Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Via Hotbird Powercam Pro updaten


Gast Philip J

Aanbevolen berichten

Ben nu al enige tijd aan het kl@$#n om de Powercam Pro te updaten Op een site staat "Stem af op een willekeurige zender op Hotbird, freq. 11296, pol. Horizontaal, symb. 27500"

 

Maar deze frequentie staat erbij mij niet tussen en als ik er op zoek krijg ik "geen zenders gevonden"

 

Heb mijn instellingen nu zo vaak gewisseld dat ik ook niet meer echt weet welke goed staan. Heb nu versie 2.0 van de Powercam, het zappen gaat enorm traag, wellicht helpt een update.

 

Laatste hoop, dit forum

 

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zo vierkante Multitene schotel(kop met 3LMB's) met Astra 1-2 en 3 Die ontvangen allemaal, voor de update had ik nooit Hotbird opgezocht.

Ontvang ongeveer 85 zenders op Hotbird, toen ik de instellingen veranderde 9 stuks, hoofdzakelijk franse zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de frequentie zichtbaar in de transponderlijst? Zo niet moet ie daar worden toegevoegd.

Met dat updaten ben ik trouwens menig uurtje tevergeefs bezig geweest, het is mij niet gelukt met de TF7710HDPVR. Ik heb dus ook nog steeds de 2.0-firmware. Maar hier werkt bijna alles zoals het moet. Bijna want Eurosport HD en History HD geven geen beeld sinds de wissel naar de 8psk-norm. De firmwareversie 3.2 geeft wat dat betreft trouwens ook geen verbetering.

Als het zappen langzaam gaat kun je CSP op disabled en alle coderingen uit zetten, behalve MOSAIC-S. Dat zou de performance verbeteren.

Ik ben benieuwd of het updaten lukt.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal morgen kijken of deze er tussen staat, de Topfield staat nu op te nemen. Hoopte dat de update het zappen sneller zou maken. Maar begrijp dat dit niet zo is. Heb de instellingen al aangepast op de Powercam.

 

Het vreemde is dat ik voor de reparatie aan de Topfield geen problemen had. Binnen de garantieperiode is er een nieuwe voeding ingegaan, sindsdien zapt hij zeer traag, 8 cec. Toeval?

Heb ook de fabriek instellingen teruggezet, CanaalDigitaal benaderd, die zegt dat het probleem bij Topfield of aan de Powercam ligt.

 

Dus mijn laatste poging is de Powercam, als het updaten gaat lukken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Philip J
Ik heb zo vierkante Multitene schotel(kop met 3LMB's) met Astra 1-2 en 3 [..]

Ja, met Astra 1-2-3 heb je nog geen Hotbird. Daar heb je een aparte kop voor nodig die op de Hotbird is uitgericht.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is het probleem Astra 1 19.2 Astra 2 28.2 Astra 3 23.5

 

Hotbird zit op 13.0. probleem opgelost.

 

Toch knap dat je wel zenders kunt ontvangen via Hotbird lol.

 

Dat je toch zenders kunt ontvangen komt omdat een aantal frequenties het zelfde zijn, je scant dan met de hotbird frequenties via bv de Astra 1 sateliet maar de zenders zijn dan gewoon van astra 1.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch een aparte kop, iemand vertelde mij dat ik Hotbird zo zou moeten kunnen ontvangen, ik twijfelde, maar zo blijk, mijn kennis op satelliet gebied is niet optimaal en ben gaan kl%#$@n.

 

Bedankt, hoef ik ook niet verder te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Op Hotbird is Free-X-TV het update-kanaal. Onderstaand riedeltje vind je overal als je Powercam en updaten intikt...

 

Update procedure Powercam:

1. Stem af op de zender Free-X-TV. Deze is te vinden op Hotbird, freq. 12207, pol. Horizontaal, symb. 27500.

2. Verwijder de kaart uit de ontvanger.

3. Plaats de Powercam terug in de ontvanger.

4. De update start automatisch binnen 10 minuten. De totale updatetijd kan oplopen tot 45 minuten.

5. Het updateproces is te volgen via het Common Interface menu van uw ontvanger, selecteer Download status

 

Maar ja, als er geen LNB'tje op je schotel naar de Hete Vogel kijkt... Even de schotel stukkie met de hand bijdraaien, voor zolang de update duurt? Sorry, grapje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...