Ga naar inhoud


Op zoek naar gedupeerden met hetzelfde probleem als ik


odul

Aanbevolen berichten

aankoopdatum 06/07/2006. Kleur tv van het type 32PF9966 LCD met als ref 3104 328 39412 n° de lot : 15/03/06 van de meest bekende nederlandse lampen producent.

Sinds geruime tijd heeft het beeld op de linkerscherm helft een grote vlek. Bij de verkoper daarover aan te spreken vertelde deze dat hij nog een aantal dezelfde types had met hetzelfde probleem. Hij heeft het beeld wat helderder gezet en daardoor was voor hem het probleem van de baan. Dit lijkt voor mij echt op een produktiefout. Daarom mijn vraag of er mensen met hetzelfde probleem zich willen melden via pm.Hartelijk dank voor de medewerking. 1900 euro betaald in 2006 , lijkt me sterk dat dit probleem zich kan voordoen na 4 jaar ...

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn samsung led tv had dit ook, witte vlekken die zichtbaar waren bij donkere passages.

zonder morren heeft mijn leverancier dat terug genomen en direct een nieuwe.

 

als je tv nog in zijn 2 jaar garantie is dan MOET je een nieuwe of oplossing eisen.

doen ze dat niet dan aangetekend en officieel uw verkoper in gebreke stellen en je zal zien, de oplossing komt vanzelf.....hoop ik voor je handelaar.

 

oeps zie nu dat je tv al ouder is dan 4 jaar...dan word het idd moeilijk en lijkt het meer op productiefouten...probeer eens zelf contact op te nemen met Philips....je weet nooit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een apparaat een defect vertoont na de garantie periode wil niet zeggen dat een leverancier dan geen verplichtingen meer heeft.

 

Het hangt af van een normaal te verwachten levensduur van het betreffende apparaat. Als de te verwachten levensduur bijvoorbeeld 10 jaar is en het apparaat gaat al stuk na 3 jaar dan is het zeker mogelijk een schadevergoeding/vervanging te claimen.

 

Eventueel kan er wel een aftrek worden toegepast voor 3 gebruik van het toestel.

 

In Nederland is de verkoper aan de particuliere eindgebruiker aansprakelijk voor het geleverde product. Die moet het dan verder maar uitzoeken met zijn toeleveranciers.

 

Dus in eerste instantie altijd de verkoper aanspreken.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer fabrikanten die met oneven kleur en lichtverdeling problemen hebben, eigenlijk is het beter om te zeggen dat ze er eigenlijk allemaal last van hebben.

Sony en samsung hadden er veel last van backlight bleedings en in 2010 kwamen de edge leds met de zaklampen in de hoeken en dat de rand lichter was dan het midden.

Afgelopen jaar had sony last van cones, donkere vlekken aan de rand van het scherm.

 

Een perfecte tv bestaat niet en daarom koop ik geen tv die meer als 1000 kost, de laatste twee die ik gekocht heb, 50pk250 voor 699 en een philips 40pfl7605 met een 22'' tv'tje er gratis bij voor 759 euro. Als deze dan na 4 jaar stuk gaan koop ik toch gewoon weer een nieuwe :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

Even een opmerking.:

 

Kan het zijn dat de glasplaat tehard drukt op het lcd materiaal binnen in?

Als je bijv met een vinger tehard drukt op een laptop scherm krijg je een soort gelijk effect, uitwaaiering van het beeld.

 

Kan me zo voorstellen dat zoiets zich kan gaan voordoen bij grotere schermen, ook na een paar jaar door temperatuur invloe- den misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen jammer, dat Odul niets aan ons BW heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik die doorlees, gaat hem dat ook niet veel verder brengen.

 

De Termijnen.

 

Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien

de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na

levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te

lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling

gebeurt meer dan zes maanden na de levering dan moet de

consument bewijzen dat deze niet-conformiteit bestond op

het ogenblik van de levering

 

WAT NA DIE 2 JAAR?

Verliest de consument na deze 2 jaar elke bescherming?

Nee, na deze 2 jaar valt men terug op het vroeger reeds bestaande

regime van de verborgen gebreken (B.W.Art. 1641 en volgende).

Dit heeft tot gevolg dat de koper moet bewijzen dat er

een gebrek bestond op het ogenblik van de verkoop. De mogelijke

middelen van de consument zijn beperkter. Hij kan enkel aanspraak

maken op een prijsvermindering of een ontbinding van de koop.

 

En daar heeft Odol een probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle merken stellen een zgn coulanceregeling voor waarbij er rekening wordt gehouden met de economische levensduur van een product (5 of 6 jaar voor een TV).

Als basis voor de compensatie neemt men de huidige aankoopwaarde van een toestel met gelijkaardige specificaties, op dit bedrag past men dan een afschrijving toe in de vorm ouderdom defect product gedeeld door de economische levensduur. Het resultaat wordt dan meestal in mindering gebracht op de aankoop van een nieuw toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...