Ga naar inhoud

Probleem vu+ duo opnemen en tegelijk kijken op een andere satelliet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik iets opneem en iets te gelijk wil kijken op een andere satelliet. Dan zegt de vu+ duo "afstemming mislukt". Beide tuners (twin) van vu+ duo zijn apart geconfigureerd. En alles is twin uitgevoerd en aangesloten. Ik heb even voor de zekerheid mijn satlook digital nit aangesloten. Om uit te sluiten of het aan de diseqc of aan een lnb ligt. Alles werkt naar behoren en schakelt goed over. Heeft iemand nog tips of trucs voor mij?

Geplaatst:
Origineel bericht van: paardengek
Deze truk heb je al vast gehad, denk ik:

Wissel de beide coax kabels van de tuner eens om.

Klopt. Helaas hetzelfde resultaat. Wat mij ook op valt is het volgende. Als ik een van de tuner de coax los trek. Dan ga ik van uit dat de vu+ duo overgeschakeld naar de andere tuner waar de coax nog aangesloten is. Helaas schakelt de vu+ duo niet over. Terwijl mijn oude topfield 5510pvr dat wel deed. Vu+ duo defect confused.
Geplaatst:

je bent wel gevaarlijk dichtbij aan tuners stuk maken

coax afkoppelen terwijl der stroom op staat

geef eens je tunerconfiguratie van A en B

via webinterface VU+ kun je onder boxcontrol het OSD scherm op tv ook weergeven en dus opslaan

dan kun je die als bijlage in je vraag/bericht erbij voegen.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

idd,

als je A doorlust naar B dan heb je pech.

als je twin lnb's hebt dan moet je iedere tuner inzetten apart !

anders werkt het niet.

zoals tonskidutch aantoonde is de enige juiste manier om te werken met twin lnb's om aparte opnames/kijkplezier te hebben.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ventura
Als ik een van de tuner de coax los trek. Dan ga ik van uit dat de vu+ duo overgeschakelt naar de andere tuner waar de coax nog aangesloten is.
Waarom zou hij? Je vertelt hem toch niet dat je de kabel hebt verwijderd?

Overigens: er schijnt momenteel met de instelling "gelijk aan" iets mis te gaan. In plaats daarvan moet je gewoon de volledige instellingen in de tunerconfig van tuner B maken.

Klopt toch dat je alles dubbel hebt uitgevoerd (geen doorlus)?
Geplaatst:

Voor alle duidelijkheid. Beide tuners zijn apart aangesloten. En niet door gelust. Ik heb beide tuners nu zo ingesteld. Helaas doet het probleem nog steeds voor cry.

post-34900-1318261797,7247_thumb.jpg

Geplaatst:

als er in dat menu staat tuner B is gelijk aan Tuner A

klopt het naar mijn bescheiden mening niet dat ze onafhankelijk zijn ingesteld.

ik zie in dat menu bij A en bij B sat-posities staan

als er staat tuner B is gelijk aan Tuner A = die softwarematig doorgelust.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Als er in dat menu staat tuner B is gelijk aan Tuner Aklopt het naar mijn bescheiden mening niet dat ze onafhankelijk zijn ingesteld.

Ik zie in dat menu bij A en bij B sat-posities staan
als er staat tuner B is gelijk aan Tuner A = die softwarematig doorgelust.
Nee, dat klopt niet: een "gelijke" instelling is iets heel anders dan een doorlus. Anders zou er ook niet een aparte instelling zijn die "doorlus" heet.

Die "gelijke instelling" doet letterlijk wat er staat: die geeft de betreffende tuner dezelfde instellingen als de ander tuner. Dit is een eenvoudige manier om voor de meestvoorkomende situatie, twee gelijke configuraties op beide kabels, de tweede tuner snel in te stellen.
Er is echter recent een probleem ingeslopen, waardoor die instelling het niet goed doet. De tweede tuner dan volledig instellen moet dan de oplossing zijn.
Geplaatst:

Zit hier met iets soortgelijks.Even voor de duidelijkheid.Ik heb op mijn Vu+ Duo 10 LNB`s waarvan 4X Twin LNB`s waarvan 1 uitgang voor de TV beneden en een voor de 2e TV boven.Op mijn VU+ staan dus eigenlijk 10 SINGLE LNB`s.Ik heb tuner B hetzelfde ingesteld als tuner A.Ik kan nu Astra3 de VTM opnemen en tegelijk NED1 kijken.Het lukt echter niet om NED1 op te nemen en dan bijv. RTL7 te kijken.Is dit hetzelfde als het draadje hierboven,m.a.w. moet ik mijn LNB`s uitbreiden naar quatro`s om zowel beneden twee uitgangen aan te bieden aan de VU+ en de derde uitgang naar de Dreambox boven.

gr,

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

Geplaatst:

Vandaag weer wezen testen. Ik heb het volgende waar genomen. Als ik iets opneem op de Eurobird 9 en ik wil iets kijken op de Astra 3. Dan geeft de vu+ duo alleen "afstemming mislukt" op de astra 3. Astra 1 en 2 werken wel naar behoren. Iemand nog een idee?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen