Ga naar inhoud


Windgevoelig


TDCI-racer

Aanbevolen berichten

Met de windvlagen van nu ( windkracht 8) valt geregeld het geluid weg en krijg ik blokken op het scherm.

Vanwege regengvoeligheid heb ik een paar maanden geleden 2 Triaxschotels (88 cm) geplaatst met 2 MTI high gain LNB's en hiermee heb ik op zowel Astra 1 als Astra 3 98 - 100% signaalsterkte en 100 % signaalkwaliteit.( dreambox 800 HD se)

Ik ben op het dak gaan kijken om te zien wat de wind voor invloed heeft, want ze staan op de 2e etage vol in de wind, en tot mijn verbazing wordt de Triax iedere keer iets omgebogen en komt in een soort trilling waarschijnlijk door de windrichting.

Dit valt mij zeer tegen van de Triax schotel, maar wat is het alternatief ???

Welk merk schotel heeft wel die degelijke bevestiging waardoor e.e.a stevig blijft staan zonder problemen.

 

Wat is jullie advies hierin, want de Triax gaat vervangen worden dat is zeker.!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Pas als je met zekerheid weet dat mensen bij jou in de buurt ook problemen hebben met ontvangst (op dat moment) via de schotel, dan pas kun je de schuld aan de schotel/opstelling geven.

Voor hetzelfde geld was er op dat moment een forse regenbui bij de uplink schotel, en was het helemaal niet jouw installatie die daar schuld aan was.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat de opstelling (triaxschotel) het probleem geeft.

Ik heb nu op dit moment last zo ook de buren die op dezelfde schotelopstelling aangesloten zijn.

Ik kan visueel ook zien dat het geheel in een extreme trilling komt en de schotel echt verbogen wordt op de popnagels waarmee de schotel vastzit aan de bvestigingbeugel op de achterzijde.

De lange arm van de Triax is ook niet echt een voorbeeld van stevigheid !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier met z'n allen toch heel veel Triax schotels opgesteld staan, en dit is de eerste keer dat ik van dat probleem hoor.

Woon je toevallig naast een hoog (flat)gebouw, waardoor er bij een bepaalde windrichting een zogenaamde vortexstraat zou kunnen ontstaan bij jouw opstelling? confused

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gebouwen rondom mij heen zijn even hoog of lager want de wind heeft vrij spel.

Ik hoor de wind aan komen rollen door het kraken van mijn serredak gevolgt door blokken en geluidsuitval.

De windstoten op dit moment zijn maximaal 88km/h per uur ( weerstation op hetzelfde dakIk denk dat de wind op dit moment op een ongunstige hoek tegen de schotel aankomt waardoor je deze visueel zit verbuigen.

 

Ik wil eigenlijk op alle momenten, desnoods met windkracht 11 beeld hebben en ben dus op zoek naar de betere schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wavefrontier T-90?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze foto eens hier eens op dit board gezien,ik heb sinds vorig jaar een Wavefrontier T90 met 10 LNB's op mijn schuur staan. En ik heb meteen dit erop gemaakt volgens deze foto. Hij vangt de volle wind op maar hij beweegt geen milimeter.Ik weet niet meer wie de maker hiervan is en ik hoop

niet dat hij het mij kwalijk neemt dat ik zijn foto hier neerzet maar ik zou het aan alle Wavefrontiers bezitters

aanbevelen. Het kost haast niets en je houd altijd beeld.

post-41198-1318261795,8205_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een wavefrontier T90 en die zou ik zeker wel aan kunnen raden.

 

we hebben hier door de jaren flink wat winden gehad en hiervoor had ik hetzelfde probleem met een triax-schotel.

na mate de winden kwamen des te meer de triax verboog,waardoor later natuurlijk geen beeld meer.

 

toen een wave gehaald en eigenlijk nooit uitval gehad ermee.

dat is natuurlijk op een "flinke" regenbui na en dan nog maar 1a2 min...

vorig jaar best wel wat wind gehad waarvan ik dacht dat hij het niet zou uithouden(staat vol in de wind tussen 2 tuinen in)maar hij gaf er niet aan toe.

 

dus van mij een aanrader....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan nergens vinden waar de topicstarter zich bevindt, dit om te beoordelen of dit extreem is of normaal....pal aan de kust zou het wat normaler zijn dan in de bossen van bijv drenthe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds nieuwsgierig wie of hoeveel nog meer de ervaring hebben met de Triax die TCDI-racer omschrijft.

Is de Triax echt zo'n slappe schotel?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TDCI-racer

Wat is jullie advies hierin, want de Triax gaat vervangen worden dat is zeker.!!!

En het is wel zeker dat de schotel steeds 100% in het signaal van de satelliet staat? Enig trilling mag dan toch niet meteen tot blokjes leiden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat vannacht mijn schotel vergaan is.

Gisterenavond goed beeld, vanochtend geen beeld. Alleen weet ik niet helemaal wat het zegt. Mijn decoder geeft aan dat de sterkte van de meeste transponders rond de 90 a 95% procent zit. Dus dat lijkt me goed en is op alle transponders in orde. Echter is de kwaliteit bijna altijd 0%. Sommige zenders op de 19.2 komen door, maar op de 23,5 totaal niet.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

die bekende haakse muurbeugels zijn (bij de grotere) vaak aanleiding tot behoorlijke trillingen en schudden bij storm

mijn eerste Cas75 wiebelde aan zo'n beugel van 50cm BEHOORLIJK

en dus dan ook blokjes.

 

is de pan zelf erg dun dan trilt het ding ook behoorlijk

 

bij dergelijke storm kun je wel een en ander verwachten aan storing

tot nog toe > knock on wood < staat de t55 12 hoog nog zonder problemen en zonder blokjes op tegelvoet.

 

ciao

 

overigens met schroefje door klem en mast gefixeerd (verdraaien kan niet alleen omwaaien sick )

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...