelen van opnames. Als ik dan even iets terug spoel herhaalt het zich niet dus ligt niet aan de opname.

Geplaatst:

Je geeft als waarde alleen 83% maar dat is je snr wat is de waarde van je agc en vooral je ber? Bij een verkeerde ber kan het apparaat ook op zn gat gaan.

Heb je alle bekabeling wel netjes aangebracht? maak je niet een aardsluiting met de connectoren oid?

Je blijft over je netwerk praten maar zoals aangegeven eerst de kaart rechtstreeks in je tuner doen en dan eens zien wat er gebeurd, kaart wordt zo toch ook prima intern gedeeld?

Software lijkt me voor 90% uitgesloten. Welke cam gebruik je eigenlijk?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

Geplaatst:

De VU leest de BER helaas niet uit. Dat is een manco van de gebruikte chipset.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wortellica
Is je harddisk niet gewoon kapoet whistle

Ik vrees hiervoor, de timeshift is het echt niet meer mogelijk om te kijken.
Zal mijn HD ne keer formateren en als dit niet beter is terug naar de verkoper ermee :-(

Mvg Tw-er

Geplaatst:

Ik heb de vu een keer van de stroom gehaald even open gevezen de draad naar de HD er eens op en af gestoken en vanavond timeshift zonder problemen raar, zeer raar.

Mvg Tw-er

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen