Ga naar inhoud


Tele2 internetverbinding draadloos langzamer dan bekabeld


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik heb via Tele2 een internetverbinding, en gebruik voor de Ipad

de draadloze verbinding Wifi met de modem van Tele2 zelf.

 

Klopt het dat de draadloze verbinding langzamer is, dan bekabeld naar de computer ?

 

Is deze snelheid te verbeteren door een router te gebruiken, in plaats van de draadloze verbinding van het Tele2 modem

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat klopt.

Draadloos is altijd minder snel dan bedraad. En bovendien is draadloos minder stabiel, dan bedraad.

Bijna alle draadloze netwerken bevinden zich in 2,4 GHz band, maar ook babyfoons, video transmitters en ook een magnetron kan storen in dit frequentie gebied. Wanneer er bij jouw in de buurt, iets precieze dezelfde frequentie heeft, zal dat storing c.q. problemen gaan opleveren op jouw draadloze netwerk.

 

Maar ook de kwaliteit vam je draadloze router en jouw draadloze netwerkontvanger speelt een rol mee. Maar ook de afstand tussen beidde speelt ook een rol mee. Hoe groter de afstand, des te langzamer je draadloze netwerkverbinding.

Deze beperking heeft een bedraad netwerk niet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Is de snelheid te verbeteren, met een zogeheten N router te koppelen

aan mijn bestaande modem, en dan deze verbinding gebruiken in plaats van de Tele2 modem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan het verbeteren, maar zekerheid kan ik je niet geven.

 

Maar, zit ik me af te vragen, waarom een draadloze netwerkverbinding naar een vaste computer ?

Gewoon een UTP kabel trekken, en zie daar een stabiele verbinding.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zit er iets verschil tussen.

 

Maar mijn ervaring is dat het snelheidsverschil nauwelijks te

merken is. Als ik mijn PC bedraadt is de download snelheid

gelijk en merk ik bij het normale internetten eigenlijk geen

verschil.

 

Ik betwijfel of een N-router je veel zal helpen. Het bereik is

groter, dus als je nu een zwak signaal hebt zou het kunnen

helpen. De Ipad ondersteunt wireless N las ik op internet

dus wie weet helpt het. In principe is standaard wifi wireless g echter sneller dan dat tele-2 je levert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb nu 15 MB sec bekabeld.

Via G netwerk weet ik niet, kAn ik niet meten met de iPad.

Maar internet, is al veel trager dan mijn vaste computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri, jouw draadloze signaal kan ook flink verstoort worden door alarmsensoren in het huis, een auto met autoalarm op de oprit, draadloze audio/video doorstraal setjes of wlan videobewakingscameraatjes bij jouw of 1 van de directe buren.

 

Mocht je dit soort stoorbronnen nu niet allemaal niet hebben:

Met 54 Mbit wlan netwerk, de techniek gangbaar voor de N-standaard kun je zeker zo'n 2 Megabyte per seconde doorvoersnelheid halen vooropgesteld dat je vlak bij de antennes van de tele2 modem bent. Komt overeen met zo'n 20 Mbit download speed van je tele2 modem. MAW: bekabeld en draadloos zouden ongeveer gelijk moeten kunnen presteren.

Zou zeggen ga eens met die ipad op 3 meter van de antennes staan en voer eens een speedtest uit. Zorg ervoor dat je de antennes kunt zien, er mag geen dikke muur tussen de antennes en de ipad staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom op zeg. Je gaat toch geen speedtest doen op je iPad. Of je nu 1, 5 of 20 Mbit hebt is toch niet interessant. Wifi zal altijd trager zijn dan bedraad, maar voor een iPad is dat niet relevant. Als je films of muziek zou downloaden op bijvoorbeeld een laptop is dat een ander verhaal.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Maar internet, is al veel trager dan mijn vaste computer.
Dat heeft meer te maken met de processor kracht van de iPad dan met de netwerk verbinding.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: Henri Aalten
Maar internet, is al veel trager dan mijn vaste computer.
Dat heeft meer te maken met de processor kracht van de iPad dan met de netwerk verbinding.


Ik trek met de ipad via ftp een 54 Mbit verbinding helemaal vol 2.6 MB/s dus dat zal zeker het probleem niet zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een pagina opent met veel javascript/flash/animated gifs etc dan gaat het nog steeds net zo snel als op een PC?

Henri geeft namelijk niet aan hoe hij de snelheid test...

Als het wordt getest met een zware web pagina dan is het een heel ander verhaal dan alleen maar doorvoer...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...