Ga naar inhoud


Advies m.b.t. opstelling schotel/ontvangers


marocino

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: marocino
Is er geen oplossing waarbij is 5 lnb kan gebruiken?
Namelijk Atra 1,2,3 Hotbird en Arabsat (Badr).

3x Spaun SUR220
3x 4/1 DiSecq switch

De 4/1 switches aansluiten op de A van de Spaun's en 1 LNB direct op de B.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De adviezen lopen hier een beetje uit één. Ik als leek weet het ff niet meer. Zou een ieder mijn lijstje willen aanvullen op basis van hetgene wat ik al heb? Zou jammer zijn als ik van alles ga bestellen en het uiteindelijk niet werkt.

 

Hetgeen wat ik nu heb is:

 

  • Triax TDS schotelantenne diameter 110cm
  • 2x receivers (Azbox en DM 7020)

 

Het doel is om 5 satellieten te ontvangen: Astra 1,2,3 Hotbird en Arabsat (Badr)

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: marocino
De adviezen lopen hier een beetje uit één. Ik als leek weet het ff niet meer. Zou een ieder mijn lijstje willen aanvullen op basis van hetgene wat ik al heb? Zou jammer zijn als ik van alles ga bestellen en het uiteindelijk niet werkt.

Hetgeen wat ik nu heb is:

  • Triax TDS schotelantenne diameter 110cm
  • 2x receivers (Azbox en DM 7020)


Het doel is om 5 satellieten te ontvangen: Astra 1,2,3 Hotbird en Arabsat (Badr)

Alvast bedankt.


DiSecq switches zoals ik bovenstaand aangaf en 5x (Alps) Quad LNB's. Of jouw bestaande schotel het gewenste bereik heeft qua gewenste satelliet-range weet ik niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac

Of jouw bestaande schotel het gewenste bereik heeft qua gewenste satelliet-range weet ik niet.

Hoe bedoel je dit? 110 cm zou BADR niet kunnen bereiken (Zat, zou ik denken.), of bedoel je of de sat-houder breed genoeg is? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Eduard07
Hoe bedoel je dit? 110 cm zou BADR niet kunnen bereiken (Zat, zou ik denken.), of bedoel je of de sat-houder breed genoeg is? confused

Ik bedoel het volgende... Bijvoorbeeld een T55/T90 heeft een ontvangstwijdte van 45 graden, ik weet niet of jouw schotel genoeg ontvangstwijdte heeft om de gewenste satellieten te ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Ik bedoel het volgende... Bijvoorbeeld een T55/T90 heeft een ontvangstwijdte van 45 graden, ik weet niet of jouw schotel genoeg ontvangstwijdte heeft om de gewenste satellieten te ontvangen.

Maar een Triax 110cm lijkt me toch een behoorlijke range hebben. Toch niet te vegelijken met een T55.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Eduard07
Maar een Triax 110cm lijkt me toch een behoorlijke range hebben. Toch niet te vegelijken met een T55.

Toch wel... Wat ik zo snel heb kunnen vinden is dat de Triax 88/110 een reikwijdte hebben van zo'n 26 graden. Corrigeer me vooral als ik ongelijk heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige eigenaar van de schotel gebruikte deze met een rotor en had geen problemen met ontvangst van BADR. Dus hoef me hier denk ik niet druk om te maken.

 

Op aanraden van The Great Mac ziet het lijstje nu als volgt uit:

 

  • Triax TDS schotelantenne diameter 110cm

  • 2x receivers (Azbox en DM 7020)

  • 5x Alps Quad LNB (DEZE)

  • 3x Spaun SUR220( DEZE )

  • 3x 4/1 DiSecq switch

 

Iemand een aanrader voor een 4/1 DiSecq Switch?

 

Het enige waar ik nog over twijfel is de Spaun SUR220 en 4/1 DiSecq combinatie. Satencon adviseert deze twee te vervangen voor een EMP-Centauri S 8/1PCP-W2 (P.168-W). Scheelt ook wel wat in prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hotbird, Astra 1\2\3 en Arabsat.


28,2E - 26E???

Dat lukt zonder truucjes al niet op een Wave T90 laat staan op een niet multifocus schotel!

Maw ik voorspel je dat het niet gaat lukken, dat je voorganger wel succes had met een rotor klopt met een 88cm lukt het ook wel met een rotor.
Maar jij wilt nu iets compleet anders en gebruikt eigenlijk een niet geschikte schotel voor je doel.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Badr 3/4 zit op 26.0 Oost, daar is minimaal een schotel voor nodig van 95 cm,

maar dan moet de lnb van deze satelliet, wel in midden zitten van schotel, dan heeft hij volledig

ontvangst ,maar dan blijft er weinig plaats over voor de 28,5 en dan moet de 23,5 en 19,2

er ook nog bij ,je kunt wel begrijpen dat het allemaal heel moeilijk word.

Wat ook nog een optie is, neem voor de Badr 3/4 een aparte schotel, en een

schotel voor de 1/2/3 en de hotbird.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...