Ga naar inhoud

[DM800HD] Externe Schijf NTFS Op Pli Image

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo medesatters,

Nadat Mytube niet werkte op de gemini images ben ik dit weekend over gestapt op openpli 2.0.

Werkt op zich prima alleen lukt het mij niet om er een externe schijf aan te hangen.

De schijf wordt wel herkend maar de bestanden die erop staan worden niet herkend zoals in Gemini.

Weet iemand of er een oplossing is, ik gebruik namelijk mijn externe schijf om films van mijn laptop naar de dreambox te schrijven, want de schijf even aan mijn laptop koppelen en dan de film te copieeren gaat een stuk sneller dan via netwerk.

Wie heeft de oplossing ?

Thanks !

Geplaatst:

NTFS is geen Linux formaat en is er dus een gesloten Linux driver nodig in OpenPLi om dit te laten draaien (die zal wel standaard in Gemini zitten denk ik). Hoe je deze in OpenPLi installeerd weet ik zo snel even niet, maar andersom wel:

Ik zou de inhoud van de harde schijf even kopieëren naar de computer, de externe harde schijf formatteren in OpenPLi en dan de gegevens terugzetten op de harde schijf.

Indien je gewone computer Windows gebruikt moet je even dit erop zetten om het ext formaat te kunnen lezen/schrijven op je computer: http://www.fs-driver.org/

Geplaatst:

Dank je wel voor je reactie...

Het lukt mij wel om de schijf ext3 te formatteren, maar dan ziet mijn laptop de schijf niet in windows.

Deze externe schijf koppel ik aan mijn laptop om zo bestanden, films en muziek erop te zetten, en als dat erop staat hang ik hem weer aan de dreambox 800, en dit ging met gemini perfect, maar ik begrijp dat open pli dit niet ondersteund.

Bedankt in ieder geval....

Geplaatst:

Hallo Dream 1975

Hoe moet ik een externe harde schijf formateren in Openpli?

Kan dit via Windows, of moet ik de harde schijf aansluiten op mijn Dreambox en via de dreambox formateren?

Kun je een kleine uitleg geven

Alvast bedankt,

Geplaatst:

Harde schijf aansluiten op de Dreambox. Dan (even uit mijn hoofd) menu->instellingen->systeem->harde schijf oid (moet je even zoeken in het menu), en dan je schijf selecteren daarin staat een formatteer knop.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen