Gast Geplaatst: 13 augustus 2002 Geplaatst: 13 augustus 2002 Hij staat nu met motor enz gericht op turksat maar hij moet alle sats ontvangen. mij lukt het helaas niet.. als er iemand is die hem wilt uitrichten tegen een kleine vergoeding zou dat super zijn. ik woon in wijchen (omg nijmegen) alvast bedankt.
elpelusa Geplaatst: 14 augustus 2002 Geplaatst: 14 augustus 2002 zou zeggen goed lezen in het schotelpark en de hoek van de motor en schotel zeer belangerijk uitrichten op sirus rest bijstellen met in het meneu sucses
Gast Geplaatst: 14 augustus 2002 Geplaatst: 14 augustus 2002 HH op nul graden zetten dan de HH in geheel draaien naar 1 west zodra je daar een kanaal ziet dan staat die goed voor alle.......transponders. su6 Slasher
view Geplaatst: 14 augustus 2002 Geplaatst: 14 augustus 2002 @slasher, nee, helaas maar die vlieger gaat niet op. Wat wel een redelijke manier is : wij zitten in NL. ongv. 6 graden oost uit het zuiden. dus dat wil zeggen dat we van de pos. van Astra 6 graden af mogen trekken: 19.2 - 6 = 13.2 graden oost! Zet nu de rotor op 13.2 graden oost(zo precies mogelijk) De hoogte van de rotor moet op ongv. 39 graden zijn Zet de schotel antenne vast op de rotor (recht) Richt nu uit op Astra en uitrichten gaat als volgt: Het horizontaal uitrichten doe je met de houder van de rotor op de antennemast of steun. Het vertikaal uitrichten doe je met de schotel antenne dus niet meer aan de rotor komen! Dan staat de antenne ongeveer goed. veel suc6 ermee, groeten,
Gast Geplaatst: 14 augustus 2002 Geplaatst: 14 augustus 2002 Dit hoort dus echt in Schotelpark thuis. Of wilde je gelijk diegene die hem dan eventueel voor je uitricht kopen? Avensis
elpelusa Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 oke hoe berekenen jullie nou de hoek van de motor ?????????? 19.2-6=13.2 stand van rotor oke zover snap ik de hoek 52 graden haal je daar die 13.2 van af zodat je rond die 39 uitkomt graag reactie
view Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 @elpelusa, heel eenvoudig n.l. dat sommetjte 19,2-6=13,2 is voor horizontale afregeling (azimute) en die 39 is hoogte afregeling (elevatie) veel plezier ermee, groeten,
elpelusa Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 ja maar hoe kom je aan die 39 dan leg even uit of link
view Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 Als je een schotelantenne koopt zit er meestal een diagram bij. Daar valt op uit te maken als je zowel vert. als horiz. een streep trekt bij je locatie dat je om en nabij de 39 gr. moet eleveren! tevens als je een ant plaatst moet dit ook op de schaalverdeling v/d ant. af te lezen zijn( dit heb ik niet nagekeken, veel te heet op 't dak) groeten,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen