Ga naar inhoud


[DM500S] HELPP..Geen CCcam2.1.4 meer in download addons


Gast muradona

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Henksat

Dat zijn in mijn beleving gebruikers die helemaal geen Linux receiver moesten aanschaffen.


Tot op zekere hoogte neem ik aan wink
Anders zou het wel eens heel stil kunnen worden op het forum.

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gerard 76
Ik begrijp wel wat Henksat bedoelt.
Voor wat hoort wat.
Een dreambox is gewoon geen plug&play ontvanger.
Wil je er één,dan is 't erg handig als je een beetje basiskennis hebt.
Dan weet je vaak waarom ie iets wel of juist niet doet.


Tuurlijk en dat is ook zo.
Maar iedereen moet het een keer leren en in mijn geval is het zo dat de enigste aanraking met linux de Dreambox is.
En je hoeft in den beginne niet persee verstand van iets te hebben terwijl je het gerommel wel onwijs gaaf vindt.

Meega

ps Hulde aan een ieder die er wel verstand van heeft. laugh
En vaak ,op de in hun ogen meest simpele vragen antwoord.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan zijn het meestal vragen over de nieuwe 500 s

ontvanger gekocht met een wan sharing er op

 

altijd met gemeni, en als het mis gaat worden de borden bestookt met nieuwe leden met allemaal de zelfde vragen

 

er wordt niets gelezen of opgezocht

de 500 moet een plug en play box zijn , en de verbazing is groot

als het niet werkt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gemakkelijk zeggen om wat basiskennis op te doen, 1 Waar vindt je die, 2 hulp van buiten af is toch wel gemakkelijker. 3 Zijn allemaal sat vrienden tot het er op aan komt en dan is het soms teveel om eens een duidelijk antwoord te geven.

Zelf heb ik eene vu+ ik wil dit graag leren maar als je dan eens iets vraag blijven de antwoorden pover.

 

Ik voeg mij aan bij meega1 voor de meeste is dit kinderspel voor andere een raadsel.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet dat men nu zo in paniek raakt, omdat het niet zo makkelijk meer is om addons te installeren.

We weten inmiddels al een jaar dat er in Duitsland gerechtelijk wordt opgetreden tegen de cam's (zie de berichten "Dream Multimedia mag DM100 niet uitleveren van Duitse rechtbank (1778095)" van 7 janiari 2010.

Dit houd dan ook in dat we een jaar de tijd hebben gehad om ons meer in de mogelijkheden van het handmatig installeren van de benodigde cam's. Als we daarbij problemen hadden gekregen, was er dan ook tijd genoeg geweest om hier in het forum advies te vragen!

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1

Tuurlijk en dat is ook zo.
Maar iedereen moet het een keer leren en in mijn geval is het zo dat de enigste aanraking met linux de Dreambox is.
En je hoeft in den beginne niet persee verstand van iets te hebben terwijl je het gerommel wel onwijs gaaf vindt.


Hier heb jij ook gelijk in, maar ik zal mijn standpunt verder onderbouwen.
Als je al jaren op deze fora actief bent, en Gerard 76 zal dat beamen, kun je het onderscheid maken tussen 2 soorten noobs.

1. Zij die graag willen leren, weten dat ze veel moeten lezen, ook kunnen vinden waar wat te lezen staat, en dus er tijd in steken om verder te komen. Mochten ze dan met vragen zitten en deze hier stellen, dan merk je aan de vraagstelling al dat ze vastgelopen zijn en geef je ze een duwtje in de rug en gaan ze verder.

2 Dit zijn de gebruikers die weten waar de aan/uit toets zit, hebben vaak een compleet voorgeconfigureerde box (mogelijk met de menu-opties achter een pincode), en hebben geen idee wat hun box allemaal kan en wat de basishandelingen zijn als de box dienst weigert. Flashen hebben ze al helemaal nooit van gehoord en hoe dat zou moeten is al helemaal een raadsel. Laat staan dat ze weten hoe losse packages kunnen worden geïnstalleerd.

No offense naar de topicstarter, maar hem schat ik in in categorie 2, hij moest zich gaan verdiepen in de materie omdat de box dienst weigerde, het lukte hem toch om te flashen maar kon geen softcam meer vinden.
Nadat hij een backup had teruggezet had weer een probleem dat het 30 sec. duurde voordat ie beeld had. Dan weet ik al dat ie een voorgeconfigureerde box heeft.

Het zijn ook die categorie-2 gebruikers waar ze elke maand een blik van los trekken, dat zie je aan de vele beginnersvragen die om de zoveel tijd elke keer voorbij blijven komen, en dat stoort mij best weleens.
Dat zijn de gebruikers, verstoken van elke kennis, die ook niet de moeite nemen te gaan zoeken, nee die stellen een noob-vraag, en dan zijn er altijd wel leden die een antwoord geven met een rijtje directe links naar antwoorden.
Met andere woorden, die hebben zich als zoekmachine laten gebruiken door de echte noob...

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk M
Dit houd dan ook in dat we een jaar de tijd hebben gehad om ons meer in de mogelijkheden van het handmatig installeren van de benodigde cam's. Als we daarbij problemen hadden gekregen, was er dan ook tijd genoeg geweest om hier in het forum advies te vragen!


Je slaat de spijker op zijn kop, dat is precies wat ik bedoel.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wickywacky

Hallo, ik heb een 800 hd se en val aardig in de categorie noob.

was tegen het probleem aangelopen dat de harde schijf niet wou mounten. ik heb dreamelite erop staan.

nou had ik idd kunnen gaan vragen hoe dat allemaal moet enzo,

maar ben eens flink gaan zoeken en lezen.

vervolgens erachter gekomen dat het zeer lastig is met dreamelite.

het beste was om de box te flashen met gemini of andere software om dan de harde schijf te kunnen formatteren, dit eens uitgezocht en de nodige programma's ervoor gedownload.

toen aan de slag gegaan, eerst de zenderlijst gedownload uit de box en opgeslagen.

toen de image binnengehaald en de box geflasht dit ging best makkelijk en zonder problemen.

vervolgens de harde schijf zonder problemen geformatteerd en het ding getest,klaar voor gebruik.

Vervolgens de image dreamelite er weer op gezet want vind deze er toch wel heel mooi uitzien.

De harde schijf werd direct herkend en kon hem ook gebruiken dus deze missie was geslaagd.

Vervolgens aan de slag met de CCcam's, dit was toch een stukje lastiger maar met alle info op dit forum is ook dat gelukt.

kortom de box werkt weer perfect.

 

het moraal van dit verhaal is, je kunt alle info wat je nodig hebt allemaal op dit forum vinden als je er maar even goed naar zoekt. En ook via google kun je een hoop vinden.

Het is idd het makkelijkst om een kant en klare box te kopen maar probleempjes zullen er altijd komen, en als je dat zelf niet op kan en wil oplossen kun je beter geen dreambox aanschaffen.

 

Hierbij wil ik iedereen bedanken die dit forum mogelijk hebben gemaakt, en alle info erop hebben gezet voor iedereen die het nodig heeft.

 

Dank jullie wel.

 

gr gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wickywacky
Hallo, ik heb een 800 hd se en val aardig in de categorie noob.
was tegen het probleem aangelopen dat de harde schijf niet wou mounten. ik heb dreamelite erop staan.
nou had ik idd kunnen gaan vragen hoe dat allemaal moet enzo,
maar ben eens flink gaan zoeken en lezen.
vervolgens erachter gekomen dat het zeer lastig is met dreamelite.
het beste was om de box te flashen met gemini of andere software om dan de harde schijf te kunnen formatteren, dit eens uitgezocht en de nodige programma's ervoor gedownload.
toen aan de slag gegaan, eerst de zenderlijst gedownload uit de box en opgeslagen.
toen de image binnengehaald en de box geflasht dit ging best makkelijk en zonder problemen.
vervolgens de harde schijf zonder problemen geformatteerd en het ding getest,klaar voor gebruik.
Vervolgens de image dreamelite er weer op gezet want vind deze er toch wel heel mooi uitzien.
De harde schijf werd direct herkend en kon hem ook gebruiken dus deze missie was geslaagd.
Vervolgens aan de slag met de CCcam's, dit was toch een stukje lastiger maar met alle info op dit forum is ook dat gelukt.
kortom de box werkt weer perfect.

het moraal van dit verhaal is, je kunt alle info wat je nodig hebt allemaal op dit forum vinden als je er maar even goed naar zoekt. En ook via google kun je een hoop vinden.
Het is idd het makkelijkst om een kant en klare box te kopen maar probleempjes zullen er altijd komen, en als je dat zelf niet op kan en wil oplossen kun je beter geen dreambox aanschaffen.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die dit forum mogelijk hebben gemaakt, en alle info erop hebben gezet voor iedereen die het nodig heeft.

Dank jullie wel.

gr gert
dat bedoel ik , zo leren we allemaal klasse
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk M

We weten inmiddels al een jaar dat er in Duitsland gerechtelijk wordt opgetreden tegen de cam's (zie de berichten "Dream Multimedia mag DM100 niet uitleveren van Duitse rechtbank (1778095)" van 7 janiari 2010.


Ja, maar dit heeft weinig zo niet niets met de beslissing van Gemini (om CCcam uit de downloads te halen) te maken. IHAD wil gewoon iedere discussie omtrent wan-sharing vermijden op haar forum, en neemt dan de imo wel erg rigoreuze beslissing om iedere vorm van softcamsupport (discussie en/of downloads) te staken. Discussieren omtrent ccam over alles behalve wan-sharing en ccam ter download aanbieden is niets illegaals aan.
Ik vind de beslissing dan ook richting hypocretie gaan, want we weten allemaal dat je zonder een softcam een Dreambox bij het grof vuil kunt zetten (en anders is het wel een hele dure FTA ontvanger).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...