blehur2 Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Ik heb net een Toroidal T90 aangeschaft en heb 6 LNB's goed opgesteld en heb ook een goed signaal op mijn oude satelliet maar als ik hem aansluit op mijn vu+duo dan kan ik geen kanaal kijken. Wat zijn de instellingen die ik ervoor moet hebben? Ik wil deze satellieten kijken : 13,16,19,23.5,0.8,4.8 De LNB's zijn in die volgorde. Alvast bedankt
Moderator wiz Geplaatst: 30 januari 2011 Moderator Geplaatst: 30 januari 2011 tja, dan zul je denk ik toch even moeten vertellen wat er aan switches tussen zit tussen al die lnbs. Hoe is dat op je oude ontvanger allemaal geconfigureerd dan? Kan je dat niet als leidraad nemen hoe je de config moet zetten in je vuduo? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Alex1970 Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Dat hangt natuurlijk helemaal af hoe je de LNB's aangesloten hebt, dus welke switch gebruik je. Ik zou zeggen verdiep je even in DiSEqC (want ik heb helaas geen kant-en-klaar antwoord voor je): Kijk eens op de site van De Transponder bij Downloads, Specials, Bijna- alles over diseqc-switches.pdf en bij Downloads, Presentaties, DiseqcInstellingen.xls Ik vond dat al heel verhelderend. Ik denk dat je de bij de tuner-instellingen de genoemde satellieten moet instellen op DiSEqC 1.1 en dan DiSEqC commando resp. Input 1 t/m 6? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
blehur2 Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 De switch heet EMP Profiline, die is 8/1. Ik weet niet hoe het ingesteld is op die andere satellietontvanger. Weet jij geen instelling voor de vu+duo met een T90? PS:de image die erop zit is een Pli image
Moderator wiz Geplaatst: 30 januari 2011 Moderator Geplaatst: 30 januari 2011 ik heb geen idee hoe je zo'n multiswitch moet configureren. Wellicht iemand anders hier wel? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
blehur2 Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 me configuratie nu voor 13 graden(als voorbeeld): LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universeel LNB Spanningsmodus : polarisatie Verhoogd voltage : nee Tone modus : band diseqc-modus 1.1 Toneburst : geen Vastgelegd DiSEqC commando : AA Snelle diseqc : nee Herhaald sequence : nee commando volgorde : uncommitted,committed,toneburst Uncommitted diseqc commando : input 1 Diseqc herhaling : nee
Moderator wiz Geplaatst: 30 januari 2011 Moderator Geplaatst: 30 januari 2011 ik heb even op de site van de fabrikant zitten kijken, en als ik de juiste switch heb gevonden hangt het er een beetje vanaf hoe de dip switches staan ingesteld of hij committed of uncommited werkt, en welke diseqc variant er moet worden gebruikt. ik denk dat het deze switch is. Hier vind je de instructie manual in engels als pdf. succes, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
satencom Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Probeer dit maar even. Configuratiemodus geavanceerd Sateliet 13, Spanningsmodus Polarisatie Tone modus band LNB lnb 1 DISEqC-modus 1.1 Toneburst geen Comitted DISEqC commando AA Snelle DISEqC nee Herhaal sequence nee Commando volgorde committed,uncommitted,toneburst Uncommitted DISEqC commando input 1 DISEqc herhaling geen LOF Universeel LNB Verhoogd voltage nee Priority auto lnb 2 AB input 1 lnb 3 BA input 1 lnb 4 BB input 1 lnb 5 AA input 2 lnb 6 AB input 2 lnb 7 BA input 2 lnb 8 BB input 2 Als deze dit niet werkt Even zonder a,b instellingen lnb 2 input 2 lnb 3 input 3 lnb 4 input 4 lnb 5 input 5 lnb 6 input 6 lnb 7 input 7 lnb 8 input 8 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
arcticbreeze Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 [@me configuratie nu voor 13 graden(als voorbeeld): LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universeel LNB Spanningsmodus : polarisatie Verhoogd voltage : nee Tone modus : band diseqc-modus 1.1 Toneburst : geen Vastgelegd DiSEqC commando : AA Snelle diseqc : nee Herhaald sequence : nee commando volgorde : uncommitted,committed,toneburst Uncommitted diseqc commando : input 1 Diseqc herhaling : nee] Deze heb ik ook, de volgen sat is dus AB input 2 enz Humax 5100 "Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."
blehur2 Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 Stom foutje van mij, ik heb op internet een gebruiksaanwijzing gevonden en ik zag de ''on/off'' knop niet onder het hoesje, ze stonden beide op off dus dat zou dan diseqc 1.0 zijn. Ik heb het op off en on gezet en nou doet hij het op 1.1 en ik heb beeld. Dank jullie wel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen