rick8245 Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Ik ben redelijk nieuw op he HD vlak, en hoor overal dat een ontvanger MPEG-4 moet ondersteunen voor HDTV ??? Nu zie ik bij veel specificaties van HD ontvangers geen MPEG-4 staan maar wel bijv. DVB-S2, DVB-C, DVB-T Is MPEG-4 hetzelfde als DVB-S2 of DVB-C of is het DVB-T
ton2207 Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Een HD ontvanger ondersteunt MPEG4 en DVB-S2. DVB staat voor Digital Video Broadcasting, de S voor satelliet, deC voor Cable (kabel TV) en de T voor terrestrial (digitenne in Nederland). Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Gast wanderer Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 en dan is er nog 1080i (interlaced) en 1080p (progressive), bij 1080i wordt het beeld in 2 delen opgebouwd (interlaced) en bij 1080p in 1 keer ---> 1080p is dus net weer iets beter/scherper dan 1080i, hoewel je dat denk ik niet kunt zien als je het niet weet.....
Harry_Nak Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Let voor een HD ontvanger voor satelliet als je die tweedehands koopt wel op dat er DVB-S2 bijstaat, de eerste HD ontvangers hadden dat niet. Pluk een roos, die is rood.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen