Ga naar inhoud

Waarom het ik geen "ondertitels" in het menu staan?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op de DM8000 en op de VU+duo Pli staan. Waarom staat bij de DM8000 in het menu de optie "ondertitels" en in het menu van de VU niet?

Ik speel veel series in Avi af met losse srt bestanden, dat gaat met de DM prima maar ik zou niet weten hoe in de VU de ondertitels erbij te krijgen????

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

die heb ik ook al eens gesteld.

voor vu+ duo moet je gewoon eerst audio doen,

en dan krijg je weer geel voor subtitles...

Geplaatst:

In het systeemmenu van de DUO kan je een groot aantal "globale" instellingen maken met betrekking tot de audio- & ondertitelinstellingen.

Om daadwerkelijk (andere) ondertitels te kiezen tijdens het kijken, kies je die door eerst de ondertiteltoets in te drukken. Let op: als het betreffende programma geen ondertitels verzorgt, werkt die toets niet.

Om daadwerkelijk (andere) audio te kiezen tijdens het kijken, kies je die door eerst de audiotoets in te drukken.

Met andere woorden: op de DUO zijn die keuzes rechtstreeks te maken; je hoeft daarvoor niet het systeemmenu in te duiken.

Geplaatst:

Volgens mij gaat het hier om ondertitels bij mediabestanden.

Zelf ben ik er ook nog niet in geslaagd deze werkend te krijgen op de VU+.

Ze hebben wel dezelfde naam als de mediafile - maar kan ze nergens selecteren.

Geplaatst:

In ieder geval in PLi zijn die met de movie player standaard af te spelen (geen MediaPlayer nodig). Als er inderdaad ondertitels zijn (kan ook ene srt file zijn) dan zijn die via de ondertitel toets te selecteren (of via audiotoets en dan geel). In alle moderne images is de ondertitel optie uit het menu en verplaatst onder het audiomenu... via de geel optie. Omdat de VU een aparte ondertitel toets heeft kun je daar ook meteen in terecht komen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Heb je op de 8000 oudere versie software dan op de VU?

dan verklaart dat waarschijnlijk het verschil in menu

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

om srt files of op andere manier toegevoegde losse (selecteerbare) ondertitels (zoals bij mkv of DVD, waar ze "in" zitten) te activeren, gebruik je de TT knop of de ondertitel knop. Welke knop je moet hebben verschilt per toepassing.

Deze zitten naast elkaar, onder de mute knop op de ab.

Dan krijg je een keuze menu (met meestal dus maar 1 ondertitel). Meestal staat er iets zoals: 0 UTF-8 text.

Selecteer deze, en de ondertitel zal verschijnen.

Hou er wel rekening mee dat dit relatief lang duurt: vanaf bevestigen tot wel 10 seconden voordat ze verschijnen.

Geplaatst:
Citaat:

Hou er wel rekening mee dat dit relatief lang duurt:

Ik ben er achter gekomen dat regelmatig (dus niet altijd) de eerste twee teksten niet worden weergegeven op het moment dat je hem aanzet. De software hiervoor in servicemp3.cpp(?) is hier zeer tricky...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Zelf gebruik ik de VU nu als volwaardige mediaplayer. Ik heb verder niks anders meer staan.

Helaas is de VU echter vrij kritisch: zelfgemaakte dvd's willen wel eens vreemd doen, ondertitels die spontaan verwijnen.

Tip van mijn kant: Handbrake. Met dit gratis programma kun je van vrijwel elk bestand een MKV file maken, met losse of ingebrande subs, wat je wil.

Die werken vervolgens prima op de VU, zeker met ingebrande subs.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen