Ga naar inhoud


Gat boren in glas


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


Daarvoor heeft men glasboren uitgevonden, google maar op 'glasboor'.

 

Ik zou zeker niet met een andere boor gaan proberen, want gegarandeerd dat het kapot gaat. Heel misschien wil het lukken op de bodem van de fles als dit een dikke bodem is, maar ik ben bang dat hij er stukken uit zal happen en geen mooi rond gat zal maken.

 

Buiten dat je gaat lopen met de boor en krassen trekt. Je zou een plakbandje erop kunnen plakken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@S60,

 

Vroeger, ja ja, je leest het goed laugh ..........

 

Heb ik wel eens een gehele bodem uit een fles gehaald, zo'n vierkante bokma fles. Gewoon een touwtje drinkelen in spiritus of een ander brandbaar goedje. Dit draadje om de fles binden op de hoogte waar je het glas wil laten springen, daarna draadje aansteken en uit laten branden. Daarna even tikken met een schroevendraaier o.i.d. en de bodem springt er uit.

 

Maar waarschijnlijk gaat het jou om een kleiner gaatje.

 

Je zou de fles in een oven voor kunnen verwarmen, dan er een brander op zetten exact op het punt waar je een gaatje wilt hebben. Wanneer het glas op die plek warm genoeg is kun je er een pen in steken die de juiste dikte heeft ter grote van het gaatje die je wilt hebben. Daarna de pen lengzaam terug trekken en het gles afbranden. Daarna nog even lekker met de brander over de plek waar je het gaatje gemaakt hebt. De fles nog even in de oven laten zitten en na verloop van tijd de oven met de fles er in lekker laten afkoelen.

 

Boren wordt volgens mij vrij moeilijk, maar ik wens je succes.

 

Laat even weten hoe het is afgelopen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij ook niet echt handig zit er aan de bovenkant al een gat om de fles te vullen wil hij er onderin nog een gat maken. crazy

 

Dan loopt de drank er toch zo weer uit :D

 

Maar even zonder gekheid, met een gewone boor zal bijna niet lukken en is het oud glas dan is het ook al zo uitgehard dat het ook moelijk zal gaan.

En uit de hand boren zal ook vrijwel zeker mislukken

 

Wat een mogelijkheid zou zijn is de fles goed stevig vastzetten, een diamantboor nemen die men ook gebruikt om gaten in beton met wapeningsstaal te boren.

Deze in een kolomboor te klemmen en langzaam een gat gaan boren zonder gebruik te maken van een evt. kernboor en voldoende te gaan koelen met water.

Maar denk dat het een duur gat zal gaan worden.

 

suc6

 

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@S60,

 

Ben nu eigenlijk wel nieuwschierig om wat voor fles het gaat en het doel daar van.

 

Ik denk als het een wat kleinere is dat het je gaat om er een lamp van te maken. Gaat het om een grotere, een model die vroeger werd gebruikt voor chemicaliën, zijn er ook wel leuke dingen die je er mee kunt doen.

 

Andere optie is zo'n fles op maat ( laten ) maken, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij een reuze ongezond boorkarweitje.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al enkele opties waar ik iets mee kan.

Waarom geen plastic fles vertel ik later.

Zelf werk ik bij een schilders bedrijf waar ik ook had geinformeerd.

De fles word ook niet gebruikt voor drank (sommige mensen denken alleen daar aan)

Ik ga eerst een klein diamant boortje bestellen +/- 5 milimeter.

 

S60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een fles met een ziel gebruikt is het wat makkelijker boren, want dan schiet je niet zo makkelijk uit. Er zijn ook wijnflessen met een ziel, dus ik bedoel geen champagne fles.

 

Salu2, D.Quijote

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Glas boren is voor mij geen probleem (edelsmeden).

 

Je kan het beste een diamant holboortje gebruiken.

Zorg bij het boren dat je geen druk op de boor zet en dat je recht blijf boren. Het beste is op een boorstatief.

 

En heeelll belangrijk.. koelen..koelen..koelen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan inderdaad met een hol diamant boortje.

Dit soort boortjes wordt ook gebruikt, om in harde vloertegels een gaatje in te boren.

 

Die boortjes zijn verkrijgbaar bij de betere gereedschaps winkels.

En zoveel kosten die boortjes nou ook weer niet.

 

Maar zoals al gezegd, tijdens het boren de boor constand koelen met water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...