Ga naar inhoud


DM800 crasht steeds na updaten settings via de PC.


wilhelm

Aanbevolen berichten

Al jaren gebruik ik Dreambox edit voor het plaatsen van nieuwe settings(Satje07) in mijn DM800. De laatste maanden echter crasht mijn box regelmatig onder het TV kijken en start daarna weer opnieuw op.

Na het flashen met een nieuwe Pli is het probleem weer enige tijd voorbij totdat ik weer nieuwe settings plaats.

De oorzaak ligt dus ergens in de settings of Dreambox edit, want na het plaatsen van de Hans settings of Henksat settings via de plugins in de box is er geen probleem. Worden de oude settings bij installatie van nieuwe compleet gewist in de box?

Ik plaats steeds mijn eigen favorieten mapje weer in de nieuwe settings via importeren, voordat ik deze via de PC upload naar de box.

 

Iemand een tip? Ik kan de oplossing niet op het forum vinden. ! frown

 

Alvast bedankt voor een reply !!

 

grtz Wilhelm.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik als Editor DreamboxEdit versie 3.0 en deze staat ook op Enigma 2 ingesteld bij upload van de settings. De DM800 staat altijd op een FTA zender als ik de settings erin blaas, waarna ik de box volledig herstart. Het heeft altijd goed gewerkt. Ik draai open-Pli 1.0.

Momenteel draait de DM800 weer perfect met de settings die ik via het menu heb geladen, dus ergens gaat er nu iets mis als ik de PC gebruik.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wilhelm, in dreamboxedit staat onder opties ook welk commando verstuurd moet worden voor reload OF restart

dat kan in dit geval ook het probleem zijn.

 

als je heel zeker wilt zijn

laat dreambox in standby

stuur de settings dan manueel per ftp

en gebruik het juiste reload commando.

 

jij hebt ook dm7020 (volgens handtekening) dan kan er een verkeerde reload gegeven zijn als je die ook voor dm800 gebruikt

 

ciao

No Blue Skies

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels m.b.v. het programma Dreamset V232 nog eens de laatste Satje07 settings van dit forum in de DM800 geblazen. Box daarna netjes via het menu herstart en na circa 5 minuten kijken weer een forse crash van de box. sick Inmiddels draait de DM800 met via het menu geinstalleerde settings van Hans weer zonder een probleem. Het ligt dus niet aan de door mij gebruikte settings Editor. Beide werken in dit geval namelijk hetzelfde.

Aangezien anderen geen melding maken van dit probleem met de settings van Satje07, mogen we er vanuit gaan dat de settings in orde zijn. Mischien het image dat op den duur vervuild raakt ?

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wilhelm
Inmiddels m.b.v. het programma Dreamset V232 nog eens de laatste Satje07 settings van dit forum in de DM800 geblazen. Box daarna netjes via het menu herstart en na circa 5 minuten kijken weer een forse crash van de box. sick Inmiddels draait de DM800 met via het menu geinstalleerde settings van Hans weer zonder een probleem. Het ligt dus niet aan de door mij gebruikte settings Editor. Beide werken in dit geval namelijk hetzelfde.
Aangezien anderen geen melding maken van dit probleem met de settings van Satje07, mogen we er vanuit gaan dat de settings in orde zijn. Mischien het image dat op den duur vervuild raakt ?


Hoi, Dreamset als bijgevoegd instellen, lijst inladen en hierna de STROOM eraf;
Kijken of dit werkt.
Het kan ook zijn dat er iets verkeerds in de box tussen de settings staat.
Makkelijke manier van oplossen, met een ftp prg. zoals Totalcommander
alle oude settings eruit wissen, wel de juiste files laten staan,
je kunt nu ook gewoon de files uit de settingslijst direect in je
box op de juiste plaats copieren, hierna weer de stroom eraf,
10 seconden wachten en er weer op.
Hoop dat het werkt voor je, heb dit reeds eerder meegemaakt.
Suc6 Ed

post-1753-1318261801,1112_thumb.jpg

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ed,

 

Bij de door jou aangeven instellingen van Dreamset krijg ik bij een netwerk configuratie test "WARNING Your receiver has Enigma 2 version 4 setting file". confused Is dit toch de juiste instelling? De enige optie waarbij ik OK krijg op alle intellingen is "Enigma 2 versie 4(HTTP reload)"

 

grtz Wilhelm.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wilhelm
Bedankt Ed,

Bij de door jou aangeven instellingen van Dreamset krijg ik bij een netwerk configuratie test "WARNING Your receiver has Enigma 2 version 4 setting file". confused Is dit toch de juiste instelling? De enige optie waarbij ik OK krijg op alle intellingen is "Enigma 2 versie 4(HTTP reload)"

grtz Wilhelm.
;

Klopt, zoals hierboven geschreven, ze moeten op 2.3 staan; niet op 2.4 anders heb je zeker me je Dreambox problemen op HD zenders, gewoon doen dus, volgende keer rept hij hier niet meer over tenzijn je weer een lijst van elders erin zet die op 2.4 staat.
Suc6 Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb nu de juiste instellingen in Dreamset gekozen. Daarna de oude settings verwijderd en de nieuwe settings van Satje07 in de DB800 gezet. De box daarna enige tijd spanningsloos gemaakt en de box opnieuw opgestart. De box draait nu al een half uurtje probleemloos. Ik ben benieuwd of het probleem nu opgelost is.

 

Bedankt zover voor het meedenken !! laugh

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...