SnijdeA Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ik lees geregeld dat bij hoge bomen de afstand van de schotel tot de boom 2 maal zo hoog moet zijn als het hoogteverschil tussen schotel en boom. Ik snap dat niet. Aangezien een satelliet op 36.000 KM hoogte zit, boven de evenaar, en de evenaar minder dan 10.000 KM van Nederland ligt, is de satelliet verticaal verder weg van Nederland dan horizontaal, ik verwacht dus een hoek die groter is dan 45 graden t.o.v. de grond, dus zou de horizontale afstand tot een boom minder dan de hoogte van die boom zijn. Waar gaat mijn stelling mank ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 februari 2011 Moderator Geplaatst: 1 februari 2011 Misschien laat je buiten beschouwing, dat de aarde niet plat is? In Nederland is de elevatie ongeveer 30 Graden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SnijdeA Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Origineel bericht van: ceesv Misschien laat je buiten beschouwing, dat de aarde niet plat is? Neuh, zelf met de bolling van de aarde zal de satelliet verticaal verder weg van ons zijn dan horizontaal. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 februari 2011 Moderator Geplaatst: 1 februari 2011 Jij staat toch rechtop op de grond? Welke hoek maakt op onze positie van de aardbol de grond ten opzichte van de grond op de evenaar? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SnijdeA Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Ik begin hem te snappen. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Frans B Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 hier op kreta staan de schotels ongeveer op 45 graden, aangezijn we veel dichter bij de evenaar zitten.... System Administrator (niet van deze site)
humaxxx Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 beetje wiskunde Tan van de hoek = overstaande zijde / aanligende zijde hoek = 30 graden overstaande zijde (hoogte boom) = 10 meter (bijvoorbeeld). Minimale afstand tot de boom (aanligende zijde)= 10/0,577 = 17,3 meter Dus is de boom 10 meter hoog dan moet de afstand tot de boom minimaal 17,3 meter zijn. 2x Dreambox 8000 openpli 7.2 19 & 23 east
SimonLeBon Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Volgens mij zit er ook zo'n soort berekening in SMW Link. Heb je al eens op dishpointer gekeken? Daar staat daar een filmpje met een voorbeeld van de I-Phone App
satencom Geplaatst: 16 februari 2011 Geplaatst: 16 februari 2011 Even voor de duidelijkheid Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
SnijdeA Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Geplaatst: 16 februari 2011 Dank allen :-) Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen