Gast rodeo Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 hallo,ik woon in gran canaria en heb vandaag iemand mijn schotel laten instaleren op astra2,5 en astra 19,2 met 2 schotels omdat het hier niet goed werkt met de dual lnb,volgens hem,nou ontvang ik de meeste hd kanalen maar geen rtl5 rtl7 veronica net5 en ook geen film1 2 en 3 hd of sport1 hd ,weet iemand hoe dit kan?eredivisielive hd werkt weer wel perfect,ik heb zelf een phillips dsr 7141 decoder van canaldigitaal, bij voorbaat dank
satencom Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Wat van merk lnb's , en van Diseqc switch gebruik je, en zitten de lnb's wel in de goede volgorde aan gesloten op de Diseqc switch de 19,2 op A en 23,5 op B Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast rodeo Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 hallo hendrik bedankt voor je reactie,maar ik kan er nog weinig mee, de 19.2 zit op A en de 23.5 op B,ik weet niet wat een diseqc switch is of wat de volgorde moet zijn daarvan,laatstaan dat ik weet wat diseqc betekent.maar die istalateur zei dat die kanalen via de noord-beam gingen en we zitten hier in gran canaria, zuid dus,ik heb ook geen ned3 hd trouwens,maar het gaat mij vooral om de sportkanalen in hd,gek dat eredivisie live hd dan weer wel werkt,toch?ik ben niet technisch ofzo,maar heb wel logica,en ik heb het idee ook dat dit gefixt kan worden,bedankt hendrik,ik kijk later nog wat merk lnb ik heb,kan nu het dak niet op groetjes
Gast rodeo Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 nou ik heb gekeken maar ben niet zeker,het is een televes,spaans dus,zo'n lange platte gele,denk mischien dat de schotel iets verbogen is
paulie89 Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 misschien foutje bij canal d. Bij mij werk(t)en de commercielen ook niet (oorzaak onduidelijk) ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird. Locatie: 1339
satencom Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Ik heb even een voor beeld gemaakt, zo zal het er bij jou ook uit moeten zien als het goed is. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast rodeo Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 bedankt hendrik,de switch zit zoals jou afbeelding,maar ik ben dus nu bezig ermee en heb de lnb vervangen,mn signaal is beter geworden,ik had 6 uit 10 en nu bijn 7 op de 23.5,maar ben nu op 1 of andere manier al mn hd kanalen kwijt,dus ik snap er echt geen bal meer van.ik ben de lnb een beetje aan het draaien maar het schiet niet op.
Gast rodeo Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 ja bedankt,maar doen ze het nu wel?en zit jij in almere of ook op de canarische eilanden?
wigee Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 HD kanalen zou toch moeten lukken daar., er is daar toch een spot beam voorzien? Ik moet dat ook nog regelen voor mijn schoonouders in Tenerife. Is voorzien voor maart...
spran062 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 kan je ook vertellen wat voor ontvanger je heb. Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141 Humax 5400, Venton 200HD Amiko 8900HD lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt
Gast rodeo Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 ik heb een phillips dsr 7141 en een schotel van 120cm met een televes lnb en daar moet het gewoon mee lukken lijkt mij.
Mister HaCk Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Krijg je geen signaal op de zenders of geen rechten? heb je het over rtl4HD, rtl5HD enz of de normale rtl4, rtl5 enz.
Gast rodeo Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 ik heb het over de hd kanalen,sommige werken en andere niet en ik krijg ze niet te pakken,geen signaal nee,maar nou zat ik te denken of het mischien temaken heeft met mn tv,ik heb een hd-ready en geen full-hd,zou dat iets uitmaken?
allez l'om Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 nee dat maakt niets uit misschien kun je je signaalwaarden eens posten op verschillende zenders? Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Snurker Geplaatst: 16 februari 2011 Geplaatst: 16 februari 2011 De ASTRA 3b satelliet heeft een sterkere beam naar de Canarische eilanden staan, dus bij een schotel van 1,2 m zou je ook wel eens oversturing kunnen hebben. doe even een uitgeknepen zeem over de LNB zodat het signaal tijdelijk wat zwakker wordt en controleer dan de ontvangst. groeten van Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen