Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Loui (K)
Vandaag toch nog met andere dingen bezig geweest maar heb even nu in mijn modem gekeken een Thomson TG712 daar valt weinig in te stellen helaas.

Je kunt hem (TG712) wel vertellen dat het ip voor je dream altijd dezelfde moet blijven!

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Geplaatst:

Ik moet zeggen ... een hele aparte theorie, welke ik na het lezen van alle antwoorden nog steeds niet begrijp.

Het enige wat je volgens mij met DHCP op je box en toegewezen IP voor de betreffende MAC op je router bereikt, is een extra request / handshake van box naar router.

Restricties uit veiligheidsoverwegingen welke MAC's een router zouden mogen benaderen, heeft in principe niets met DHCP te maken en kan normaal gesproken ook aan fixe IP's worden toegewezen. Het definieren van fixe IP's, is echter wel aan te raden, zeker bij wireless netwerken.

Gebruikers die niets van netwerken begrijpen, zullen waarschijnlijk ook niet begrijpen wat ze (zouden) moeten doen bij het toewijzen van een IP aan een MAC adres (weten ze wel wat dat is?).

Is het niet zo, dat de wizard zelf al de gateway en dns invult na het instellen van een fixe IP op de box ?

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Ik heb voor al m'n systemen, 8000's + een 7025+ + pc's en 2 nassen, dhcp geconfigureerd (op basis van mac adres) en deze krijgen zonder problemen iedere keer hetzelfde ipnr toegewezen incl de netmask & dns-servers die ik anders handmatig zou moeten inkloppen.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

PFFFF, wat een boel tekst en reacties.

DHCP aan/uit.

daar ging dan wel mijn vraag niet om.

Was alleen de vraag of men een poort zou moeten toewijzen in een rouer (zyxel).

Heb ook gelezen dat dit niet noodzakelijk is.

Voor de rest staat deze dm800hd pvr keurig afgesteld door een goede kennis.

EEN IEDER HARTELIJK DANK VOOR ALLE ZEER GOED BEDOELDE EN BRUIKBARE REACTIES,

MVG.

gizmo865

gizmo865

Geplaatst:

Dan geeft ik gewoon antwoord:

Nee, dat hoeft niet. Je probleem wordt er echt niet anders van.

Poort open zetten betekent eigenlijk, dat je internetverkeer van buitenaf op een bepaalde poort door verwijst naar je dreambox op een bepaalde poort.

Citaat:
Op sommige o.a. BBC kanalen hapert het beeld wel eens

BBC is fta, dus wanneer je beeld daar op hapert, dan zal je waarschijnlijk een ontvangst probleem hebben.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
  • Beheerder
Geplaatst:

Het is ook niet beter om dat te doen, maar wel heel erg handig. Ik heb ook nooit gezegd dat een MAC reservering beter is.

Zeker als je nieuwe firmware wilt flashen en de box in stop mode zet of laat zetten, krijgt die steeds hetzelfde IP adres.

Het is als beginner wel beter je box in te stellen op DHCP. Als je geen verstand hebt van netwerken is dat beter omdat het geen verdere kennis van je vergt en je geen instellingsfouten kunt maken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Overigens is een "vast" IP adres alleen maar nodig als je port-forwarding nodig hebt.

Je kunt de box ook altijd vinden onder zijn naam...

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Overigens is een "vast" IP adres alleen maar nodig als je port-forwarding nodig hebt.

Je kunt de box ook altijd vinden onder zijn naam...

Het is toch ook handiger om een vast ip voor je box te geven i.v.m. rand programma's die hebben allemaal een ipadres nodig van de box.En als die niet vast is dan zal bijvoorbeeld E2Dcc of Dreamedit toch geen verbinding maken? Altans zo zie ik het.
Geplaatst:

Loui (K),

je ziet wel meer

als er twee opties / alternatieven zijn, kun je ze ook allebeide gebruiken

het is absoluut irrelevant voor een correct gebruik in je netwerkomgeving > MAAR je moet wel weten wat je doet en hoe het moet.

ik heb sinds 2003 vaste ipadressen ingesteld en heb in andere netwerken, waar ik wel eens bij geroepen wordt ter ondersteuning, geen probleem met DHCP

waarom ook?

denk dat de vraagsteller al lang slaapt en de lezers geen enkele meerwaarde meer ontdekken in het verhaal.

ciao

Compulsion

Röyksopp

Geplaatst:

Oke ben ik met je eens ,maar waar het mij om ging was de kern van de vraag Waarom DHCP aan. Goed ik weet wel waneer er geen verbinding wat ik moet doen.Ik kom er ook wel uit.Maar ik was nieuwsgierig waarom het beter was om DHCP aan te zetten.

Goed wat mij betrefd is de kous af,of iemand die echt een expert is op dit gebied zou een stuk moeten schrijven in de Database ook op dit forum.

Gr Loui

Geplaatst:
Origineel bericht van: Loui (K)
...Waarom DHCP aan...

Je moet 't omdraaien: Waarom uit?

DHCP werkt prima, je hoeft niets in te stellen en alles werkt meteen. Waarom zou je het uit willen zetten?

Overigens kun je in heel veel "tools" waar je het IP adres moet invullen ook gewoon de naam invullen (bijvoorbeeld "dm800" of zo, die je ook in explorer ziet verschijnen).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen