Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

Ik heb een Dual core pc 3 ghz processor 2 gig intern geheugen, een Nvidea Geforce GT 220 videokaart en het besturingssysteem is wondows 7 ultimate.

Als ik via mijn VU+Duo HD kanalen probeer tr streamen naar deze pc haperen de kanalen regelmatig waneer je deze streamt via VLC player.

Nou heb ik wel mijn vermoedens waar dit aan zou kunnen liggen ik gok zelf dat de 2 gig intern geheugen de bottelnek is aangezien ik op mijn kamer een pc heb staan met 4 gig intern geheugen, andere videokaart maar hierr gaat de streaming wel goed.

Maar jullie zijn de experts hier wie kan me uitsluitsel geven

greetz

Vriendje Stokvis

Sorry als dit in een verkeerde topic staat maar wist even niet waar ik dit het beste kon plaatsen

Geplaatst:

mijn eerste ingeving is netwerk,

je geheugen/PC tekort kan je testen door een HD opname te maken

en deze naar je PC copieren, (duurt ff heb je ook wat)

en dan deze met vlc afspelen als dit ook hapert, ligt het probleem zeker bij je pc als deze wel soepel loopt, dan

word het pas echt een uitdaging eek

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Geplaatst:

Hoi Noud

Bedankt voor je reactie maar netwerk denk ik dan weer niet omdat ik boven een pcheb met 4 gig intern geheugen en die draait er zijn hand niet voor om moeiteloos en vloeiend streaming via vlc

Daarom dacht ik dat de 2 gig intern geheugen op de die andere pc wat krap was.

En wat bedoel je eigenlijk precies met een HD opname naar de pc kopieeren bedoel je dat met een videocamera of iets opnemen op de VU en dan naar de pc zetten ??

Groeten

Vriendje Stokvis

Geplaatst:

Indien streaming gebeurd over een vast netwerk dan zou het zonder problemen moeten werken.

Vergeet wel niet dat je een sterke video kaart moet hebben om die moeiteloos te kunnen weergeven.

Vb kaart met dedicated geheugen van 1 gb zou wel moeten werken.

• Beheerder
Geplaatst:

Neem eerst een stukje op, kopieer dit naar de hdd van je pc en probeer opnieuw.

Jouw hardware moet dit probleemloos af kunnen spelen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

vriendje Stokvis,

op een LAN ethernet-kabel thuisnetwerk 100Mbit moet gewoon HD en zeker SD schokvrij afspelen met de VLC.exe (inclusief addons)

Ofwel je firewall en security software knijpt de keel dicht

als er een slechte router tussen hangt kan het zijn dat die problemen geeft

veel Grafische kaartjes kun je via troubleshooting instellen op hardware versnelling < kijk eens daarna ***

geheugen kan niet het probleem zijn

CPU ook niet

GT 220 zou kunnen ***

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Mijn HD beeld haperde ook , tot ik zag dat VLC men pc AMD phenom II 955 met cool quiet optie aan niet naar de volle snelheid van men cpu schakeld bij gebruik .

CPu bleef op cool quiet , de cpu op 10% van de 3200mhz hangen ,dus een 800 mhz , en dan haperde HD beeld gewoon.

mischien eens nakijken (ook bij een intel systeem) of er in energiebeheer op hoge prestaties kan geschakeld worden om de volle capaciteit van de cpu gebruikt kan worden .

Heb ook maar 2 gig geheugen en alles werkt perfect nu .

Geplaatst:
Origineel bericht van: Vriendje Stokvis
Hoi Noud
Bedankt voor je reactie maar netwerk denk ik dan weer niet omdat ik boven een pcheb met 4 gig intern geheugen en die draait er zijn hand niet voor om moeiteloos en vloeiend streaming via vlc
Daarom dacht ik dat de 2 gig intern geheugen op de die andere pc wat krap was.
En wat bedoel je eigenlijk precies met een HD opname naar de pc kopieeren bedoel je dat met een videocamera of iets opnemen op de VU en dan naar de pc zetten ??

Groeten

Vriendje Stokvis

Gewoon een stukje ned1 HD opnemen en deze copieren naar je pc, en daar afspelen, goed netwerk op pc X garandeert helaas geen goed netwerk
op PC Y, dnek aan kapote netwerk adapter's rotte kabels enz.

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Geplaatst:

als je taakbeheer oproept wat is dan het vrije geheugen en welke programma's op PC verbruiken het meest?

het komt voor dat de antivirus/firewall software redelijk veel mem trekt

en als dan nog op C:\ te weinig vrije hdd ruimte is gaat het snel

want dan moet pc veel swappen (virtueel geheugen op hdd) en als de indexing ingeschakeld is wordt het dubbel lastig, indien te weinig vrij geheugen of vrije hdd ruimte aanwezig is.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Verander eens in VLC onderstaande instelling. Dit scheelt vaak een flinke slok op een borrel. Goeie kans dat het dan wel goed loopt.

Je komt daar via het menu Extra -> Voorkeuren en dan bij Opties weergeven het rondje zetten bij Alles

vlc.jpg

Geplaatst:

Update omtrent haperingen streaming

Heb volgens jullie tips even zitten spelen met wat instellingen in vlc player en daar zat idd het probleem ook die h264 skip the loop filter op alles gezet en nu loopt het als een zonnetje bedankt voor de duidelijke uitleg met de printscreen.

Nu heb ik een volgend probleem ontdekt

Als ik het via windows mediaplayer 12 probeer te streamen krijg ik geen geluid.

Tips zoals even stopzetten en weer aanzetten werken niet geluid blijft weg

De codecs die ik gebruik zijn klite codec full en shark 007 codecs een tip die ik ooit eens van een kennis kreeg.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?

Heb ook al geprobeerd 1 van de twee codec paketten te verwijderen en wer maar 1 te gebruiken maar dar hielp ook niet.

Werk namelijk liever met windows mediaplayer (iedere gek heeft zijn gebrek)

Als het niet anders kan dan maar vlc player nartuurlijk

Bedankt voor alle geboden hulp

Groeten

Vriendje Stokvis

Geplaatst:

in ieder geval niet 2 codecpakketten installeren. Kies voor een en hou t daarbij.

2 pakketten geeft vrijwel zeker problemen. Ook al lost t je probleem niet op: t brengt niets, behalve potentiële ellende

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen