supermarcie Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 graag had ik de poort voor mijn webinterface op bv 8095 gezet, echter dit werkt niet als ik van buitenuit een verbinding wil maken. Op het interne netwerk lukt het wel met port 8095 Is er iemand die ook een andere poort heeft dan de standaard 80 poort? of moet ik dit op verschillende plaatsen instellen? ik veronderstel toch dat dit enkel in geavanceerde instellingen/communicatie instellingen/port aangepast moet worden? VU+ Ultimo Dreambox 7020, Dreambox 500 1,2m channel Master (draaibaar)
paardengek Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Je moet wel een poort forwarden in je router, anders zal het niet gaan werken. Je router blokkeert namelijk die poort, wanneer er internetverkeer vanaf buiten op af komt. Hoe dit gaat, is afhankelijk van je router, maar op www.portforward.com staat alles goed beschreven, hoe dat moet. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
supermarcie Geplaatst: 28 januari 2011 Auteur Geplaatst: 28 januari 2011 ja klopt port forwarding staat aan op de router, maar het probleem is dat het gewoon niet werkt, met poort 80 werkte het zonder problemen. Wat ik ook gemerkt heb is dat de aangepaste poort terug op 80 komt wanneer ik een reboot doe van de dreambox. VU+ Ultimo Dreambox 7020, Dreambox 500 1,2m channel Master (draaibaar)
Gast bobelen Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 je kunt heel makkelijk kijken welke poorten er open staan met: www.canyouseeme.org dan kan je zien of de poorten die je opengezet hebt werkelijk open staat gr
paardengek Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Origineel bericht van: supermarcie ja klopt port forwarding staat aan op de router, maar het probleem is dat het gewoon niet werkt, met poort 80 werkte het zonder problemen. Wat ik ook gemerkt heb is dat de aangepaste poort terug op 80 komt wanneer ik een reboot doe van de dreambox. Nog een mogelijkheid: Op je dreambox gewoon poort 80 instellen, maar in je router doe je het volgende: ingaande internetverkeer vanaf wan op poort 8095 doorsluisen naar het IP nummer van je dreambox op poort 80. Dus 8095 -> 80 192.168.1.13 ( = IP dreambox ) Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen