Vriendje Stokvis Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Hallo allemaal Ik heb een vreemd probleem ik zie bij tijd en wijle mijn VU+DUO in de lijst netwerk verschijnen maar nog langer blijft deze dan niet zichtbaar en komt dan naar verloop van tijd weer eens terug. Hoe krijg ik deze permanent te zien in mijn windows 7 ultimate netwerk ??? IK heb ook geen aanpassingen gedaan namelijk waardoor er iets mis gegaan zou kunnen zijn Wie helpt me uit de brabd want dit is zeer frustrerend. Alvast bedankt voor het meedenken Greetz Vriendje Stokvis
Noud Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Dat is waarschijnlijk een master brouwser porbleem in je netwerk, deze word gebruikt om je netwerk omgeving klikbaar (zichtbaar)te maken. waarschijnlijk is hij wel zichtbaar als je windows pc een tijdje word gebruikt, en niet als deze net is opgestart/wakkergeworden. (ja dat is dus een windows feature/bug) probeer start => uitvoeren \\ipnummer_van_je_vu+ of \\vuplusduo de laatse werkt meestal ook als je router dns/dhcp doet VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 kan een samba issue van windows 7 zijn Citaat: nikonz wrote : Control Panel - Administrative Tools - Local Security Policy Local Policies - Security Options Network security: LAN Manager authentication level Send LM & NTLM responses Minimum session security for NTLM SSP Disable Require 128-bit encryption my SMB server worked after changing those two options misschien helpt je dat verder. ciao True North Rebekka Bakken
Vriendje Stokvis Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Bedankt allemaal voor het meedenken de tip van noud deed de truc dus \\ en dan het ipadres toen werd hij weer zichtbaar. Blijft een vreemd iets dat als je niks er aan veranderd er toch zomaar vanuit het niets ineens iets kan verdwijnen in de netwerkomgeving. 1 vraagje nog nu laat hij het in de netwerkomgeving als ip adres zien. Hoekrijg ik het dan weer zo dat daar vu duo komt te staan om doet deze dat na de volgende herstart van de pc zelf ? iedereen bedankt voor de hulp Greetz Vriendje Stokvis
Noud Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 stond er vu duo of vuplusduo, als je openpli gebruikt kan je eens \\vuplusduo gebruiken. groote kans dat na verloop van tijd ook het ip adress vanzelf wijzigt in de naam van de box, blijft windows voodoo VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Vriendje Stokvis Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Hallo allemaal Gebruik idd open pli maar geloof dat ik te vroeg heb gejuicht Had detip van noud toegepast maar toen ik later alles wegklikte met kruisje rechtbovenin de hoek en ik vanavond weer keek bij netwerken was hij weer pleite. Iemand nog ideeen hoe ik hem zo kan instellen dat hij ook blijft Alvast bedankt maar weer Vriendje Stokvis
jacobus Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 maak een snelkoppeling. (op bureaublad: rechtermuisknop, nieuw, snelkoppeling) locatie \\ipadres Daarna kun je ook nog een naam geven, en klaar. Dit werkt over het algemeen prima.
Noud Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 als je wil weten hoe het in windows netwerk werkt kijk dan op http://scottiestech.info/2009/02/14/how-to-determine-the-master-browser-in-a-windows-workgroup/ is wel in het Engels. maar windows netwerk is niet echt de betrouwbaarste methode, de shortcut methode is veel betrouwbaarder. VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTAGroetjes Noud
Vriendje Stokvis Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Dat dingen zo simel kunnen zijn tnx voor de tip had ik eerder aan moeten denken Vriendje Stokvis
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen