ligth011 Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Even een vraag, ik wil een website gaan bouwen maar nu wil ik niet dat er gescrold moet worden. Dus wat ik wil net als bij een ipad dat de site mee draait naar landscape. (als ik dat goed beschrijf) Eigenlijk 2 website, anders weet ik het niet zo goed uit te leggen.
Puch Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Alles is afhankelijk van het beeldscherm die bezoekers gebruiken. Je kan er vanuit gaan dat 90+% van de bezoekers op een resolutie van 1024x768 of groter surft. Dus als je een website maakt die niet breder en niet hoger is dan die verhoudingen zullen bezoekers nooit moeten scrollen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
ligth011 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 maar er zijn site waar de website meedraait. dus hetzelfde als bij een ipad of iphone
Kowalski Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Maar... elke website draait op de iPad of iPhone toch mee? Dat is een functie van het apparaat, niet van de website. Of heb je een voorbeeld van wat je precies bedoelt? Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
ligth011 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 volgens mij de website van de posthoorn.eu
Kowalski Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Dat is een flash website en op mijn iPhone zie ik alleen maar een leeg vlak. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
ligth011 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 dat klopt want mac ondersteund nog geen flash. dus dat kan zo dus niet.
winwiz Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Origineel bericht van: ligth011 dat klopt want mac ondersteund nog geen flash. dus dat kan zo dus niet. Nog? dat is een understatement.. Als het aan meneer Jobs ligt zal het nooit ondersteunt worden! Maar op de ipad blijft het uiteraard ook leeg. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Kowalski Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Origineel bericht van: ligth011 maar er zijn site waar de website meedraait. dus hetzelfde als bij een ipad of iphone OK... misschien dan een ander voorbeeld van wat je bedoelt? Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Puch Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Origineel bericht van: winwiz Origineel bericht van: ligth011 dat klopt want mac ondersteund nog geen flash. dus dat kan zo dus niet. Nog? dat is een understatement.. Als het aan meneer Jobs ligt zal het nooit ondersteunt worden! Maar op de ipad blijft het uiteraard ook leeg. Hier wordt wel heel erg veralgemeend. Om misverstanden te voorkomen. Het zijn de Iphone en de Ipad die (standaard) geen flash ondersteunen. Op iedere imac of laptop van apple kan je perfect flash websites bekijken. Apple bied adobe flashplayer zelfs aan ter download op hun website, dus zo'n oorlog zal het wel niet zijn met adobe. Waarom het op de iphone en de ipad niet zit heb ik ook het raden naar. En als je het toch wil, dan jailbreak je ze maar. @ligth011 Wat bedoel je eigenlijk met meedraaien. Is dat op de ipad/iphone? of bedoel je op een gewonen pc? Je kan je scherm toch niet draaien? iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
winwiz Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Origineel bericht van: Puch Origineel bericht van: winwiz Origineel bericht van: ligth011 dat klopt want mac ondersteund nog geen flash. dus dat kan zo dus niet. Nog? dat is een understatement.. Als het aan meneer Jobs ligt zal het nooit ondersteunt worden! Maar op de ipad blijft het uiteraard ook leeg. Hier wordt wel heel erg veralgemeend. Om misverstanden te voorkomen. Het zijn de Iphone en de Ipad die (standaard) geen flash ondersteunen. Op iedere imac of laptop van apple kan je perfect flash websites bekijken. Apple bied adobe flashplayer zelfs aan ter download op hun website, dus zo'n oorlog zal het wel niet zijn met adobe. Waarom het op de iphone en de ipad niet zit heb ik ook het raden naar. En als je het toch wil, dan jailbreak je ze maar. @ligth011 Wat bedoel je eigenlijk met meedraaien. Is dat op de ipad/iphone? of bedoel je op een gewonen pc? Je kan je scherm toch niet draaien? Het gaat dus over de iPhone/Ipad (of draai je je iMac/Macbook ook?).... en daar komt echt geen flash op hoor. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
ligth011 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 Het is nog even moeilijk uit te leggen, maar omdat er tegenwoordig zoveel maten en soorten schermen zijn, breed beeld etc. Wil ik dat de site altijd er top uit zit en je niet hoeft te scrollen. Ga even zoeken naar voorbeelden.
winwiz Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Origineel bericht van: ligth011 Het is nog even moeilijk uit te leggen, maar omdat er tegenwoordig zoveel maten en soorten schermen zijn, breed beeld etc. Wil ik dat de site altijd er top uit zit en je niet hoeft te scrollen. Ga even zoeken naar voorbeelden. Dan heb je flink werk te doen.... mag je lekker met o.a. CSS en PHP gaan stoeien Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
ligth011 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 kun je dat uitleggen CSS en PHP
Puch Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Origineel bericht van: ligth011 kun je dat uitleggen CSS en PHP css => cascade style sheetkort uitgelegd: een document op je website met extentie .css waarin je de layout van de website bepaald. php => hypertext preprocessorKort uitgelegd: een website programmeertaal die op server side werkt.Met andere woorden een programmeertaal die eerst alles uitvoert op de server en daarna het resultaat laat zien op het scherm van de bezoeker.Java-scriptKort uitgelegd: een website programmeertaal die op client side werkt.Met andere woorden een programmeertaal die alles uitvoert op de pc van de bezoeker.Je kan met javascript in combinatie van php bepalen welke schermresolutie een gebruiker heeft.Bij het maken van je website voorzie je bijvoorbeeld 4 css mogelijkheden. (low, middel, high en standaard)Na controle van de scherm resolutie kan je dan bepalen welke css moet worden geladen.Dit is een script die je de schermresolutie bepaald en meteen een cookie plaatst voor je volgende bezoekOp de index.php pagina plaats je volgende Php Code: <?php session_start();if(isset($HTTP_COOKIE_VARS["users_resolution"])) {$_SESSION['resolution'] = $HTTP_COOKIE_VARS["users_resolution"]; header ("location: index2.php");die();}else //means cookie is not found set it using Javascript { ?> <script language="javascript"> <!-- writeCookie(); function writeCookie() { var today = new Date(); var the_date = new Date("December 31, 2023"); var the_cookie_date = the_date.toGMTString(); var the_cookie = "users_resolution="+ screen.width +"x"+ screen.height; var the_cookie = the_cookie + ";expires=" + the_cookie_date; document.cookie=the_cookielocation = 'index2.php'; } //--> </script> <? } ?> Op pagina index2.php maak je de website en wordt aan de hand van de resolutie bepaald welk css er word geladen. Php Code: <?phpsession_start();if(isset($_SESSION['resolution'])) { switch( $_SESSION['resolution']){ case "640x480"; $Load_CSS = "LowRes.css"; break; case "800x600"; $Load_CSS = "MiddleRes.css"; break; case "1280x1024"; $Load_CSS = "HighRes.css"; break; default: //1024x768 $Load_CSS = "Standaard.css"; }}if(isset($HTTP_COOKIE_VARS["users_resolution"])) {switch($HTTP_COOKIE_VARS["users_resolution"] ){ case "640x480": $Load_CSS = "LowRes.css"; break; case "800x600": $Load_CSS = "MiddleRes.css"; break; case "1280x1024": $Load_CSS = "HighRes.css"; break; default: //1024x768 $Load_CSS = "Standaard.css"; }}?><html><head><link type="text/css" rel="stylesheet" href="css/<?php echo $Load_CSS; ?>"></head><body></body></html> iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen