P.C.Hooftletter Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Ik heb op het moment twee dreamboxen (een DM800SE en een DM600) op mijn netwerk zitten en die zijn met Windows 7 heel makkelijk te benaderen (iedereen op het netwerk kan op de HDD). Ik wil dit eigenlijk liever niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er niemand meer op kan zonder wachtwoord? DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Gebruik je samba? In dat geval kun je heel eenvoudig samba accounts maken, welke alleen toegang hebben met een wachtwoord.
P.C.Hooftletter Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 Ik heb er PLi op staan. Verder heb ik niks gedaan om ze te delen. Ik kan ook nergens in de menu's iets vinden om ze te beveiligen verder. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
Gast MiLo Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 /etc/samba/smb.cfg invullen, google weet wel hoe het moet denk ik. Op de box zelf moet je dan user accounts aanmaken (met adduser ofzo), die je dan aan de shares koppelt.
P.C.Hooftletter Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 En ik hoef/kan verder geen plugin te installeren om iets van een GUI te hebben? Ik kan bij gebruikersbeheer in elk geval geen gebruikers toevoegen, dat klopt? DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
Gast MiLo Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Wat wil je zelf nog kunnen? Want waarschijnlijk is het handiger om samba en telnet gewoon uit te schakelen, en dan alleen FTP en SSH gebruiken voor bestanden en commando's. Dan heb je een wachtwoord of keyfile nodig om te connecten.
P.C.Hooftletter Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 Ik heb in elk geval de boel al ontoegankelijk gemaakt nu. public = no guest ok = no Maar nu is het niet meer mogelijk om de verschillende boxen onderling te mounten... Users aanmaken dus...? Ik zoek nog even iets verder. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
P.C.Hooftletter Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 Origineel bericht van: MiLo Wat wil je zelf nog kunnen? Want waarschijnlijk is het handiger om samba en telnet gewoon uit te schakelen, en dan alleen FTP en SSH gebruiken voor bestanden en commando's. Dan heb je een wachtwoord of keyfile nodig om te connecten. Telnet gebruik ik zo nu en dan gewoon. Ik wil het zo doen dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet opgeven als ik op de HDD van de dreamboxen wil komen. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
Gast MiLo Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Users aanmaken, inderdaad. Voor boxen onderling kun je misschien beter NFS gebruiken, dat is makkelijker configureren denk ik. Windows met NFS connecten werkt alleen met Windows 7 ultimate (niet met professional dus) of met commerciele software, dus daarvoor zou je toch beter af zijn met samba. De generieke linux commando's als "adduser" enzo moeten gewoon werken. In plaats van telnet kun je SSH gebruiken, functioneel hetzelfde maar dan veiliger en makkelijker...
P.C.Hooftletter Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Ik krijg het niet voormekaar. In elk geval niet vandaag... DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen