thea Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 hallo. wat je ook kan doen is alles er af gooien en dan een nieuwe DCC 2.95 er op doen. of een oudere er op, ik heb ook zitten emmeren, en nu is hij goed. (er zal wel een foutje er in zijn geslopen). grt wat een hobby.
michmelis Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Error 10057 in function. Socket is not connected. Dat is wat ik krijg contant in DCC. 3 dagen bijna deze melding daar word je niet vrolijk van:(
Tonskidutch Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 van alles geprobeerd? tja (dat zegt natuurlijk niet veel) - andere pc - andere login account in oude pc en dan proberen met dcc - DHCP inschakelen op dreambox en herstarten (dcc laten zoeken via router naar ipnummer of reset je router eens... ciao beeld met router met router beeld zonder router beeld zonder router Apocalypse Cigarettes After Sex
michmelis Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Ik heb een zyxel router alleen dus daar moet ik toch invullen 192.168.1.254 bij telfort abbonament? Als ik zoeken doe vind hij een ander ip maar die moet ik toch niet gebruiken?
Tonskidutch Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 de router is duidelijk 254 de dm500s moet je laten zoeken met dcc maar je verbindt via router dus router is aangevinkt in het dcc programma soms is er ingaand wel verbinding maar uitgaand niet de dm500 IP settings zijn van belang als die onjuist gekozen zijn en binnen de dhcp range van je zyxel ligt kan de leastijd wel eens problemen geven dus ofwel dm500 een vast nieuw IP nummer geven buiten die range of dus DHCP juist gebruiken en zoekn naar ip dm500 in dcc ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
michmelis Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Opstelling is: Router een zyxel in router mode......een hub....een hub....en dan Dreambox. Ik heb voorheen nooit ellende gehad het werkte altijd goed. Maar als ik zoek op dreambox zie ik 192.168.1.33 en een andere erbij 192.168.1.36 is dat die router?
Tonskidutch Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 een andere zal wellicht je PC zijn. hub hub moet ook kunnen, daar zal het meestal niet fout gaan maar wel als na lange tijd de router de lease niet flushed reset router eens. ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
michmelis Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 192.168.1.42 staat voor bij deze computer dus die andere weet ik niet. maar als ik 192.168.1.254 doe bij router dan vind hij niks die balk blijft rood.
Tonskidutch Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 tja te gek voor woorden... router IP is ingesteld in je Router webinterface en die wijzigd normaal niemand het IP van je router zal 192.168.1.254 zijn of 192.168.1.1 als je dat in je firefox of internet browser boven in de adresbalk invoert kom je op het webinterface van je router als dat niet gaat is er inderdaad een probleem met het Router IP OF een van de hubs heeft zijn geest opgegeven Poort stuk ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
michmelis Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 nee met 192.168.1.254 werkt exploder wel en kan dan gewoon de router in, maar dat staat dus goed in DCC? Ik word er gek van van dat gedoe...
Tonskidutch Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 ja zo zijn er enkelen gek geworden van dat gedoe, maar daarmee kom je ook niet verder en de lezers ook niet van geen enkele suggestie die ik geef hoor ik of het getest is en ja of neen werkt 1) en de firewall ingesteld op toestaan DCC.exe waar vind ik die, ja sorry pff. > windows XP > systeemconfiguratie (control panel) > firewall > uitzonderingen 2) kun je de dm500s telnetten in windows start > uitvoeren > cmd (intypen + enter) > ip_dm500 (enter) > root + dreambox <<<* paswoord veranderd? 3) - andere pc - andere login account in oude pc en dan proberen met dcc - DHCP inschakelen op dreambox en herstarten (dcc laten zoeken via router naar ipnummer 4) of reset je router eens... 5) dus ofwel dm500 een vast nieuw IP nummer geven buiten die range of dus DHCP juist gebruiken en zoekn naar ip dm500 in dcc je moet niet met nieuwe vragen komen maar met resultaat dan weet iemand of nog opties bestaan IF > THEN .....ELSE DO ciao Apocalypse Cigarettes After Sex
michmelis Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Ik ben ermee bezig maar die ip op de router is toch goed zo? dus 192.168.1.254
michmelis Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Niks helpt zelfs niet op een net opgefrisde Windows laptop. Maar kan flashen het misschien verhelpen? Wat heb ik nodig allemaal? Peter.
Loui (K) Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 probeer anders eens dit,zet op je dreambox DHCP uit,voorbeeld jou ipadres van je box is 192.168.1.60 zet dit ook in je Dcc in het middelse vakje.Ook al geeft je Dcc een foutmelding dan nog kan je daar je ipadres veranderen door je muis op je ipadres te klikken.Daarna even Reconnecten.dan zou het moeten werken.
Gast Bats Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Zyxel modem/router is het toch? (van provider) Volgens mij moet die het laagste IP nummer hebben, alles daarachter wordt dan hoger ingesteld. Alleen met Explorer te benaderen en te wijzigen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen