fredzetee Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Bij de et9000 zit een kabel voor extern doorlussen. Ook bestaat die optie in software, dus het kan ook zonder kabel. Wat is nou het verschil? Waneer gebruik je wat? Op mijn oude dreambox 7000 kon ik ook met 1 kabel van tegelijk opnemen en kijken naar een andere zender ( welliswaar van dezelfde transponder). Nu begrijp ik dat het doorlussenop de et9000 mij dezelfde optie geeft.... Met andere woorden wat kan ik dankzij het doorlussen op de et9000 meer dan op mijn oude dreambox?
joeridb Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Heb die vraag ook al gesteld , maar geen antwoord op gekregen. Clark Tech ET9000 Visiosat Bigbisat 4 x Twin LNB 2 switch 4 x1
Roodkapke Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Alleen doorlussen achterop werkt. De software matige oplossing zit ingebakken in E2. Geen kabeltje is geen beeld op tuner 2. Maar doe jezelf een plezier en sluit willekeurig welke twinontvanger altijd met 2 kabels aan. Wat heb je aan een twinontvanger als je hem mank maakt met een doorluskabeltje ? PLinux member
fredzetee Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 Origineel bericht van: Roodkapke Alleen doorlussen achterop werkt. De software matige oplossing zit ingebakken in E2. Geen kabeltje is geen beeld op tuner 2. Maar doe jezelf een plezier en sluit willekeurig welke twinontvanger altijd met 2 kabels aan. Wat heb je aan een twinontvanger als je hem mank maakt met een doorluskabeltje ? Je hebt gelijk maar de 2de kabel moet ik nog trekken.... Maar dan is nog de vraag, wat heb je aan dat doorlussen bij 1 kabel, wat kun je dan meer als bij niet doorgelust?
Roodkapke Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Dan kun je binnen hetzelfde bereik op dezelfde satelliet nog kijken/luisteren. Dus stel je zit naar een zender te kijken die op een verticaal/laag transponder zit, dan blijft verticaal/ laag als enige beschikbaar. De andere 3 bereiken kun je dan niet meer ontvangen. Simpel gezegd, als je wat opneemt is ruwweg 25% van de satelliet nog te bekijken met de 2e tuner. PLinux member
fredzetee Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 Dus als ik het goed begrijp : 1 kabel - 1 tuner -> aleen kanalen van dezelfde transponder met dezelde polarisatie 1 kabel - doorgeluste tuner -> meerdere transponders maar wel alleen kanalen met dezelde polarisatie en in het zelfde ( hoog/laag) bereik. Correct?
Roodkapke Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Yep, Netto krijg je bij doorlussen dus wel zenders erbij op je 2e tuner. Echter per satelliet is de verdeling anders, dus ook de hoeveelheid zenders per sectie. PLinux member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen