Ga naar inhoud


vastleggen satellietposities onmogelijk


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Van de week deed mijn Topfield een beetje raar.

Op bepaalde zenders liep hij vast, wel beeld maar voor de rest reageerde hij op geen enkele funktie op de afstandsbediening behalve de uit/aan knop.

 

Later viel het mij op dat mijn satellietposities verdwenen waren.

Ik stond op de zender BVN op de Astra satelliet en zapte naar Thaicom op de Hotbird satelliet.

De Topfield4000 gaf keurig aan "moving disc etc etc maar bleef gewoon op Astra staan. Ik in het menu van motor-1.2diseqc Hotbird geselecteerd en in de installateurmode de Hotbird satelliet opgezocht. Daarna opslaan klaar.

Keurig beeld op Hotbird maar nu ging ik terug naar BVN op Astra en ik krijg hetzelfde verhaal. Hij geeft aan moving disc maar hij blijft op Hotbird staan. Dit geld voor alle satellieten hij vertikt het om te draaien als je naar een kanaal op een andere satelliet. Maar in het menu draait de schotel prima.

Wat ook niet werkt is de optie :"ga naar" Met andere woorden hij onthoudt de posities stomweg niet. Sta ik op Astra en zeg ik in het menu "ga naar" Hotbird dan blijft hij ook stil staan. Maar in de installateursmode kan ik de satellieten allemaal prima opzoeken door oost of west te kiezen.

 

Iemand enig idee?

 

 

Waar heb ik al naar gekeken.

 

Instellingen staan goed, Schotel met motor zit op tuner2 en de op de Topfield staat netjes voor alle satellieten bij tuner 2 :"motor aan" in het menu, anders zou hij trouwens ook niet zeggen :"moving motor etc etc"

Ik heb de firmware opnieuw ingeladen

Ik heb de settingslijst opnieuw ingeladen

Opnieuw de factorysettings geladen.

Ik heb de Topfield4000pvr opnieuw de zenders laten zoeken op de satelliet.

De stekker er al een tijdje uit gehad

 

De Topfield4000 ken ik wel een beetje ik zou anders hier geen moderator zijn maar dit is wel een hele vreemde storing.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi. ..

Ik heb de zelfde problemen gehad met mijn 4000 . ik heb hem gebruikt gekocht er zat toen een slechte settingslijst in vandaar dat ik een nwe er wou hebben .

Ik heb in eerste instantsie met de topbox de nwe settings van pet123 draaibaar erin gezet, de diseqc A en B op de 1tuner kom ik wel goed instellen dat was geen probleem. maar toen ik de 2tuner met de draaibare schotel de instelling wou save liep ik tegen het zelfde probleem aan, je kan hem wel vastleggen door op de ok toets te drukken maar het blijkt dat hij hem niet opslaat.

Ik heb toen de settingslijst van een topfield met setedit geladen en toen kon ik wel weer mijn schotel instellen misschien heb je iets aan mijn ervaring

succes ...ps ik heb jou lijstje niet gebruikt trouwens toch nog bedankt.

Groeten Toonsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...