Ga naar inhoud


Kathrein UFS912 beginners


dolphs

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw in dit gedeelte van s4a, dus voor wat betreft het Kathrein gedeelte.

 

Ik heb mij laten vertellen een UFS912 aan te schaffen voor HD TV als tweede receiver ivm prijs-kwaliteit. Ik ben mij bewust dat ie niet alles zou kunnen wat een DM8000/800se kan, maar daar is dan ook de prijs naar - echter als tweede ontvanger lijkt het mij een leuk machientje.

 

Voordat ik daadwerkelijk tot koop overga wil ik een aantal dingen even weten, allereerst wbt hobby lijkt het mij interessant een AAF of een andere enigma2 image erop te zetten. Voor het oudere model, de 910, heb ik direct allerlei websites gevonden met genoemde images en tools. Die bestaan vast ook voor de 912, kan iemand mij een beetje wegwijs maken waar ik laatste images kan vinden van AAF, Neutrino e.a. (evt middels PM indien dat indruist tegen S4A policy )

 

Verder zitten op de 912 3 USB2.0 aansluitingen ( 1 voorop, 2 achter). Ik neem aan dat het mogelijk is op de usb ports een smartreader+ en evt een USB stick te hangen, zoals ik ben gewend bij de Dreambox. Qua capaciteit neem ik dan voor het gemak aan dat 1Gb ruim voldoende is ( voor picons, boot, etc ). Wellicht is het mogelijk hiervoor het SDCard gedeelte te gebruiken, of mis ik dan (logischerwijs) de mogelijkheid foto's af te spelen via SDCard? Voor de 910 is hier een USBTool voor die meteen je usb stick netjes partitioneert en indeelt - is dit ook voor de 912?

De smartreader wil ik kunnen gebruiken ivm mijn Canal Digital kaartje. Eventueel kan ik die via een van de 2 PCMCIA modules aan de voorkant gebruiken neem ik aan, mits goede insteekmodule met codering SECA3: dit alles dus met het oog op een alternatieve firmware en met softcam als OSCam of een CCcam variant (VizCam?).

 

Wat betreft het audio/video gedeelte is het noodzakelijk zowel Optical(SPDIF) als HDMI aan te sluiten, of volstaat een HDMI kabel die naar de TV gaat om zowel video als audio af te spelen?

 

Op de receiver zit een eSATA aansluiting voor een externe hard disk, ik neem aan dat ik dmv FTP of SSH via een andere "PC" netjes bestanden kan uploaden naar die externe hard disk, hoewel closed source, wellicht kan ik op die manier zelfs enkele Kathrein systeembestanden aanpassen of packages installeren (vergelijkbaar zoals bij de DM)?

 

Tot slot hoe is de afstandsbediening, ligt deze goed in de hand of is het aan te bevelen een universele aan te schaffen voor combinatie TV/Kathy.

 

Ik zal het een en ander mogelijk ook terugvinden in de handleiding van Kathrein, maar meestal werkt het beter om ervarignen/meningen van medehobbyisten te vragen, daarom zie ik de reacties dan ook met belangstelling tegemoet!

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste D,

 

ik heb geen 912 maar een 910. Wat voor de 910 geldt is zonder twijfel ook mogelijk met de 912.

 

Draai hier al geruime tijd AAf Enigma2 HS V2 in de 910 en dat werkt gewoon perfect. Er is nu ook een nieuwe Multi Media versie. Die gebruik ik niet omdat geheugen capaciteit in de 910 hierdoor wat krap wordt en ik de MM uitbreidingen niet direct nodig heb.

 

Probleem bij E2 is echter, dat de Seca 3 kaart in de standaard PCMCIA modules (nog steeds) niet ondersteund wordt.

 

Derhalve moet je hiervoor "uitwijken" naar bijvoorbeeld Smargo kaartlezers in combinatie met de Oscam server. Oscam is inmiddels ook zo ver geperfectioneerd, dat het gewoon probleemloos werkt.

 

Dat uitwijken is op zich geen probleem en zelfs aanzienlijk goedkoper dan de PCMCIA modules en ook nog eens universeel inzetbaar.

 

Vrijwel alles wat je verder opnoemt is ook mogelijk met de 912. Informatie hierover is te vinden op het betreffende board van de E2 HS V2 versie.

 

De combinatie van E2, Smargo en de Oscam server maakt van 910 een perfecte ontvanger. En dat kan op de 912 alleen nog maar beter gaan.

 

Ik heb een Harmony universele zapper, maar die gebruik ik weinig meer. De originele zapper is voldoende.

 

Wel heb ik een Master stopcontact strook in gebruik met de Kathrein als Master. Als ik de Kathrein uitschakel naar de slaapstand, dan schakelt de TV uit, de Usb hub met de Smargo's, de externe USB HD en de Dolby Surround ontvanger.

 

En wek ik de Kathrein weer op uit de slaapstand, dan schakelt alles tegelijk weer aan.

 

De geluidsregeling van de versterker (verbonden via SPDIF) verloopt gewoon via de Kathrein AB. Meer hoef ik bij normaal gebruik niet in te stellen.

 

Misschien heb je wat aan deze informatie.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...