Neptunus Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 Ik krijg bij netwerktest (pli 2.0) steeds bij "lokaal netwerk" als resultaat in het rood "verbroken" te zien. De rest wordt wel groen behalve DHCP maar dat kom omdat ik die heb uitgeschakeld. Alles geprobeerd, nieuwe flash, kabels nagekeken, reset box en experiabox, er verandert niets. Het vreemde is dat eigenlijk alles het doet: applicaties downloaden, verbinding met de NAS en de andere box, remote tv vanaf de partnerbox plugin, maar niet de remote timer van de partnerbox plugin en laat ik die nu veel nodig hebben! Daar krijg ik een connectie fout. Kan dat aan die foutmelding over het lokaal netwerk liggen? Of is er iets anders aan de hand? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 die nieuwe experiabox, daar had je een andere DNS en gateway misschien is dat hier nog niet ingevoerd? de dns is van kpn OF de router de gateway is altijd de router is in de experia alles te zien onder LAN / netwerk aan clients? Pabadam Yonderboi
Neptunus Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 Huh? De gateway is op beide boxen hetzelfde: het IP adres van de experiabox 192.168.2.254, bij de ene box wel verbinding met lokaal netwerk en bij de andere niet, dat kan dan toch niet daaraan liggen? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 welke receivers zien licht welke krijgen geen verbinding vermeldt het image (of is dat op allemaal hetzelfde?) ciao Pabadam Yonderboi
dagg Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 Ik had laatst ook iets raars, connectie viel steeds weg. Bleek dat ik vergeten was dat het vaste ipadres dat ik koos voor de nieuwe box al in gebruik was door een ander apparaat. Tip? .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
chrisch Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 Als je het commando "route" uitvoert via telnet, krijg je dan ook zoiets als dit? Code: root@dreambox ~ # routeKernel IP routing tableDestination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface192.168.2.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0default Vigor.router 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0 (vigor.router = 192.168.2.1 = mijn gateway) Staat je netmask voor je lokale netwerk goed? (255.255.255.0 voor 192.168.2.0) Gebruik je iptables? Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Neptunus Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 OK, er zijn twee boxen: een DM8000 zonder harddisk (Pli 1.0) en een VU+Duo met interne harddisk (Pli 2,0) en een NAS. Alles is aan elkaar verbonden via de exp. box. Als ik op de DM8000 een netwerk test doe is alles goed. Als ik op de VU een netwerk test doe krijg ik bij lokaal netwerk de melding "verbroken". De instellingen zijn bij beide boxen exact hetzelfde: Statische IP, gateway en primaire DNS is 192.168.2.254. Netmask hetzelfde, in de router beide IP adressen ingevoerd als zijnde statische adressen met bijbehorende MAC adressen. Alles werkt behalve de partnerbox timer van de DM naar de VU andersom wel. dit zijn de resultaten van het commando route: Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Geplaatst: 26 januari 2011 Het ligt toch aan het image, net even BH geinstalleerd en daar is het wel goed, vreemd. Ik kan alleen nergens vinden waar ik CCcam kan downloaden en installeren in BH. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Loui (K) Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus OK, er zijn twee boxen: een DM8000 zonder harddisk (Pli 1.0) en een VU+Duo met interne harddisk (Pli 2,0) en een NAS. Alles is aan elkaar verbonden via de exp. box. Als ik op de DM8000 een netwerk test doe is alles goed. Als ik op de VU een netwerk test doe krijg ik bij lokaal netwerk de melding "verbroken". De instellingen zijn bij beide boxen exact hetzelfde: Statische IP, gateway en primaire DNS is 192.168.2.254. Netmask hetzelfde, in de router beide IP adressen ingevoerd als zijnde statische adressen met bijbehorende MAC adressen. Alles werkt behalve de partnerbox timer van de DM naar de VU andersom wel. dit zijn de resultaten van het commando route: Zo ziet het er bij mij ook uit dus daar ligt het niet aan.Als ik commando route geef in telnet dan zie ik het zelfe als in jou afbeelding.Probeer eens met WinCommander verbinding te krijgen met je box.Ik stel mij box altijd zo in: Stop IP 192.168.1.65 daarme stuur ik ook de image naar de box.Zodra ik alles heb geinstalleerd ga ik naar netwerk en zet DHCP uit,Dan maak ik van 192.168.1.65 192.168.1.8 de rest verander ik niet,Opslaan klaar.
Gast MiLo Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus ...Alles werkt behalve de partnerbox timer van de DM naar de VU andersom wel. Dus de boxen kunnen wel bij elkaar mounten bijvoorbeeld? En ping, telnet, ftp ook? Dan is er met het netwerk niets aan de hand. Die netwerktest in Enigma trekt sowieso rare conclusies, zal die ook eens op de lange lijst met todo's zetten...
Tonskidutch Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 heb het weliswaar maaaaanden geleden, ook al eens een keertje gehad met de vu+ en VTI 1.7 na gewoon nogmaals flashen was het in orde een freak incident dat in de beste families voorkomt, denk ik. daarna nooit meer gezien. ciao Pabadam Yonderboi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen