Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe zit het nou met een draaibare opstelling met de beweging? Is dit nu puur een horizontale draaiing of wordt ook de elevatie met een motor ingesteld?

Ik zag n.l. de volgende motor "SUPERJACK JAEGER SM99G H-H MOUNT" wat mij lijkt dat er geen elevatie mee kan worden geregeld.

Druup

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

Als je de twee hoeken dus die van de motor en van de schotel goed afgeregeld hebt dan zal de schotel prcies de ronding van de clarkbelt volgen waar de satellieten hangen.

Dus de motor draait wel horizontaal maar door de kromming van de buis waar de schotel aanzit verandert de elevatie wel degelijk.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Hoi Druub,

Indien je met een horizontale beweging het zelfde bedoelt als wanneer je met je hoofd van links naar recht draait terwijl je recht voor je uit staart is het antwoord neen.

Indien je bedoelt dat je met je hoofd in een boog de horizon volgt zoals de zon van Oost naar West, is het antwoord Ja.

Om je schotel deze "boog" te laten volgen is het noodzakelijk dat de motor of polarmount precies afgesteld wordt op een elevatie gelijk aan de geografische positie (latitude) van je woonplaats.

Op dit schotelpark forum is enorm veel info te vinden, o.a. Tekeningen van GERDY, de KOORKNAAP heeft het zelfs een appel bijgehaald.

groet

gamgra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen