Ga naar inhoud

[7141 HD] DSR 7141 icm Technisat Multytenne

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Is het mogelijk om de Philips DSR 7141 HD te gebruiken icm een Technisat multytenne 45? Ik begreep van CanalDigitaal dat zij een soortgelijke triple sat hebben maar vraag me af of de Multytenne ook gaat werken.

Alvast bedankt,

Geplaatst:

Ja wel, geen enkel probleem.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb uit de multytenne 2 draden lopen. 1 gaat naar de Philips en 1 naar een Inverto twin tuner die ik doorgelust heb. Ik ben zeer tevreden over de ontvangst van de 4 satellieten. Alleen kan nu natuurlijk niet meer opnemen van twee verschillende satellieten, maar dat is geen probleem.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

Geplaatst:

Tsja, ik heb me ook verwonderd van de software update voor de DSR7141/8121 toen daar de diseqc mogelijkheid bij kwam om 4 sats in te stellen. Hotbird was bij Canaldigitaal nooit erbij gekomen ware er niet Telesat, de waalse variant van de M-group. Die hebben op Hotbird het grootste deel van de zenders zitten namelijk.

De Triplesat is echt in de markt gezet om Astra te dienen, het is gewoon een Multytenne waar ze een kopje minder in geplaatst hebben.

Maar doordat je dus alle vier de Diseqc instellingen kunt aanpassen op de volgorde zoals die in de Multytenne geschakeld zijn, is het dus een goede schotel om alles uit je kastje te halen wat erin zit.

M_Z

Geplaatst:

Ik heb sinds een paar dagen een Multytenne Twin geinstalleerd en op een Philips DSR 7141 afgestemd.

Ik heb de schotel uitgericht met Sat Finder .

Nu zou als je 19,2 afstelt de verdere rest automatisch goed staan , mooi niet dus.

Als ik sat voor sat handmatig configureer werkt ie wel , maar ned. HD niet ,totdat ik opnieuw de DSR aanzet dan is alles weer in de oude toestand.

19,2 staat op 12515 H 22000 5/6.

Op mijn vooroorlogse ontvanger doen ze het wel, alleen HD niet natuurlijk.

Ik heb de oude schotel erbij gezet met duo lnb en dan doet nl HD het wel en ook de streekzenders.

De OPLOSSING --

Geplaatst:

Hoe moet dit dan ?????

Ik heb een goed IQ maar dit is volgens mij een levenswerk , ik heb zo'n idee dat hier veel mensen horendol van worden.

De ene zegt dit de andere dat.

Hoe moet ik Multytenne dan configureren op de PHILIPS??? geen PhilipsDSR 7141 ik heb al van alles geprobeerd, de ene zegt de volgorde moet zus de andere zegt zo .

ZUCHT.

Geef mij de goede instellingen en ik zet ze erin maar staatalles erin en ook start weer op is alles weer anders , het ding houdt de instellingen niet vast, alles geupdated de juiste systeeminstelling maar het werkt niet.

Ook naar CanalD gemaild maar die hebben die geweldige idiote 10 dagen HAHA. HET DING DEUGT NIET!!!.

Geplaatst:

Dit is de goede volgorde voor de Technisat Multytenne

Deze instellingen moet je handmatig aanpassen in de 7141 HD , en dan

de zenders laten zoeken

Astra1 = DiseqC A

Hotbird = DiseqC B

Astra3 = DiseqC C

Astra2 = DiseqC D

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Het is opgelost de afstand bediening wekte niet goed om de Sat's op volgorde te zetten

Nu gaat het goed , bedankt voor de tips.

Groeten van DUC999

Geplaatst:

leuk oplossing (omdat ik heb ook een Inverto 7000 over evt. voor opnemen) maar als het zo gedaan is, hoe verbind je de TV? Je heb 1 Philips uit (primair ontvanger) en 1 Inverto uit (afspelen van opgenomem programmas)... of mis ik iets?

David Bytheway

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Geplaatst:

.... tja; natuurlijk ! Philips hdmi-uit > TV-HDMI en Inverto Scart-uit > TV-Scart. Dan maar TV EXT-input, Scart of hdmi, selecteren om de juiste input te pakken. Klopt dat ?

David Bytheway

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen