grunnsat Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Vandaag de knoop doorgehakt en de Eminent EM7080 hdMEDIA RT gekozen. Het is jouw keuze natuurlijk, maar ik begrijp niet helemaal waarom je een speler gekozen hebt met de vorige generatie Realtek chip terwijl de AC Ryan met de nieuwe chip nu verkrijgbaar is. Als je voor je datastream bijna 50Mb/sec nodig hebt, en je hebt een 100Mb aansluiting en netwerk, dan hoeft er maar een heel klein beetje te gebeuren of je mist een aantal frames op het moment dat je ze nodig hebt. Daarom heb je voor goed BluRay streamen een Gb aansluiting en netwerk nodig, en beide heb je niet.
grunnsat Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 de kaart in de pc is Gb. de switch niet en de player ook niet. toch kan ie volgens de specs BD streamen. dan zou de switch de oorzaak zijn.... dan kloppen die specs ook niet toch? Als je de NAS voorziening direct koppelt (dus zonder switch) aan de speler doet hij het misschien wel. Als je denkt "50Mb/sec is maar de helft van 100Mb/sec, dus dat moet zat kunnen" dan zit je er grondig naast bij dit soort verbindingen. Je moet rekening houden met output buffers, input buffers, reactie tijden enz. Het rekenen aan dit soort verbindingen is knap lastig kan ik je verzekeren.
marcel1970 Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Zie deze citaat Origineel bericht van: winwiz Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba) Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200. Ik probeerde met mijn dune via smb had last van haperingen...via UPnP speelde dezelfde BD prima af over 100 Mbit "My next wife will be normal"
winwiz Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Origineel bericht van: marcel1970 Zie deze citaat Origineel bericht van: winwiz Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba) Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200. Ik probeerde met mijn dune via smb had last van haperingen...via UPnP speelde dezelfde BD prima af over 100 Mbit Dat bedoel ik Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
grunnsat Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Origineel bericht van: winwiz Origineel bericht van: marcel1970 Zie deze citaat Origineel bericht van: winwiz Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba) Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200. Ik probeerde met mijn dune via smb had last van haperingen...via UPnP speelde dezelfde BD prima af over 100 Mbit Dat bedoel ik Alleen kun je via UPnP niet alles vinden c.q. afspelen. Een ISO werkt niet over UPnP. Daarom gebruik ik geen UPnP.
marcel1970 Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Vandaar dat ik Winwiz citaat erbij pakte Citaat: NFS protocol of eventueel streamt via HTTP maar heb mezelf er nog niet in verdiept hoe dat in te stellen, maar ga er bij hem vanuit dat hij wel gelijk zal hebben... (UPnP stond standaard wel ingesteld bij mij) "My next wife will be normal"
winwiz Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Origineel bericht van: grunnsat Origineel bericht van: winwiz Origineel bericht van: marcel1970 Zie deze citaat Origineel bericht van: winwiz Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba) Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200. Ik probeerde met mijn dune via smb had last van haperingen...via UPnP speelde dezelfde BD prima af over 100 Mbit Dat bedoel ik Alleen kun je via UPnP niet alles vinden c.q. afspelen. Een ISO werkt niet over UPnP. Daarom gebruik ik geen UPnP. Je kunt het naast elkaar gebruiken.... maar, het (betere) alternatief is dus nfs. Dan kun je wel alles kijken en je hebt veel minder overhead en daardoor streamt het beter. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gerard 76 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Heb het nfs progje inmiddels draaien en nu werkt alles wel goed. Gewoon over een 100 Mb/s netwerk. Ook het "bird" bestandje draait nu soepel.
winwiz Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Heb het nfs progje inmiddels draaien en nu werkt alles wel goed. Gewoon over een 100 Mb/s netwerk. Ook het "bird" bestandje draait nu soepel. Kijk dat horen we graag... Veel plezier ermee! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gerard 76 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 allemaal bedankt voor het meedenken
ransjooman Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Kun je met de nog uit te komen AC Ryan Fluxx spelers ook dreamboxen mounten?En is deze als NAS te gebruiken? Ik zit al een hele tijd te dubben om een NAS schijf aan te schaffen,maar als zo'n AC Ryan dit ook kan,dan heb ik toch een betere player als mijn beide dreamboxen(toch?) DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.
grunnsat Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Hier het lijstje met features: Personalisable User Interface Movie Jukebox with automatic information retrieval TV-Series Jukebox with automtic information retrieval Music Jukebox with full ID3 tag support Photo Albums and Slidehow App (Widgets) Store for free and payed content Autorun Playlist on Startup Folder Lock (Hidden / Password Folder) Watched Folder Tag Network Path Shortcut BD ISO with Light navigation, folder playback DVD ISO / IFO with Full Menu, folder playback Flash version 10 Java FX Windows DRM, Widevine DRM, SecureMedia DRM, Verimatric DRM Remote Control via HTTP Remote Control via iPhone Remote Control via Android HTML XML UPnP Client UPnP Server DLNA DMP (Player) DLNA DMR (Renderer) DLNA DMC (Control) DLNA DMS (Server) Samba Client Samba Server NFS 4 Server (Linux) NFS 4 Client (Linux) Bonjour Server FTP Client FTP Server AFP (Mac OS-X) De Fluxx kan dus heel veel op dat gebied!
ransjooman Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Ik wil hem ook connecten met een logitech squeezbox duet.Daarvoor heb je "squeezecenter" nodig.Weet iemand of dit op de Fluxx geinstalleerd is,of dat dit naderhand te installeren is? DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.
Vlearmoes Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 Hier een Mede8er 400 achter een synology 110j Nas met WD 2TB green HDD speelt alle bestanden moeiteloos af Theo Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus
grunnsat Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 Origineel bericht van: Vlearmoes Hier een Mede8er 400 achter een synology 110j Nas met WD 2TB green HDD speelt alle bestanden moeiteloos af Theo Die is dus ook gebaseerd op de vorige generatie Realtek chip. De nieuwe AC Ryan Playon!HD2 is gebaseerd op de nieuwe krachtiger Realtek.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen